اعتراضات کارگران بجان آمده علیه ظلم و ستم حکومتی

کمتر روزی است که شهرهای میهن امان صحنه اعتراض و یا اعتصابات مردم بجان آمده علیه جور و ستم آخوندی نباشد. حرکت گسل های اجتماعی مانند کارگران، معلمان، بازنشستگان و یا رانندگان بخوبی مبین واقعیتی بنام جوشش و فوران جامعه علیه کلیت نظام ولایت فقیه برای دگرگونی و رسیدن به زندگی بهتر می باشند.

در تازه ترین نمونه کارگران تنها کشتارگاه دام و طیور استان در ایرانشهر دست به اعتراض و اعتصاب علیه سیاست های رژیم زدند. به گزارش سایت حکومتی خبرفارسی (۶ اردیبهشت) یک کارگر دردمند در این رابطه گفت: «ضمن اشاره به دریافت حقوق ساعتی کارگران؛ شرایط موجود را یکی از عوامل نارضایتی و در نتیجه اعتصاب کارگرانی که ماهی ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند عنوان کرد و افزود: در سال ۹۵ طی جلسه ایی که با مسئولین اجرایی سطح شهرستان برای حل این معضل گرفته شد؛ مسئولین مربوطه قول دادند که با جمع آوری مراکز توزیع کننده فراورده های غیرقانونی؛ این شرایط بهبود یابد اما متأسفانه این شرایط تا حال حاضر محقق نشده است».

همچنین «۱۵۰۰ راننده تاکسی تلفنی بیسیم سامانه ۱۳۳ شهرداری تهران در اعتراض به مدیریت تاکسیرانی شهر تهران و قطع تلفن ۱۳۳ در خیابان ملک در مقابل ساختمان تعاونی این سامانه تجمع کردند. این سامانه چند روز است که قطع شده و رانندگان را بیکار کرده است. این در حالی است که تمام درهای این تعاونی به روی معترضان بسته شده و هیچ مسوولی حاضر به پاسخگویی نشده است». (سایت حکومتی تیتر شهر ۶ اردیبهشت ۹۶)
این وضعیت وخیم شغلی و معیشتی در حالی است که اکثر این قشر زحمت کش دارای سوابق کاری بیش از ۳۰ سال دارند.

خبرگزاری حکومتی ایلنا (۶ اردیبهشت ۹۶) نیز در گزارشی از اهواز به گوشه هایی از ستم علیه کارگران شهرداری این شهر اعتارف کرد و نوشت: «بیش از ۸۰ کارگر ناحیه ۴ شهرداری اهواز، با وجود پشت سر گذاشتن یک ماه از سال جدید هنوز مطالبات مزدی مربوط به اسفند ۹۵ و پاداش و عیدی سال ۹۶ خود را دریافت نکرده‌اند».

تعدادی از این کارگران با اعلام این خبرگفتند: «با وجود اینکه ۴۰ نفر از آنان شکایتی در این خصوص به اداره کار اهواز ارائه کرده‌اند اما در عمل پیمانکار (حکومتی) تمایلی برای پرداخت مطالبات آنان نشان نمی‌دهد و توپ را به زمین شهردای می‌‌اندازد و شهردای نیز پاسخ مشخصی به کارگران نمی‌دهد».