حمله هوایی جدید ائتلاف بین المللی به شبه نظامیان وابسته به رژیم آخوندی و نظامیان اسد

خبرگزاری رویتر گزارش داد: «ایالات متحده روز سه‌شنبه یک حمله هوایی را علیه شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران که به گفته آن نیروهای آمریکایی و نیروهای تحت حمایت آمریکا در جنوب سوریه را در معرض تهدید قرار داده بودند، انجام داد. این یک افزایش تنش جدید میان واشینگتن و نیروهایی است که از رژیم دمشق حمایت می‌کنند».

ائتلاف بین‌المللی با صدور بیانیه‌یی در این رابطه، اعلام کرد: «ائتلاف تعداد بیشتری از نیروهای حامی رژیم سوریه را که به‌سمت منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه در حرکت بودند، منهدم کرد. به‌رغم هشدارهای قبلی، نیروهای حامی رژیم اسد، با تانک، توپخانه، سلاح‌های ضد هوایی، خودروهای مسلح... و بیش از ۶۰ سرباز وارد منطقه توافق‌شده کاهش تنش شدند و نیروهای ائتلاف و شرکای آن‌را در پادگان التنف در معرض تهدید قرار دادند».
این بیانیه، می‌افزاید: «ائتلاف... پس از چندین هشدار، دو قطعه توپخانه و یک سلاح ضد هوایی را منهدم و به یک تانک آسیب وارد کرد... نیروهای ائتلاف چندین ماه است که در منطقه التنف... به نیروهای شریک سوری خود... که علیه داعش می‌جنگند، آموزش و مشاوره می‌دهد».سایت سنتکام ۱۶ خرداد ۹۶

سی.ان.ان. طی گزارشی درباره این حمله، گفت: «مقام‌های آمریکایی در علن نیروهایی را که وارد منطقه کاهش تنش شدند، حامی رژیم اسد نامیدند؛ اما منابعی به سی.ان.ان. گفتند که اغلب آنها شبه نظامیان شیعی تحت حمایت رژیم ایران بوده‌اند. به گفته یک مقام دفاعی آمریکا، این واقعه در مجموع، شش ساعت به طول انجامید».
خبرگزاری شینهوا چین گزارش داد که ارتش رژیم اسد طی بیانیه‌یی حمله مذکور را مورد تأیید قرار داده و گفته است که در این حمله، شماری از نیروهایش کشته شده‌اند.