تشدید بحران راس نظام بر سر سند ۲۰۳۰ یونسکو

درحالیکه زهر شقه پس از نمایش انتخابات برسر سند ۲۰۳۰یونسکو، بحران راس نظام را تشدید کرده است، شورای موسوم به انقلاب فرهنگی رژیم اعلام کرد که این سند اجرا نخواهد شد.
ازسوی دیگر، رئیس قضاییه خامنه‌ای اسناد مربوط به تصویب سند ۲۰۳۰ که توسط آخوند روحانی منتشر شده را دروغ آشکار توصیف کرد.
اسناد انتشار یافته توسط آخوند روحانی نشان می‌دهد که آخوند صادق لاریجانی، دفتر خامنه‌ای و سایر نهادهای حکومتی از امضای سند ۲۰۳۰ مطلع بوده‌اند و نسخه‌ای از آن را دریافت کرده‌اند. رئیس دستگاه قضاییه رژیم گفت:
« آنچه که برای دفتر قوه قضاییه استحضارا فرستاده شده، دو تا برگه مصوبه هئیت وزیران است، اون هم بعد از اینکه آقایون رفتند سند رو امضا کردند، هم ۲۰۳۰ را بطور کلی، هم سند آموزش شو رفتند امضا کردند، کارخودشون رو تمام کردند، اگر تعهدی بوده دادند، بعد آمدند در هئیت وزیران تصویب کردند، یک کار گروهی استحضارا این مصوبه رو فرستادند چی توش است این مصوبه، دستور تشکیل یک کار گروه برای جاری کردن سند ۲۰۳۰ خب این سند ۲۰۳۰ را که گفتید اجرایی بشه چی است، برای ما فرستادید، کجا این سند میگه همچین، کجا این پیوست در کار بوده، هیچ خبری نیست. اینکه متاسفانه رسانه اینها رو گرفتند علم کردند که قوا در جزییات این سند بودند، این یک دروغ آشکار است.

در ادامه لشکرکشی و جنگ وجدال درونی رژیم بر سر سند ۲۰۳۰ یونسکو، ۱۵۱ تن از اعضای مجلس رژیم از باند خامنه‌ای طی نامه‌ای به آخوند روحانی خواهان لغو این سند شدند.
در این نامه در جلسه علنی مجلس ارتجاع قرائت شد، با اشاره به این که این سند به دلیل عدم تصویب در مجلس رژیم اعتبار ندارد، آمده است، انتظار می‌رود ملغی بودن این سند به صورت رسمی از سوی دولت اعلام شود.

در واکنش به حملات باند خامنه ای به دولت روحانی برسر سند۲۰۳۰ که شخص ولی فقیه ارتجاع آن را برانگیخت، باقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی گفت: ما چیزی را امضا نکرده ایم و اگر کسی مدرکی دارد که وزیر آموزش و پرورش امضا کرده نشان بدهد.
از این پیشتر خود روحانی در نمایش انتخابات، دعاوی باند خامنه ای را برسر سند۲۰۳۰ مورد حمله قرارداد و مدعی شد گزارش غلط به رهبر داده شده است.
روحانی گفت:
« به دروغ در اون سند دولت به صراحت نوشته است، در چهارچوب قوانین و فرهنگ دینی و ایرانی ما عمل خواهیم کرد. اونهایی که اونقدر پرو شده اند که میتونن حتی گزارش دروغ به محضر مقام معظم رهبری بفرستند».


روز ۱۷خرداد ولی فقیه ارتجاع اظهارات رئیس جمهور نظام در مورد سند ۲۰۳۰و اینکه گزارش غلط به وی داده شده را به تمسخر گرفت و درجمعی از مزدوران باند خودش گفت:
« این قضیه این سند ۲۰۳۰ این خوب از همین قبیل این مسأله استقلاله حالا بعضیها می آیند می گند اقا این مثلا ما گفتم فلان چیزش را قبول نداریم نه بحث سر اینها نیست فرض کنیم تو این سند هیچ چیز واضحه و بینی هم که مخالف با اسلام باشه وجو نداشته باشه که البته وجود داره اونهایی که حالا خیال می کنند ما گزارش درست نگرفتیم نه گزارش ما ( با خنده و خنده جمعیت) گزارشهای ما گزارشهای درستی توجه کنید( تکبیر) من حرفم اینه که نظام اموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته بشه شما می گی این مثلا این خلاف اسلام نداره داشته باشه یا نداشته باشه اینجا ایرانه اینجا جمهوری اسلامی است نظام اموزشی ما رو چهار نفر بنشینند تو یونسکو یا سازمان ملل یا فلان جا بنویسند چرا».