نامه 76سناتور ایالات متحد به اوباما: رژیم ایران باید بفهمد که زمان دیپلوماسی در حال سپری شدن است

 

بیش از سه چهارم اعضای سنای آمریکا تأکید کردند:

ـ ما باید بر شدت تحریمها بیافزاییم و اعتبار گزینه نظامی را تقویت کنیم

ـ برنامه تسلیحات اتمی رژیم ایران  فوری ترین چالش امنیت جهانی است

ـ ما باید برای دست به عمل زدن آماده باشیم  و رژیم ایران باید این آمادگی ما را مشاهده کند

مزمان با نمایش تنفیذ آخوند روحانی توسط ولی فقیه ارتجاع و مانورهای فاشیسم مذهبی حاکم برای زمان خریدن و بازی با طرف معامله های مماشاتگر درسطح بین المللی و یک روز پس از تصویب قاطع شدید ترین تحریمها ازسوی کنگره آمریکا، بیش از سه چهار اعضای سنای ایالات متحده شامل 76 سناتور آمریکا، در یک اقدام دو حزبی، طی نامه ای خطاب  به باراک اوباما از وی خواستند که فشارها را بر رژیم ایران افزایش دهد و بر اعتبار گزینه نظامی در برخورد با بن بست اتمی  دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم برایران تأکید کند.

دراین نامه که به ابتکار شماری از سناتورها از جمله سناتور رابرت منندز از حزب دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور لیندزی گراهام از حزب جمهوریخواه و از اعضای کمیته نیروهای مسلح تنظیم شده آمده است: در جریان انتخابات اخیر رژیم ایران، مردم نارضایتی روشن خود را نسبت به سیاستهای این رژیم نشان دادند. ما امیدواریم، این وضعیت علی خامنه ای رهبر رژیم را برای رها کردن برنامه تسلیحات اتمی اش، متقاعد کند. اما تا زمانیکه ما یک کاهش چشمگیر در فعالیتهای اتمی رژیم ایران مشاهده نکرده ایم، معتقدیم کشورما باید تحریمها را تشدید کند و باید اعتبار گزینه استفاده از نیروی نظامی را همزمان با به کارگیری راه حلهای دیپلماتیک، تقویت کند.

ما عمیقاً با رنجی که مردم ایران در حاکمیت خامنه ای متحمل شده اند ابراز همدردی میکنیم. 

روحانی گفته است با کشورهای 1+5 همکاری خواهد کرد و در برنامه اتمی شفافیت نشان خواهد داد. اما رژیم ایران در گذشته از مذاکرات برای وقت‌کشی استفاده کرده و در هر حال رهبر رژیم تصمیم گیرنده اصلی درباره پرونده اتمی این حکومت است.
76سناتور ایالات متحده آمریکا در نامه خود خطاب  به اوباما هشدار دادند: رژیم ایران در ابعاد وسیعی به نصب سانتریفیوژها ادامه میدهد، اقدامی که این حکومت را به لبه دستیابی به توانایی تسلیحات اتمی نزدیک میکند. بنابراین ما از شما به عنوان رئیس جمهور می خواهیم  که به این موضوع اولویت و فوریت بدهید. رژیم تهران باید بفهمد که زمان دیپلوماسی در حال  سپری شدن است. رژیم ایران باید فورا از قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد که بر توقف غنی سازی اورانیوم تأکید میکند، تبعیت کند. رژیم ایران باید نصب سانتریفیوژها را متوقف کند و باید موجودی اورانیوم های غنی شده با غنای 20 درصد را از ایران خارج کند و به فعالیت در تاسیسات آب سنگین اراک پایان بدهد.

ما معتقدیم چهار عنصر استراتژیک لازم برای دستیابی به راه حل در این مسأله وجود دارد:

ـ روشن و صریح و مستمر است که ما به رژیم ایران اجازه دستیابی به توانایی تسلیحات اتمی نخواهیم داد.

ـ آمادگی برای مذاکرات.

ـ تداوم و تشدید تحریم ها

- تهدید قانع کنندة استفاده از نیروی نظامی که رژیم ایران آن را باور کند.

ما باید برای دست به عمل زدن آماده باشیم. و رژیم ایران باید این آمادگی ما را مشاهده کند.

76 سناتور آمریکا خطاب به اوباما نوشتند: ما مثل شما معتقدیم که رژیم ایران نباید اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی پیدا کند و میخواهیم به شما اطمینان بدهیم که شما برای حل این فوری ترین چالش امنیت جهانی، از حمایت ما برخوردارید. (سایت فری بی، 11 مرداد92)