سخنگوی سازمان ملل: انسانیت در حلب فرو می پاشد

تلویزیون سی ان ان صبح روز ۲۴ آذر طی گزارشی گفت: خبرنگار ما گزارش می دهد درحالیکه سلاح ها خاموش شده اند ولی صلحی برای بازماندگان حلب درکار نیست.

خبرنگار سی ان ان از بیروت گزارش داد:
نیروهای دولتی سوریه درفشاری برای بازپس گیری شرق حلب مناطق پیشین شورشیان را در می نوردند, حمله آنها توسط یکی از سخنگویان سازمان ملل اینطور توصیف شده است:
سخنگوی سازمان ملل جین لیریک گفت: ”در این ساعات به نظر می رسد انسانیت در حلب فرو می پاشد ”.
خبرنگار سی ان میگوید: اتهاماتی درمورد جنایات فجیع وجود دارد, سازمان ملل می گوید اطلاعاتی دارد که حدود ۸۲ نفر شامل زنان و کودکان توسط نیروهای طرفدار دولت در پیشروی شان اعدام شده اند. نه دولت سوریه و نه روسیه در مورد این اتهامات اظهارنظری نکرده اند.
بعد ازهفته ها بمباران و جنگ خانه به خانه که نیروهای دولتی اکثر مناطقی که برای سالیان در دست شورشیان بوده, توافقی برای تخلیه رزمندگان اپوزیسیون از آخرین مناطقی که در دست دارند در جریان است, سفیر روسیه در سازمان ملل توافق را اعلام کرد و گفت: دولت سوریه کنترل شرق حلب را بدست گرفته است بنا براین مرحله کمک های انساندوستانه فرار رسیده است.
خبرنگار سی ان ان میگوید: جنگ سالیان که شهر سوری حلب را ویران کرده اکنون این شهر به ویرانه ای بعد از جنگ تبدیل شده است, بسیاری از شهروندان که در مناطق تحت محاصره گیر افتاده اند از نیروهای دولتی می ترسند, برخی بروشنی این پیام ها را روی اینترنت فرستاده اند:
یک شهروند از داخل حلب به سی ان ان گفت: شبه نظامیان اسد ممکن است در ۳۰۰ متری ماباشند, جایی برای رفتن نداریم.
و بالاخره دختر کوچک ۷ ساله بنی العابد که به صدای حلب تبدیل شده است از جهانیان میخواهد که:
درکنار حلب بایستید, لطفاً بمباران ها را متوقف کنید.