نامه فراکسیون پارلمانی تجمع آینده ملی در مجلس نمایندگان عراق به بان کی مون

ابراز انزجار و نگرانی از جنگ روانی و رفتار بغایت ناعادلانه مارتین کوبلر نماینده ویژه دبیرکل در عراق.

آقای بان کی مون، دبیرکل ملل متحد،

به عنوان دبیرکل تجمع آینده ملی عراق و از سوی نمایندگان فراکسیون تجمع آینده ملی در پارلمان عراق، مایلم مراتب نگرانی و انزجارمان را از جنگ روانی و بغایت ناعادلانه و غیر اخلاقی که مارتین کوبلر علیه سه هزار تن از پناهندگان ایرانی مستقر در کمپ لیبرتی در پیش گرفته است ابراز کنم.

از نظر ما این بسیار نکوهیده است که نماینده ویژه که همواره بر نقش تسهیل کننده خود در این پرونده انسانی تأکید می کند در عمل با در پیش گرفتن مواضع بغایت خصمانه و مغرضانه در قبال پناهندگانی که هدف سرکوب نیروی قدس رژیم ایران هستند، پیوسته موجب اعمال فشار و محدودیت های بیشتر علیه آنها میشود.

اما نگران کننده تر اینکه اخیراً فراتر از اعمال فشارهای معمول روانی، که طی سال گذشته مستمراً از سوی مارتین کوبلر علیه این پناهندگان ادامه داشته، خصومت با آنها را به جایی رسانده است که حتی بعد از تهاجم خونین ماه گذشته  به جای قیام به مسئولیتهای تعریف شده اش در تأمین فوری امنیت و حفاظت این افراد در قبال حملات تروریستی از پیش اعلام شده بعدی، بدون کمترین نگرانی از بروز فاجعه مشابه، ساکنان لیبرتی را تحت فشار مضاعف گذاشته است تا کماکان در کادر همان پروژه شکست خورده بازاسکان موهوم در کشورهای ثالث به روال معمول و روتین مصاحبه ها ادامه دهند و عملاً خودشان حکم قتل خودشان را تأیید کنند و در مقابل مخالفت منطقی و قابل فهم آنها از چنین اقدامی، سیل تهمتهای بی پایه و اساس مبنی بر عدم همکاری آنها با پروسه انتقال را متوجه این پناهندگان میکند.
آقای دبیرکل،
من پیش از این طی مصاحبه ها و بیانیه های مطبوعاتی متعدد علنی همواره یادآوری کرده ام که مارتین کوبلر چه از نظر سیاسی و چه از نظر انسانی خلاف مسئولیت اصلی اش، که به خاطر آن در عراق حضور دارد، عمل کرده است. به ویژه اینکه با تمامی نقضهایی که در روند پیشرفت دموکراسی در عراق صورت گرفته و می گیرد، در حال حاضر کشور به سمت استبداد حرکت میکند و میلیونها شهروند عراقی سه ماه است در شش استان کشور در حالت تحصن و اعتراض هستند.
نقض حقوق بشر در عراق، از نقضهایی که علیه مردم عراق اعمال میشود فراتر رفته و به نقض حقوق میهمانان شان نیز که سازمان مجاهدین خلق ایران باشد رسیده است.
سیاستهای کوبلر نه در دفاع از حقوق پناهندگان ایرانی بلکه همیشه درجانبداری از حکومت بوده و باعث ایجاد علامت سوالهای زیادی در مورد بیطرفی و نحوه رفتار او در قبال حقوق این پناهندگان شده است
وی به وضوح  در قیام به وظایف اساسی اش اهمال کاری میکند.
از اینرو ما معتقدیم که مارتین کوبلر بدلیل سوء رفتار با اپوزیسیون ایرانی از یکسو و تأیید بی قید و شرط سیاست های فرقه گرایانه مالکی در عراق از سوی دیگر، عملاً به دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی عراق مشروعیت بخشیده است.
ائتلاف العراقیه معتقد است، مارتین کوبلر بعد از اینکه بیطرفی و استقلال خود را از دست داد، دیگر به عنوان نماینده ملل متحد در عراق مورد استقبال نیست و انتظار از شما این است که به صورت عاجل وی را با نماینده بیطرف و حرفه یی دیگری جایگزین کنید.
با احترام و در انتظار اقدامی عاجل از سوی شما

دکتر ظافر العانی دبیرکل تجمع آینده ملی عراق
و از رهبران العراقیه
دکتر ظافر العانی
دبیرکل تجمع آینده ملی عراق
و از رهبران العراقیه

پارلمانترهای فراکسیون تجمع آینده ملی:
- دکتر سلمان الجمیلی
- دکتر عبد ذیاب العجیلی
- دکتر ازهار الشیخلی
- دکتر وحدت الجمیلی
- عامر حبیب خیزران
- جابر الجابری
- شیخ مظهر الجنابی