تلویزیون ای بی سی:تظاهرات اعتراضی بزرگ درمقابل کاخ سفید برای حفاظت از ساکنان اشرف

 آنها مخالفان رژیم ایران درعراق هستند آنها سلاح خود را تحویل دادند و از سوی آمریکا به آنها قول حفاظت داده شد،آنها حمایتهای منحصر به فردی دریافت میکننددر میان  سخنرانان حمایت کننده، وزیر امنیت سابق یک مدیر اف. بی. آی، و یک فرماندار دمکرات دیده میشوند

تلویزیون ابی سی 12 دسامبر 2011 برابر 21آذر، گزارش خود را این چنین آغاز کرد: امروز یک اعتراض بزرگ در مقابل کاخ سفید به خاطر کمپ پناهندگان ایرانی در عراق در جریان است.
تظاهر کنندگان نگران وضعیت ایرانیانی هستند که در کمپ اشرف، در شمال بغداد، به سر میبرند وقتی که نیروهای آمریکا از آنجا بروند.
اسکات آنجا در صحنه تظاهرات بود و برایمان بیشتر توضیح میدهد. 
گوردون، نگرانیهای زیادی در باره آینده عراق وجود دارد که در میان این نگرانیها یک گروه از ایرانیان تبعیدی حدود ۳۵۰۰ نفره است که مخالفان رژیم حاکم برکشورشان هستند.
  آنها به عراق نقل مکان کردند، سلاح خود را تحویل دادند از سوی آمریکا به آنها قول حفاظت داده شد، اما به دلیل آنکه همانطور که یک نفر گفت یک برچسب و لیست گذاری اشتباه اکنون از سوی نیروهای عراقی هدف  قرار گرفتند.
اگر هدف آنها جلب توجه رئیس جمهور بود، این افرادی که بیشترشان ایرانیان مقیم آمریکا هستند در مقابل کاخ سفید عملکرد خوبی داشتند.
تظاهرکنندگان از تمامی جهان اینجا آمدند برای اعتراض به این صحنه ها:
این کمپ اشرف است و آنها نیروهای عراقی هستند که از خودروهای زرهی و سلاحهایی که توسط آمریکا به آنها تحویل داده شده در حال زیر گرفتن و کشتن دهها تن از کسانی که به نظر میرسد پناهندگان غیر مسلح ایرانی باشند استفاده کردند.
چرا امروز اعتراض میکنند؟ چون در داخل کاخ سفید نخست وزیر نوری مالکی با پرزیدنت اوباما ملاقات داشت، و نیروهای آمریکایی تا آخر این ماه عراق را ترک میکنند و پناهندگان بدون حفاظت میمانند و یا مجبور به بازگست به ایران میشوند.
در حالی که ساعت با سرعت در حال تیک تاک است، آنها حمایتهای منحصر به فردی از متحدان را دریافت میکنند. در میان آنها یک وزیر امنیت سابق، یک مدیر اف. بی. آی، و یک فرماندار دمکرات هستند.
 

دراینجا ای بی سی با یک مقام سیاسی مصاحبه میکند وی میگوید:
من فکر میکنم خوب باشد که جمهوری خواهان و دمکراتها ...
 من افتخار کار در دولت با ظرفیتهای مختلف را دارم. هرگز فکر نمیکردم که با دوستانم و شهروندان تظاهرات کنیم تا از رئیس جمهورم بخواهم که کار درست را انجام بدهد .
آیا فکر میکنید که امروز توجه کاخ سفید را جلب کردید؟
امیدوارم اینطور باشد.
آیا فکر میکنید توجهات را جلب کردید؟
بله فکر میکنم اینطور باشد.
کاخ سفید در این مورد اظهار نظر نکرد. هیچ راهی برای اینکه بدانیم پرزیدنت اوباما با مالکی در مورد اطمینان از امنیت این گروه صحبت کرد وجود ندارد.
بسیاری میگویند که این گروه از ابتدا برای جلب رضایت رژیم ایران و بهبود روابط با این رژیم در لیست آمریکا قرار داده شد.