برایان بینلی ـ عراق شجاع سزاوار دولتی است که دست نشانده نباشد

عراق شجاع سزاوار دولتی است که دست نشانده نباشد

برایان بینلی


سه شنبه 30 مارس 2010 (10 فروردین 1389)
نتیجه انتخابات عراق تقریبا توسط هرکسی به چالش کشیده می شود. نخست وزیر نوری مالکی ابتدا مدعی شد انتخابات آزاد و عادلانه بوده است. ولی اکنون، پس از همه چیز، تصمیم گرفته که بگوید تقلب گسترده صورت گرفته است. این شاید به خاطر آن است که رقیب اصلی اش، نخست وزیر سابق ایاد علاوی، برنده شد. مالکی  89 و علاوی 91 کرسی از 325 کرسی پارلمان بدست آوردند.

آیا باید حرف مالکی را، وقتی که می گوید تقلب گسترده صورت گرفته، باور کرد؟ اکثر این تقلبات بدستور او صورت گرفت. استراون استیونسون نماینده پارلمان اروپا از حزب محافظه کار اسکاتلند گفته است که بعد از این که او یک آدرس ایمیل منتشر کرد و از عراقیها دعوت کرد شواهد و مدارک تقلب را برای او ارسال کنند، صدها نامه و ایمیل از داخل عراق و جاهای دیگر دریافت کرده است. استیونسون، که ریاست هیئت پارلمان اروپا برای روابط با عراق را به عهده دارد، سعی کرد یک تیم ناظر انتخابات را به عراق ببرد. ولی به دلایل امنیتی به او اجازه این کار داده نشد. به جایش او از اینترنت به عنوان یک واحد نظارت غیر رسمی بر انتخابات استفاده کرد. نتایج عمیقا نگران کننده بود.
رژیم ایران، که به شدت در امور عراق دخالت می کند، زمین و آسمان را به هم بافت تا از دستیابی احزاب غیر فرقه گرا، سکولار و ملی به کرسیهای مجلس جلوگیری کند. رژیم ایران پشت ممنوع کردن غیرقانونی تعداد 500 کاندیدا از نامزدی در انتخابات به اتهامات ساختگی همدردی با رژیم بعثی سابق بود. در واقع چیزی که اکثر کاندیداهای منع شده در آن مشترک بودند، مخالفت شدید آنها با دخالت ایران در امور داخلی عراق بود! شخصیت های سیاسی کلیدی از اردوی سکولاریست (غیرمذهبی) دستگیر شدند. گفته شده مبالغ بسیار زیادی پول نقد ایران برای خریدن رأی پخش شده و در یک مورد گفته شده که اسلحه های دستی خریده شده و به روستاییان داده شد تا در مقابل حمایت خود را متعهد شوند.
یک مقام ارشد دولت مالکی ظاهرا برای بریف کردن استیونسون که انتخابات را دنبال می کرد به بروکسل رفت. او از گسترده بودن فساد و تقلبی که در انتخابات ظاهرا آزاد صورت می گرفت بسیار نگران بود.
ده ها هزار عراقی در اروپا به دلایل ساختگی (دروغی) نداشتن مدارک شناسایی مناسب از رأی دادن منع شدند.
طبق اظهارات شهروندان و مقامات عراقی که برای استیونسون فرستادند، در پایان انتخابات به ناظران دستور داده شد حوزه های انتخاباتی را ترک کنند، درها را قفل کردند و پس از آن صندوق های رأی را با آراء به نفع مالکی پر کردند و اوراق آرای به نفع مالکی را با یک تیک دوم علامت گذاشتند تا آنها را بی اعتبار کنند.
استیونسون اکنون یک گزارش 40 صفحه ای با جزییات جدی ترین اتهامات را به بارونس آشتون رئیس امور خارجی اتحادیه اروپا فرستاده است. هیئت مخصوص روابط با عراق از او درخواست کرده یک نسخه این گزارش را به کمیسیون مستقل انتخابات در بغداد، به همراه درخواست برای تحقیق درباره این ادعاها، بفرستد.
جزییات تمام نقشه های به خوبی طراحی شده مالکی و متحدین ایرانی اش، انفجار بمبها، تهدید به مرگ و ارعاب نتوانست از رأی دادن میلیونها عراقی شجاع به ایاد علاوی و حزب ملی غیر فرقه ایش جلوگیری کند. عراقیان شجاع، که از سالها خشونت و فساد و نفوذ پنهانی ایران خسته شده اند. آنها صدها صدها به صندوق های رأی رفتند تا علیه ملکی و حامیانش رأی دهند. اگر استیونسون این تقلبات را در ابتدای انتخابات افشا نکرده بود، ممکن بود مالکی به پیروزی گسترده ای دست می یافت. ولی خوشبختانه رسیدگی دقیق مطبوعاتی درپی آن از بروز موارد دیگر تقلبات در این انتخابات جلوگیری کرد.
اکنون مالکی خواهان بازشماری کامل آراء می باشد. این استخدام مجدد 400000 مأمور شمارش رأی را مستلزم می کند و آشکارا به جناح مالکی فرصت دیگری برای تقلب و پیروز شدن در نتیجه آن می دهد.
در ضمن اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل همچنان نقش سه میمون باهوش را بازی می کنند! آنها هیچ شروری نمی بینند، هیچ شروری نمی شنوند و هیچ حرف شری نمی زنند. آنها بیم دارند که هر اتهامی از یک انتخابات تقلبی ممکنست تخم خشونت مجدد را بکارد که طرحهای آمریکا برای خروج نیروهای نظامی را به هم می زند. آنها در عوض پافشاری کرده اند که انتخابات عمدتا عادلانه بوده است.
ممکنست مالکی باز هم به عنوان نخست وزیر عراق ظاهر شود، ولی آن با تأیید عمومی و حمایت اکثریت عراقیها نخواهد بود، و به نفع غرب نیز نخواهد بود. اگر افراد دیگری مانند استوران استیونسون سرهایشان را از پشت سپر بالا آورند و فریاد تقلب بزنند غرب مجبور می شود به آن توجه کند، بر اساس این مدارک اقدام کند، و خود را در باورکردن تفکرات خیالی خود گول نزنند.


http://cornerstonegroup.wordpress.com
  (برایان بینلی نماینده مجلس عوام انگلستان)
 (نقل از سایت گروه محافظه کاران پارلمان)