رژیم ایران با سرکوب داخل و صدور تروریسم به خارج زنده است

محمد محدثین, در مصاحبه اختصاصی با مجله لبنانی الوطن العربی در سالگرد انقلاب 22 بهمن, دیدگاههای مقاومت ایران را در باره مهمترین مسائل سیاسی روز, تحولات 7 ماهه قیام, صدور تروریسم و بنیادگرایی و پرونده اتمی ملاها, دخالتهای رژیم در عراق و وضعیت کنونی اشرف, روابط با آمریکا, بیان می کند.

محمد محدثین: مطالبات مردم ایران بسیار عمیق است و به چیزی کمتر از سرنگونی رژیم ایران راضی نیستند. هر چه قیام پیش رفته است, شعارها و خواست مردم جدی تر شده است و امروز مرگ بر خامنه ای و مرگ بر اصل ولایت فقیه دو شعار کلیدی و محوری است که این شعارها و اهداف سازمان ما منطبق است

مجله لبنانی الوطن العربی 14 بهمن 88 ـ به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در ایران کشور شاهد قیام مردمی سراسری بود، رژیم ملاها سعی کرد واقعیتهای قیام را جعل و از هدف اصلی آن که عبارت است از «تغییر تمامیت رژیم و سرنگونی ولایت فقیه» تهی سازد. رژیم برای تحقق این هدف، شاخص این تظاهرات را تغییر داد تا به افکار عمومی جهان وانمود کند که این قیام صرفا در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری است تا ولی فقیه چهره خودش را در برابر جهان حفظ بکند. اما از سرگیری قیام مردمی حامل دلایلی واقعی خواست مردم ایران در سرنگونی رژیم اسلامی با سمبلهایش و هژمونی ملاها بر مقدراتش است، این چیزی است که محمد محدثین مسئول روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران در گفتگوی خود با الوطن العربی مورد تأکید قرار داد تا چهره واقعی این رژیم که سعی در تسلط بر منطقه عربی ما دارد را برای ما فاش سازد و با اسناد میزان خونخواری ملاهای تهران را خاطرنشان نماید. گفتگو بشرح زیر است:
محمد محدثین مسئول روابط خارجی شورای ملی مقاومت به الوطن العربی:
رژیم ایران با سرکوب مردم در داخل و صدور تروریسم به خارج زنده است

خمینی انقلاب را ربود
سازمان شما از سال 1965 با هدف سرنگونی شاه تأسیس شده و بعد از مشارکت شما در موفقیت انقلاب، ملاها علیه همه قرارگرفتند، آیا امکان ادامه ائتلاف نبود؟
واقعیت این است که انقلاب ضد سلطنتی مردم ایران, حاصل مبارزه و فدای مردم ایران و سازمانهای پیشتاز مبارزی مثل مجاهدین خلق بود. خمینی رهبری انقلاب را ربود، و بجای آزادی و انقلابی که مردم برایش مبارزه کرده بودند، افکار عقب مانده خودش را حاکم کرد.
وقتی ما در زندانهای رژیم شاه بودیم, آقای مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین از زندان نسبت به دیکتاتوری دینی هشدار داد و اعلام نمود تهدید انقلاب مردم ایران, دیکتاتوری دینی و مسلط شدن آخوندهای مرتجع مانند خمینی بر امور کشور بود. آقای رجوی از همان ابتدا اعلام کرد که سرچشمه تهدید نفی آزادیهای سیاسی و انحصار طلبی آخوندهاست. به همین خاطر ما هیچگاه وارد هیچ ائتلافی با ملاها که انقلاب ایران را به سرقت برده بودند, نشدیم. با اینحال چه در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات مجلس, شرکت کردیم
ابعاد سرکوب مجاهدین هر روز شدت گرفت پس از یک اجتماع مسالمت آمیز 200 هزار تن از مردم تهران در اعتراض به سرکوب آزادیها خمینی با اشاره به مجاهدین خلق گفت دشمن نه در آمریکا نه در شوروی است بلکه همین جا در تهران در مقابل چشمان ماست.
خمینی دستور داد تا تظاهرات مسالمت آمیز 500 هزار نفره بدعوت سازمان ما را که خواستار آزادیهای سیاسی بودند, به رگبار ببندند, صدها نفر همانجا کشته شدند, و موج اعدامهای دستجمعی شروع شد. از آن زمان تا کنون 120 هزار تن از اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران اعدام شده اند. زنان باردار, دختران خردسال, وسالخوردگان بالای 70 سال, در این لیست بچشم میخورند.
در سال 1988 خمینی فتوا داد که هر کس در زندان هست ولو اینکه دوران محکومیتش تمام شده باشد باید اعدام شود. بر اساس این فتوا 30 هزار زندانی سیاسی در عرض چند ماه اعدام شدند.

اطلاعاتی هست که میگوید سازمان شما پشت جنبش دانشجویی و قیامهایی است که تهران شاهدش هست قرار دارد. برغم اینکه رژیم تهران ترویج می‌کند که اصلاح طلبان محرک آن هستند، واقعیت چیست؟
فکر میکنم الان و بخصوص پس از قیام عاشورا رژیم مجبور به اعتراف به نقش تعیین کننده‌ای که مجاهدین خلق در قیام سراسری مردم ایران ایفا نموده‌اند، شده است.
در هفتمین ماه قیام سراسری مردم ایران اکنون چند حقیقت بوضوح روشن شده است که در ارزیابی چشم اندازها و تحولات آینده ایران بسیار مهم است:
مطالبات مردم ایران بسیار عمیق است و به چیزی کمتر از سرنگونی رژیم ایران راضی نیستند. هر چه قیام پیش رفته است, شعارها و خواست مردم جدی تر شده است و امروز مرگ بر خامنه ای و مرگ بر اصل ولایت فقیه دو شعار کلیدی و محوری است که این شعارها و اهداف سازمان ما منطبق است
آخوند علم الهدی امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری رژیم روز 31 دسامبر گفت ” حرکت روز عاشورا فرمانده اش مجاهدین بودند دلیل داریم . خانواده های شهدا و زندانیان سیاسی مجاهد امروز بزرگترین تشکل اجتماعی جامعه ایران هستند.
رژیم ملاها و برخی حامیان خارجی‌ آن سعی کردند، مسئله قیام را به اعتراض به نتایج انتخابات بین این یا آن جناح مصادره کنند و واقعیت جنگی که از 30 سال پیش بین مردم ایران و تمامیت رژیم جریان دارد را پنهان بکنند. واقعیت این است که اعتراض به نتایج انتخابات تنها یک بهانه و استفاده از فرصت برای بروز خشم مردم بود، استمرار و اوجگیری قیام و تعمیق شدن شعارهای آن مانند مرگ بر اصل ولایت فقیه و پایین کشیدن عکس خامنه‌ای و آتش زدن عکسهای خامنه‌ای و خمینی که باصطلاح اصلاح طلبان از آن تبری جستند، نشاندهنده آن است.

برخی پیشگویی می‌کنند که ایران در آستانه فروپاشی داخلی قرار دارد، و پیش بینیهای دیگری به این سمت وجود دارد که پاسداران انقلاب (بسیج) بطور کامل بر سیستم سیاسی مسلط میشوند، شما کدام یک را نزدیکتر میدانید؟
شق دوم یعنی تسلط کامل پاسداران در واقع وضعیت موجود و چیزی است که بعد از روی کار آمدن احمدی نژاد در سال 2005 محقق شده است، آنزمان مقاومت ایران هشدار داد که آوردن پاسدار احمدی نژاد به ریاست جمهوری توسط خامنه‌ای اعلام جنگ به جامعه جهانی است، آنچه بعد از آن شاهدش بودیم، از جنگ 33 روزه در لبنان، شقه و جنگ برادر کشی در فلسطین، برافروختن جنگ فرقه‌ای در عراق و جنگ افروزی در یمن و نیز تلاش شتابان برای ساختن بمب اتمی و.. همه از کارکردهای ائتلاف پاسداران و احمدی نژاد است.
به عبارت دیگر همین الان مردم در مقابل یک دیکتاتوری دینی و شخص ولی فقیه یعنی خامنه ای بپاخاسته اند که در همه زمینه ها دست سپاه پاسداران انقلاب است.

بعد از به آتش کشیدن عکسهای پدر معنوی انقلاب خمینی و نیز رهبر آن خامنه‌ای اپوزیسیون چه علامتی میخواست به جهان بدهد؟
این به وضوح منعکس کننده انزجار مردم ایران اصل ولایت فقیه است همانگونه که از شعارهایشان هم پیداست. این نشان میدهد بخلاف آنچه خیلی ها در درون رژیم و یا خیلی ها در خارج می خواهند القا کنند, دعوا نه بر سر نمایش انتخابات و نه بر سر این جناح و آن جناح است, یا حتی آنطور که برخی ها میخواهند بگویند, مشکل در خامنه ای است و خمینی خوب بوده است, مردم نشان دادند دعوا بر سر تمامیت این رژیم است. دعوا بر سر اصل ولایت فقیه است .

آیا فکر میکنید که نا آرامیهای بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری می‌تواند به تغییر رژیم ملاها راه ببرد؟
این قیام یک حالت بدون پشتوانه و گذرا و مقطعی نبوده بلکه فوران خشم وغضب مردم ایران است، بنا به نظر سنجیهای درون رژیم در سالهای گذشته 94 درصد مردم خواهان تغییر رژیم هستند, که البته الان افزایش یافته است. در ژوئن گذشته در شروع قیام مردم ایران خانم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران خاطرنشان ساخت که این قیامی است که تا سرنگونی رژیم ادامه خواهد یافت، و تحولات ماههای گذشته درستی آنرا اثبات همین امر است.

ارزیابی شما از موسوی چیست؟ آیا رهبری قیامی که این روزها در ایران جریان دارد در دست اوست؟
آقای رجوی در پیامی که بعد از قیام عاشورا به مردم ایران داد و از سیمای آزادی تلویزیون ملی ایران پخش شد, گفت
” ما آرزومندیم که آقای موسوی در مسیر هدایت، روزی به آن‌جا برسد که مرحوم منتظری رسید و به‌طور نسبی هم که شده ام الفساد دیکتاتوری دینی ولایت فقیه را دریافت. همان سنگ بنای قانون اساسی این رژیم است. هر کس که به حاکمیت و رای آزاد جمهور مردم ایران پای‌بند است، با ماست و ما با او هستیم.
گفته ایم و تکرار می‌کنیم که. به‌رغم هر آنچه موسوی یا دیگران علیه مجاهدین و مقاومت ایران گفته باشند یا بگویند، هر گونه تعرض به آنها و خانواده و اطرافیانشان را قویاً محکوم می‌کنیم. اما تا آنجا که به قیام جاری بر میگردد, خود آقای موسوی هم ادعای رهبری آن را ندارد. برغم اینکه اصلاح طلبان از رویارویی با خامنه ای و باند او پرهیز دارند
خامنه ای که بخوبی از خشم و نفرت مردم به نظام ولایت فقیه آگاه است, هر گونه گشایش به سمت موسوی را تسریع در سرنگونی رژیم ولایت فقیه می داند.

تفسیر شما راجع به ابهامی که برنامه اتمی ایران را فراگرفته چیست، بویژه اینکه شما نقش زیادی را در افشای ماهیت برنامه اتمی ایران ایفا کردید؟ آیا اسرار جدیدی در راه است؟
این رژیم بقا و ماندگاری خود را در گرو صدور انقلاب و مسلح شدن به سلاح اتمی می‌یابدو مقاومت ایران در حدود 100 پروژه افشاگرانه بعنوان یک وظیفه ملی و انسانی به اطلاع جهانیان رسانده است. رژیمی که هنوز به سلاح اتمی مسلح نشده لبنان و یمن و غزه و. جولان میدهد، با سرمایه گذاری روی سلاح اتمی دنبال پشتوانه ای برای هژمونی طلبی خود در منطقه است، البته بر کسی پوشیده نیست که این سلاح اتمی بخلاف شعارهای رژیم برای اسیتلا بر کشورهای عربی منطقه قبل از هر طرفی است.
در سال 2002 وقتی سازمان مجاهدین خلق ایران سایتهای بسیار حساس نطنز و اراک را افشا کرد, جهان در غفلت محض بود. در نطنز پروسه غنی سازی اورانیوم برای ساختن بمب اتمی جریان داشت اگر ما این کار را نکرده بودیم, چه بسا الان رژیم ایران به بمب اتمی دست یافته بود, و منطقه و جهان در یک دوران سیاه فرو رفته بود. اما کشورهای غربی متاسفانه پس از افشاگریهای ما بجای اینکه محدودیت بر این رژیم را زیاد کند و تحریم علیه آن اعمال نماید, عملا به مذاکره و گفتگو با آن پرداختند.

مجازاتها و مردم ایران
به حکم روابط خوبی که با تعدادی از پایتختهای اروپایی دارید آیا شما اطلاعات مؤکدی حول میزان تحریمهای مقرر علیه رژیم ایران بعد از ناکامی مذاکرات پرونده اتمی‌ دارید؟
مقاومت ایران سالهاست به تحریم همه جانبه رژیم فراخوانده است، ولی متأسفانه تحریم جدی تا حالا صورت اعمال این تحریمها در شرایطی که رژیم جنایاتش علیه مردم ایران و ملتهای منطقه از عراق تا لبنان و فلسطین و یمن گسترش داده است ضرورت مضاعف دارد.. اکنون وقت آن رسیده که کشورهای غربی در کنار انتخاب مردم ایران قرار گرفته و هر گونه تعامل با این رژیم را متوقف بکنند و بیش از این اجازه ندهند رژیم ملاها از قبل این روابط و معاملات با غرب به سرکوب ملت ایران و تلاش برای دستیابی به بمب اتمی ادامه دهد.
بر خلاف آنچه بعضا تبلیغ میکنند, تحریم رژیم ایران بیش از هر کس به رژیم زیان میرساند و نه به مردم. زیرا تمامی در آمد تجارت خارجی و بخصوص پول نفت به جیب رژیم میرود. پول نفت یا صرف هزینه های نظامی, پروژه های اتمی, سرکوب داخلی, صدور تروریسم میشود و یا به حسابهای شخصی سردمداران رژیم میرود.
مردم ایران در آخرین ماههای حکومت شاه در سرمای شدید, در حالیکه نفت برای گرم کردن خانه هایشان نداشتند, سرما را به جان می خریدند اما نفتگران را تشویق به اعتصاب میکردند که رژیم شاه را از منبع در آمدش محروم کنند.

آیا احتمال جدی مورد حمله قرار گرفتن ایران توسط اسرائیل یا آمریکا یا ناتو وجود دارد؟
تا آنجا که به حمله نظامی خارجی به ایران بر میگردد هیچ مساله ای حل نمیکند. چنین احتمالی ذهنی است و ملت و مقاومت ایران مخالف چنین گزینه‌ای هستند. کشورهای خارجی به جای اینکه از احتمال حمله نظامی به ایران صحبت کنند, بهتر است این رژیم را مستقیم و غیر مستقیم حمایت نکنند. در 200 سالی, هیچ حکومتی در ایران به اندازه ملایان از روابط با غرب استفاده نکرده است.

قرارگاه اشرف در عراق به کشمکشی تبدیل شده که تا الان پایان نیافته است، آیا علائم روشنی در جهت تحول امور در رابطه با اشرف هست؟
حضور ما در قرارگاه اشرف یک حضور کاملا قانونی و مشروع است. ما در قرارگاه اشرف از 24 سال پیش آنجا هستیم بر اساس توافق با دولت سابق عراق بطور قانونی در عراق قرارگاه بوجود آمد و دولت سابق عراق هیچ دخالتی در کار آنها نداشته است
وقتی نیروهای عراقی خاک ایران را تخلیه کردند سازمان اعلام کرد که جنگ هیچ مشروعیتی ندارد و بایستی صلح کرد.
طبق قانون بین المللی توارث حکومتها, دولت جدید عراق نمی تواند توافقات دولت قبلی با ساکنان اشرف را یک جانبه بر هم بزند و حقوق آنها را پایمال کند.

عراق در دام
آیا احتمال میدهید که رژیم ایران در این بحران سهیم بوده است؟
در فوریه گذشته خامنه‌ای در ملاقات با رئیس جمهور عراق با لحن آمرانه‌ای گفت نخست وزیر و رییس جمهور عراق بایستی توافق دو جانبه برای اخراج مجاهدی خلق از خاک عراق را به اجرا بگذارد. رژیم میخواست قبل از انتخابات از شر اشرف خلاص شود. بلافاصله محاصره اشرف و جلوگیری از ورود وکلا و خبرنگاران و نمایندگان اروپایی و خانواده‌های ساکنان اشرف از اول مارس شروع شد که تا الان ادامه دارد و حتی از ورود سوخت و مواد اساسی نیز جلوگیری میشود.
رژیم نابودی ساکنان اشرف را یک جزء ضروری از استراتژی خود برای خاموش کردن قیام مردم ایران میداند.

چرا علیرغم همه این خدماتی که دولت عراق به رژیم ایران میکند بازهم رژیم چاه نفت فکه را اشغال میکند؟
.احمدی نژاد در اوت2007 گفت رژیم ایران پس از عقب نشینی آمریکا در عراق آمادگی دارد ” خلاء بزرگ قدرت“ را در این منطقه از جهان پُر کند.
عراق از سه دهه طعمه اصلی ”صدورانقلاب“ ملایان بوده است. شعار اصلی رژیم ایران در جنگ با عراق «فتح قدس از طریق کربلا» بود
عراق دمکراتیک کابوسی برای ملاهای تهران است و آنها تلاش میکنند با کنار زدن نیروهای ملی که مخالف نفوذ ایران هستند, بر عراق مسلط شوند.

بحران یمن نقش سیاسی- وشاید نظامی- ایران را در یمن فاش ساخت، دقت اطلاعات حول کمکهای ایران به شورشیان حوثی چه میزان است؟ آیا تهران برای ایجاد آشوب در کشورهای عربی دیگر در دور آینده تلاش می کند؟
صدور تروریسم, یکی از بزرگترین جنایات این رژیم است و آنرا ضرورت بقای خود میداند. این رژیم خود را ام القرای میداند و به خود حق دخل و تصرف در همه کشورهای اسلامی و عربی را میدهد.
از روز اول خمینی علیرغم اینکه عراق سالها میزبان او بود, در صدد تشکیل حکومت اسلامی در این کشور بود. جنایاتی که در سالهای 1986 و 1987 در جریان حج علیه عربستان سعودی و زائران خانه خدا انجام داد فراموش شدنی نیست. رفتارش با دولت مصر, مداخلاتش در ترکیه ... همچنین تحت پوش کمک, در امور یمن دخالت میکند و سلاح ارسال میکند.
باید در مقابل این رژیم ایستاد, باید مداخلاتش را افشا کرد, رژیم تا بحال از سکوت کشورهای غربی و کشورهای منطقه علیه جنایاتش بیشترین استفاده را کرده است

بعد از درگذشت آیت الله منتظری چه کسی کاندید رهبر معنوی اپوزیسیون در زمینه دینی است؟
خیلی مشکل می توان گفت چه کسی جای منتظری را خواهد گرفت. نه فقط بخاطر موضع علمی اش که البته بالا بود, بلکه بخاطر مواضع سیاسی اش, آقای منتظری که 10 سال جانشین خمینی بود در سال 1988 طی نامه‌هایی به خمینی به اعدامهای دستجمعی زندانیان سیاسی و مجاهدین خلق در تابستان همان سال که طی چند هفته 30 هزار زندانی را شامل شد، اعتراض کرده بود.

طی روزهای اخیر رژیم ایران خیلی راجع به دستگیری هواداران مجاهدین خلق و اینکه آنها محرک قیام هستند صحبت کرده است. و آنها را به اعدام محکوم کرده است نظرتان راجع به این اظهارات و اقدامات چیست؟
رژیم ملاها سعی میکند مانع ادامه قیام بشود و بعد از قیام عاشورا 36 عضو پارلمان ملاها یک لایحه دو فوریتی دادند و در آن به سرعت بخشیدن در اجرای احکام اعدام بازداشت شدگان قیام فراخواندند.
دادستان گل گفت که کسانیکه علیه رژیم حق و امام حق و ولی حق قیام میکنند حکمشان بموجب شرع اعدام است. در یک دادگاه نمایشی که یک جلاد ریاست آنرا بعهده دارد رژیم خواستار اعمال اشد مجازات در حق 5 تن از دستگیر شدگان قیام شد.

آیا روابط بین شما و دولت آمریکا تحولی در دوران اوباما داشته است؟
روابطمان با آمریکا همواره تابع روابط آمریکا با رژیم بوده است از زمان «ایران کنترا» رژیم از آمریکا یک خواسته در مقابل بهبود روابط دارد, اینکه آمریکا مخالفین رژیم و مجاهدین خلق را سرکوب بکند. به گفته مارتن اندیک که معاون وزیر خارجه در امور خاورنزدیک بود زدن برچسب تروریستی به مجاهدین خلق بخشی از استراتژی کلینتون برای گشودن گفتگو با دولت ایران بود.
در وقایع سال 2003 وال استریت ژورنال فاش ساخت که از بین بردن اپوزیسیون ایران در عراق در اجرای تضمینی بودکه آمریکا بطور محرمانه قبل از جنگ علیه عراق به مقامات ایران منتقل کرده بود.