حسین پهلوان:‌از گردهمایی بزرگ مقاومت حمایت کنیم

"آزموده را آزمودن خطاست" ضرب‌المثل معروف فرهنگ کهنسال ایرانی است که حتما نویسنده این جمله هم مثل زمان ما کارد به استخوانش رسیده بود.

اگر رهبران جهان در اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۰۳ محتوای پیام خانم مریم رجوی را مبنی بر " دخالت رژیم ولایت‌فقیه در عراق صدبار خطرناک‌تر از بمب اتم رژیم است " را شنیده بودند و فریب عشوه‌های مدره خاتمی شیاد را نمی‌خوردند مسلما جهان امروز امن‌تر صلح‌آمیزتر و بازتر و آزادتر و بری از تروریسم افسار گسیخته بود.
رهبران جهان سرمست از قرار دادهائی بودند که در رو یای خود به معادن طلا دست یافته بودند و به‌اصطلاح داشتند به معادن لایتناهی گنج دست می‌یافتند؛ اما فارغ از این بودند که اژدهای هفت سر ولی‌فقیه با افسونگری "خواص" خود نقشه بلعیدن قدم به قدم تمامی منطقه را از طریق طعمه‌های لذیذ زودگذر دارد. وگرنه رژیم بحران‌زا و بحران زی هرگز ادامه حیات نداشت زیرا که " موجند آرامش انها عدم آنهاست"
این فریبکاری تا آنجا پیش رفت که آقای اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا را با همه قشون و لشکر و مراکز اطلاعات مرئی و نامرئی جادوکرد و ایشان پیشنهاد تقسیم منطقه خاورمیانه را به ملایان وکنترل اجرا به خود "مسلمانان" واگذار کردند.
از آن سال ۲۰۰۳ چهارده سال می‌گذرد.جهان " دموکراسی‌ها " چشم بر جنایات رژیم بست و بجایش کمر به نابودی " گروهک تروریستی " گذاشت به خیال اینکه دارد "خطر سوق‌الجیشی را از سر جهان و منافع آقای شیراک کم می‌کند.
 اما این گروه مرتجع تازه به دوران رسیده هم به‌خوبی ضعف حاکمان پول‌دوست را دیده و دست تجار دیپلماتیک غرب را خوب خوانده بود. با عقب‌نشینی کم کم آمریکا از عراق ملایان دست به بافت جمعیتی و پاکسازی قومی زدند این تجربه‌ای بود که از لبنان و فلسطین به دست آورده بودند که هنوز در سوریه و یمن و افغانستان ادامه می‌دهند. این همان چیزی است که آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند. شعله‌ای که با حمایت مالی و لجیستکی و " مستشاری " آغاز گشت اما برعکس توقع " دموکراسی‌ها" که همواره خواستار "جنگ‌های کنترل‌شده" بودند، تحولات سمت سوی آنارشی به خود گرفت و همین شد که امروزه صدای بمب‌های آنرا در هر کجا که باشی میشنوی. آن ایدالژی عوام فریبی که توسط ملا زمزمه می‌شد با طول‌موج غرب تقویت هم می‌شد.
جای تأسف است که تروریسم خانمانسوز دارد دامن غیرنظامیان بیگناه " کفار " را در جای جای جهان میگیرد؛ و تأسف بار تر آنکه همین رهبران در یک سردرگمی مشکوکی بجای دست به عمل قاطعانه زدن به استخاره در قم و نجف به دنبال مماشات و کشف گرباچف دیگر در ایران‌اند.
بجای بستن شال ماتم بر پیشانی و یا تمسک و دخیل بستن به رئیس‌جمهور شیاد منتصب ولی‌فقیه که می‌کشد و شفا نمی‌دهد بهتر است دست بیک عمل استراتژیک و پایدار که جهان در آرامش بسر برد بزنید و آن مسیر دیالوگ ویرانگر را گل بگیرند و ترک کنید و صدای آقای مسعود رجوی رهبر مقاومت را پند گیرید که از درون این نظام هرگز کبوتری زائیده نخواهد شد.
بنابراین با مدنظر قرار دادن تجربیات پیشین برای عملی کردن اهداف منشور ملل متحد " صلح پایدار " در خاورمیانه که تروریسم هم مشمول آن است باید از پیشنهاد سه محوری خانم مریم رجوی استقبال عملی شود که
"...............، ضمن ابراز تأسف از پریشانی و گسستگی مبتلا به ملتهای‌ خاورمیانه و شمال آفریقا همه مسلمانان، اعم از اهل سنت یا شیعیان را به وحدت و ایستادگی در مقابل نظام ولایت‌فقیه حاکم بر ایران که دشمن مشترک همه ملتهای منطقه و کانون جنگ‌افروزی و صدور بنیادگرایی به کشورهای منطقه است، فراخواند.
وی یک ابتکار سه‌وجهی را پیشنهاد کرد و همه کشورهای منطقه را به حمایت از این راه‌حل فرا خواند: گذاشتن پاسداران در لیستهای تروریستی، اخراج رژیم ایران از کنفرانس اسلامی و واگذاری کرسی ایران (در سازمان ملل متحد) به مقاومت ایران و به رسمیت شناختن مقاومت مردم ایران برای سرنگونی ولایت‌فقیه و کسب آزادی......" (بخشی از پیام خانم مریم رجوی)
مبارزه با رژیم تروریست به معنای حمله نظامی نیست. خشکاندن منابع مالی (تحریم اقتصادی) و ایزوله کردن بین‌المللی رژیم حامی تروریسم و تهدید صلح جهانی (فراخواندن سفرای مقیم تهران و اخراج سفرای رژیم از کشورهای جهان) که مبارزه‌ای مشروع در عرف بین‌المللی محسوب شده با مکمل همبستگی و حمایت از اپوزسیون دموکراتیک شورای ملی مقاومت برای تغییر رژیم، هدفی مشروع می‌باشد.
 همبستگی در گردهمائی ویلپنت پاریس در اول ژوئیه بخصوص در سطح دیپلماتیک می‌تواند مرهمی باشد بر زخم‌های کهنه ۱۷ ژوئن ۲۰۰۳، بر پیکر همین مقاومت مشروع و تشویق و چراغ سبزی برای مردم مسلمان منطقه که نیروی بالقوه مبارزه با بنیادگرائی هستند باشد.
مبارزه انفرادی کشورهای جهان با رژیمی که در سرتاسر جهان در طول سالیان لانه تروریستی دایر و در ابعاد مختلف دوایر مذهبی و فرهنگی عمدتاً با زد و بندهای تجاری و نفوذ دیپلماتیک ریشه دوانده کار ساده‌ای نیست؛ زیرا عمدتاً این پایگاهها سیار و از امکانات مصونیت دیپلماتیک برخوردارند و قدرت جابجائی سریع در صورت نیاز برایشان مهیاست. اقدام فوری و همکاری همزمانی و متحد از جانب کشورهای محکوم کننده رژیم در کنفرانس عربستان می‌تواند پاسخگوی پیام سه محوری و به‌حق خانم رجوی که خواستار استقرار جمهوری رسکولار که یکی از محورهای برنامه آینده او در طرح ده ماده‌ای برای ایران آینده عدم دخالت در کشورهای دیگر و همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان است، باشد.