ایندیپندنت: بی عملی غربیها در قبال مرگ پناهجویان

برج ایفل برای مرگ یک خواننده آمریکایی ارغوانی شد تا اندوه ما را نشان دهد، آیا برای مرگ صدها پناهجو، برج ایفل به رنگ سیاه در خواهد آمد؟ روزنامه ایندیپندنت انگلستان با این عبارات بی عملی غربیها در قبال فجایع مرگ پناهجویان سوری را مورد حمله قرار داده است.

رابرت فیسکfisk در ایندیپندنت آن ساندیsunday نوشت رسانه ها برای مرگ پرنسPRENS خواننده آمریکایی عزاداری به راه انداختند ولی به غرق شدن 500 پناهنده اعتنا نکردند.
او می نویسد آیا ما اصول اخلاقی مان را از دست داده ایم ؟
هفته گذشته در کابل در انفجار بزرگترین بمبی که طی 15 سال گذشته صورت گرفت 64 افغانی کشته و 340 نفر مجروح شدند و پرنس نیز در همان هفته فوت کرد.
نزدیک به 500 مهاجر در دریا غرق شدند ولی حتی هیچ عکسی از این حادثه دیده نشد .
این انسانها بسادگی غرق شدند و به اعماق دریا رفتند. این عده به این دلیل مورد بی اعتنایی قرار گرفتند چون یک سوم کسانی بودند که در کشتی تایتانیک غرق شدند. آنها همان مسیر دریایی را انتخاب کرده بودند چرا که ما راه میان یونان و ترکیه را به روی آنها بسته بودیم.
 با مرگ پرنس خواننده آمریکایی برج ایفل به رنگ ارغوانی در آمد تا اندوه خود را نشان دهیم ولی اگر می خواستیم میزان غم و اندوهمان را برای مرگ مهاجرین نشان دهیم می بایست رنگ برج ایفل به رنگ سیاه تبدیل می شد اما همین کار هم انجام نشد.