حمایت پارلمانترها از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

پارلمانترها و شخصیتهای بین المللی، طی پیامهایی در همبستگی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران درپاریس، دیکتاتوری آخوندی را به خاطر موج اعدامها و صدور تروریسم و به ویژه همدستی با بشاراسد درکشتار مردم سوریه محکوم کردند.
پیامهای حمایت از خانم بئاتریس بسرا، نایب رئیس زیر کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا ازاسپانیا، ادوارد کوکان وزیر خارجه سابق اسلواکی، نماینده پارلمان اروپا و ماریان هارکین- نماینده پارلمان اروپا از ایرلند

خانم بئاتریس بسرا، نایب رئیس زیر کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا ازاسپانیا
اسم من بئاتریس بسرا است و نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا هستم. بسیار خوشحالم که چند هفته دیگر در پاریس در ۹ ژوئیه گردهمآیی بزرگ اپوزیسیون ایران برگزار میشود. من میخواهم همه ایرانیان را تشویق کنم که آنها هم آنجا باشند و حمایت خود را از خانم مریم رجوی اعلام کنند. من در این گردهمآیی ها شرکت کرده ام و میخواهم بخشی از این تلاش بزرگ باشم که برای کل دنیا یک نمونه است. من همچنین بسیار نگران وضعیت حقوق بشر در ایران بخصوص برای زنان هستم.
. من فکر میکنم هرگونه تصور گسترش رابطه با ایران میباید از مسیر بهبود حقوق بشر بگذرد. برای همین هم من یکی از ۲۷۰ نمایندة پارلمان اروپا هستم که بیانیه ای را در مورد ایران امضاء کرده ایم تا به خانم موگرینی بگوییم طبق استاندارهای اروپا از ایران باید بخواهیم که حقوق بشر را به رسمیت بشناسد و در اولویت قرار دهد.
ما همه در پارلمان اروپا در پی حمایت از تلاش های بیشتر برای احترام به حقوق بشر در سراسر جهان هستیم و خواهان آزادی و دمکراسی درایران هستیم که ۸۰ میلیون شهروند آن زیر فشارهای شدید حاکمیت آخوندها هستند،.
به همین دلیل من از مقاومت ایران حمایت میکنم و یکبار دیگر از شما میخواهم که به پاریس بروید و فریاد بزنید که ما دوباره آزاد خواهیم شد!
با تشکر

ادوارد کوکان وزیر خارجه سابق اسلواکی، نماینده پارلمان اروپا

حمایت پارلمانترها از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

من خوشحالم که یکی از ۲۷۰ نماینده پارلمان اروپا هستم که بیانیه حقوق بشر در ایران را امضاء کرده اند.
تمامی گروه های سیاسی پارلمان در عدد ۲۷۰، نمایندگی میشوند و در حقیقت باید گفت که این بازتاب دیدگاه های تقریباً کل پارلمان است.
من سالهاست که شرایط در ایران را دنبال میکنم و من همواره از این نوع ابتکار عمل ها حمایت کرده ام.
من همچنین کاملاً از برنامه خانم رجوی برای آینده ایران حمایت میکنم و همانند بسیاری از همکارانم، نسبت به سیاست های اتحادیه اروپا در رابطه با ایران معترض هستم. البته میباید این روابط به بهبود حقوق بشر در ایران مشروط بشوند.
بسیاری چیزها هستند که کاملا روشن می باشند. بعنوان مثال تعداد اعدام ها در دوران دولت به اصطلاح مدره (روحانی) بسیار رو به افزایش است و اتحادیه اروپا میباید کاملاً مطلع باشد و سیاست های خود در مورد ایران را بر اساس این واقعیت تعیین کند.
لذا بسیار مهم است که ما بر حمایت کامل خود از اپوزیسیون مجدداً تاکید کنیم و خوشحال هستیم که میتوانیم دوباره اینکار را بکنیم.
همچنین میخواستم به جلسه خیلی بزرگی که قرار است به زودی در پاریس برگزار شود اشاره کنم و امیدوارم تعداد خیلی زیادی در آن شرکت کنند، همانطور که در سال گذشته و سالهای قبل از آن بوده است. و اینکه به شیوه ای بسیار روشن، قدرت این جریان مقاومت را به مثابه یک جریان واقعی، نشان داد که از حمایت بسیاری از مردم برخوردار است. با این مقاومت باید بعنوان یک نیروی مهم بین المللی برخورد شود که در صحنه حضور دارد و بر سیاست های اتحادیه اروپا تأثیرگذار است.

ماریان هارکین- نماینده پارلمان اروپا از ایرلند

حمایت پارلمانترها از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

من مفتخرهستم که یکی از ۲۷۰ نماینده پارلمان اروپا هستم که بیانیه حقوق بشر در مورد ایران را حمایت کرده ام.
تبعیض و سرکوب جنایتکارانه علیه اقلیت های مذهبی، دستگیری مخالفین و سانسور سیستماتیک همچنان در ایران ادامه دارد.
و ما بطور خاص نگران موج فزاینده اعدام ها در ایران هستیم. بنا به گفته سازمان ملل متحد تعداد اعدام ها در ایران در بالاترین حد خود در ۲۷ سال گذشته است. این چیزی است که قابل قبول نیست.
به همین دلیل ما خواهان این هستیم که روابط با ایران مشروط به وضعیت حقوق بشر بهتر شود و اعدام ها متوقف شوند.
من سالهاست که پیگیر فعالیت ها حول دمکراسی در ایران هستم و از آن حمایت میکنم. من فکر میکنم طرحی که خانم مریم رجوی پیشنهاد داده و در آن خواهان لغو حکم اعدام، و برابری برای زن و مرد است، این مترقی ترین برنامه موجود تا به امروز است.
روز ۹ ژوئیه یک گردهمایی بزرگ در پاریس خواهد بود، برای حمایت از فریاد مردم ایران برای تغییر دمکراتیک در ایران. من از همه افراد میخواهم که با تعداد هر چه بیشتری در این برنامه شرکت کنند.