گینگریچ: ترامپ تمام معیارهای وزارت خارجه آمریکا را شکسته است

نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا می گوید: ما ترامپ را انتخاب کردیم که به وزارت خارجه کنونی آمریکا گوش نکند. ما برای استمالت از دیکتاتورها نیاز نداریم هرکاری آنها گفتند بکنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور تایوان با او تماس گرفته است و او پاسخ تبریک وی را داده است. ولی این یک فشار و پیامی به چین است، نظرتان چیست؟
 نیوت گینگریچ: من این حرکت را از هر جنبه ای که بگوئید بسیار دوست داشتم.
اول این که رهبر تایوان آزادانه و ازطرف ۲۳ میلیون نفر انتخاب شده است و این سومین بار است که مردم تایوان پای انتخابات ر فته اند و رهبر اپوزیسیون برنده شده است. بنا براین آنها یک دولت واقعی دارند و این اولین زنی است که انتخاب شده است. اویک مقام کاملاً مشروع است. در نظام سابق وزارت خارجه آمریکا و با قوانین گذشته ما تماس را قطع می کردیم زیرا نمی خواستیم دیکتاتورهای پکن را ناراحت کنیم!!!!
دومین چیزی که در این مورد دوست دارم این است که تمام ایده های وزارت خارجه آمریکا را در می نوردد، نیکلاس برنز که فرد برجسته ای در وزارت خارجه بوده گفته بود فکر می کنم ترامپ به وزارت خارجه گوش نکرده است!!! که من در پاسخ او توئیت کردم امیدوارم که این کار را نکند زیرا ما او را انتخاب کردیم تا به وزارت خارجه کنونی گوش نکند!!!!
درخاتمه این علامت خوبی به چینی هاست، پکن نمی تواند به رئیس جمهور آمریکا دیکته کند که با چه کسی صحبت کند و به هیچ وجه نباید توهمی داشته باشد که دونالد ترامپ فرق می کند، او باچین دشمنی ندارد ولی همزمان اوهرکاری که چینی ها بخواهند انجام نمی دهد،....در ضمن ترامپ عروسک خیمه شب بازی وزارت خارجه نخواهد بود!!!
فاکس نیوز - ۱۴ آذر ۹۵