کنفرانس کمیته پارلمانی بریتانیایی ایران آزاد در آستانه روز جهانی زن

همبستگی: در آستانه روز جهانی زن, کمیته پارلمانی بریتانیایی ایران آزاد, کنفرانسی در مجلس عوام انگلستان با عنوان” زنان ایرانی – نیروی تغییر دمکراتیک ایران در سال 2013 ” را در یکی از سالنهای رسمی مجلس برگزار نمود.
سخنرانان این جلسه عبارت بودند از: پروفسور بارونس لیستر, عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس انگلستان و نماینده برجسته مجلس اعیان از حزب کارگر انگلستان, بارونس ترنر معاون سابق مجلس اعیان انگلستان و نماینده مجلس اعیان از حزب کارگر, دکتر دیمیترینا پترووا حقوقدان و موسس و مدیر اجرایی انجمن اعتماد و حقوق برابر از انجمن های شناخته شده حقوق بشری بین المللی, خانم لیندا لی, رئیس کانون وکلای انگلستان و ولز در سالهای 2010 و 2011, خانم اینگرید مونرو, شخصیت مذهبی و  به نمایندگی از طرف 25 اسقف بریتانیایی که بیانیه اخیر را امضا کرده بودند,  لیدی والری کوربت, همسر لرد کوربت فقید و خبرنگار و نویسنده, لیدی اودیل اسلین همسر لرد اسلین فقید و خانم مهر افروز پیکر نگار از طرف کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران بودند.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران, در یک پیام ویدیویی به کنفرانس ضمن تاکید بر ضرورت حفاظت از ساکنان زندان لیبرتی گفت: در صورت وقوع یک حمله دیگر, ساکنان بی دفاع هستند.
خانم رجوی افزود” این جنایت با همدستی دولت عراق انجام شده و نماینده ویژه سازمان ملل در عراق یا سکوت کرده است و یا تسهیل کننده این حمله بوده است. حفاظت از ساکنان لیبرتی مسئولیت جامعه جهانی و بخصوص دولت انگلستان است که از موضوع انتقال ساکنان اشرف به لیبرتی  استقبال کرده است و از آن حمایت کرده است و اکنون می بایست سهم خود را از این مسئؤلیت بعهده بگیرد.”

سخنرانان ضمن سخنرانی های خود تصریح کردند که جامعه جهانی و بویژه آمریکا و انگلستان می بایست شرایطی را ایجاد نمایند که ساکنان لیبرتی یا به فوریت به یک کشور ثالث انتقال یابند و یا به خانه قدیمی خود یعنی اشرف بازگردند و از آنجا به کشورهای ثالث منتقل گردند.
پروفسور بارونس لیستر عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس گفت” اقدامات وحشیانه رژیم ایران نه تنها بر روی مردم خوب ایران تاثیر منفی میگذارد, بلکه میبایست موضوع نگرانی همه ما نیز باشد. ما به ساکنان شجاع اشرف و لیبرتی مدیون هستیم  که مشعل آزادی را پیشاپیش مردم خوب ایران به دست گرفته اند و به مردم جهان نشان میدهند که تغییر امکان پذیر است و جنگیدن برای آن ارزشمند. ما می بایست با زنان شجاع ایران ابراز همبستگی کنیم ”
بارونس ترنز, عضو مجلس اعیان انگلستان گفت” زمان آن فرا رسیده است که که دولت ما از دولت عراق بخواهد که این جنایات را متوقف کند و ساکنان لیبرتی می بایست به اشرف بازگردانده شوند, چرا که واضح است که در لیبرتی از آنها حفاظت نشده است”
خانم لیندا لی, رئیس سابق کانون وکلای انگلستان و ولز گفت ”کانون وکلای انگلستان و ولز, پیگیری موضوع حفاظت از ساکنان کمپ های اشرف و لیبرتی را وظیفه خود میداند و به حمایت از آنها در این رابطه ادامه خواهد داد.”

در این کنفرانس فیلمی از هزار زن قهرمان اشرف و لیبرتی و مبارزات قهرمانانه زنان ایران بر علیه رژیم ددمنش آخوندی به نمایش گذاشته شد. شرکت کنندگان به شدت تحت تآثیر این فیلم قرار گرفتند

 

سخنرانان تاکید کردند، دولت انگلستان می بایست یک ”سیاست اصولی” در قبال ایران اتخاد نموده و مخالفین دمکراتیک, یعنی شورای ملی مقاومت ایران را به رسمیت شناخته و از جنبش زنان ایران برای یک ایران آزاد و دمکراتیک حمایت نماید.  
5  مارس 2013