رویدادهای اقتصادی جهان

وزیر دارایی انگلستان نسبت به تبعات خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار می دهد.

جورج آزبورن  وزیر دارایی انگلستان نسبت به خروج احتمالی کشورش از اتحادیه اروپا هشدار داده است. وی با استناد به گزارش خزانه‌داری در این زمینه، پیش‌بینی کرده خروج انگلستان از این اتحادیه مساوی خواهد بود با فقیر شدن کشور.
در این گزارش ۲۰۰ صفحه‌ای آمده است: در صورت خروج از اتحادیه اروپا، تولید ناخالص داخلی انگلستان تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۶ درصد کاهش می‌یابد و هر خانواده انگلیسی به‌طور متوسط حدود ۴ هزارو ۳۰۰ پوند از درآمد سالانه خود را از دست خواهد داد.
 در صورتی که در همه پرسی ۲۳ ژوئن، شهروندان انگلیسی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دهند، لندن و اتحادیه اروپا باید برای تعریف روابط و مناسبات اقتصادی و تجاری بازرگانی خود بار دیگر به پای میز مذاکره بروند.
اقتصاد چین در سه ماهه اول سال جاری میلادی به پایین ترین میزان رشد خود از سال ۲۰۰۹ رسیده است. رشد اقتصادی این کشور در این زمان در مقایسه با یکسال گذشته ۶ و ۷دهم درصد گزارش شده است. با این وجود و در مقایسه با اقتصاد سایر کشورها نظیر آمریکا و اروپا، رشد اقتصادی چین بسیار جلوتر است. آمارها نشان می دهد بخش خدمات، تأمین کننده حدود ۵۷ درصد تولید ناخالص داخلی چین رشد داشته است. تولیدات صنعتی نیز رشدی معادل ۶ و ۸دهم درصد به خود دیده است که این رقم بالاتر از پیش بینی هاست.