پاپ فرانسیس: مهاجران خطر نیستند بلکه در خطر هستند

پاپ فرانسیس, روز شنبه با بیش از چهارصد کودک که در میان آنها گروهی از کودکان نجات یافته در دریای مدیترانه نیز حضور داشتند, دیدار کرد.

پاپ فرانسیس, رهبر کاتولیکهای جهان روز شنبه در واتیکان با بیش از ۴۰۰ کودک که در میان آنها گروهی از کودکان نجات یافته در دریای مدیترانه نیز حضور داشتند, ملاقات کرد. او در این ملاقات جلیقه نجاتی را نشان داد که یکی از امدادگران داوطلب در ایتالیا به او داده بود. به گفته پاپ این امدادگر هنگام دادن این جلیقه گریه می‌کرد و می‌گفت: «این جلیقه نجات دختر کوچکی است. این دختر در میان امواج دریا بود و من نتوانستم او را نجات دهم و اکنون تنها جلیقه‌اش برایم باقی مانده».
پاپ در این روز تاکید کرد که مهاجران خطر نیستند بلکه در خطر هستند.
بنا بر اعلام مقامات ایتالیا, از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون دست کم ۱۳۰۰ مهاجر در دریای مدیترانه غرق شده‌اند و شمار کودکان مهاجری که والدینشان را در راه از دست داده‌اند و به تنهایی وارد خاک اروپا می‌شوند نیز بیش از سال گذشته است.
به گفته سخنگوی سازمان غیردولتی صندوق نجات کودکان در ایتالیا تا کنون دست کم ۶۱۰۰ مهاجر زیر سن قانونی و با میانگین سنی ۱۴ تا ۱۷سال وارد اروپا شده‌اند. هم‌چنین امدادگران به‌طور فزاینده یی شاهد ورود کودکان بسیار کمسال تر هستند. کودکان ۸، ۹ ساله یی که به تنهایی سفر کرده‌اند و والدین و بستگانشان را از دست داده‌اند. هفته گذشته یک دختر ۹ ماهه نیجریه‌ای و یک پسر ۵ ساله‌ سودانی به ساحل ایتالیا رسیدند.