نیویورک تایمز: شکافها در مذاکرات اتمی همچنان باقی است

امروز یکشنبه 9فروردین، همه وزیران خارجه پنج به علاوه یک در لوزان سوئیس خواهند بود تا مذاکرات اتمی با رژیم ایران را ادامه دهند.

ظریف گفت:  مذاکرات سازنده یی داشتیم. معتقدم فرانسه و آلمان در مورد توافقنامه جدی هستند، ما آماده تهیه پیشنویس هستیم. اما دیپلوماتهای غربی هشدار دادند شکافها باقی است و هنوز معلوم نیست بسته شود.
وزیر خارجه انگلستان و فدریکو موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در مذاکرات لوزان شرکت می کنند. نیویورک تایمز خاطر نشان کرد: دیپلوماتهای فرانسوی در مورد توافق هسته یی ابراز تردید کردند. لوران فابیوس تأکید کرد: آنچه مهم است این است که یک توافق مستحکم صورت بپذیرد.
نیویورک تایمز -9فروردین93

خبرگزاری رویتر گزارش داد: «قدرت‌های عمده و رژیم ایران به توافقی 2 یا 3 صفحه ای نزدیک می شوند که می تواند مبنای  یک توافق دراز مدت باشد. دو طرف هنوز اختلافاتی دارند که می تواند توافق را درهم بشکند. جواد ظریف میگوید: «6 قدرت باید سازش کنند. درمذاکرات دو طرف باید انعطاف نشان دهند». مقامهای غربی نزدیک به مذاکرات گفتند این بر عهده رژیم ایران است که برسر نکات مهم باقیمانده شامل جاه‌طلبیهای هسته‌یی این رژیم  سازش کند.
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: «رژیم ایران حق داشتن انرژی غیر نظامی را دارد ولی در رابطه با بمب اتمی جواب «نه » است. ما برسر نکات معینی پیشرفت داشته ایم ولی بر سر سایرموارد این پیشرفت کافی نبوده است ».
منبع: رویتر:940109