واکنش ترس آلود آخوند روحانی نسبت به اظهارات دونالد ترامپ

کنفرانس آخوند روحانی در روز سه‌شنب تحت الشعاع آخرین اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا که برجام را احمقانه ترین توافق توصیف کرده بود، قرار گرفت و رئیس جمهور ولایت فقیه در یک پاسخ ترسان گفت: این توافق برد برد و به سود آمریکاهم هست.

آخوند روحانی هم چنین به پاسخ به حملات باند رقیب علیه برجام گفت: آنها باید عینک به چشم بزنند تا نتایج آن را ببیند وی در مقابل دعاوی باند خامنه ای تاکید کرد که خامنه ای خودش از برجام حمایت می کند.

روحانی گفت: «اونهایی که میگند رکود هی میگند رکود میگند ما نمی بینیم بعضی ها میگند ما نمی بینیم خب نمی بینیم که خب یک عینکی چیزی به هر حال درمانی باید بکنند.
برجام یک فضای جدیدی رو در دنیا بوجود آورده به ضرر کسی نیست این برد-برد است, به نفع همه است حالا آنها اینجوری فکر می کنند, این رئیس جمهور منتخب فعلا اینجوری است ولی بنظر ما برجام چیزی نیست که به راحتی دولتی, کسی بتونه آنرو نقض بکنه, زیر پا بگذاره, ما انشاالله این مسیر رو ادامه می دهیم, باید تدبیر مون رو بکار ببندیم, ببینید بعضیها شب که میخوابند منتظرند صبح برجام بهم بخوره, خوب چرا برای چی این خوابها رو می بینند این چه خاصیتی داره این خوابها, هر شب یک مقاله ای می نویسند که برجام اینجوری شد, برجام نمی مونه ها, برجام شل شده پایه اش, ضعیف شده پایه اش, بابا یک عده ای بودن در طول این ده بیست سال اخیر حالا قبل اش من اینها رو می شناسم, هر چه پیش بینی کردن بعکس در آمده, باز هم پیشگویی می کنند, نمی دانم این چه خاصیتی داره دو مرتبه پیش گویی می کنند, برجام پایه هاش مستحکمه».

آخوند روحانی ضمن پس گرفتن تلویحی حرف خود مبنی براینکه تمدید تحریمهای ۱۰ ساله توسط آمریکا نقض برجام است، گفت برای رفع تحریمها به خاطر نقض حقوق بشر و فعالیتهای تروریستی بایستی با آمریکا وارد گفتکو شد.

آخوند روحانی افزود: «بعضیها اصلا مثل اینکه مشکل دارن میگن آقا ما باید توی هواپیمای کهنه سوار بشیم, خوب شما بروید کهنه سوار بشید، کهنه هم هست».
خبرنگار رسالت: حضرتعالی مستحضر هستید که نه تنها تحریم ها برداشته نشد, بلکه باصطلاح تحریم جدیدی به نام ایسا اعمال شد و به تعبیر خود حضرتعالی دو میلیارد دلار از پول ما را هم سرقت کردند.
آخوند روحانی: بفرمایید تحریم ها بیشتر هم شده, نه تنها کم نشده. عرض کنم ببیند, آنچه در برجام آمده, اینکه تحریم ها ما داریم صحبت می کنیم راجع برجام مقصود ما تحریم های هسته یی است دیگه, والا تحریم های دیگه که ما اصلا مذاکره یی نکردیم, دنبالش هم نبودیم ما, حالا آن یک سیر دیگری می خواهد اگر بخواهیم راجع به بقیه تحریم ها بحث کنیم.

روحانی غیط خود از رادیو و تلویزیون تحت امر خامنه‌ای به خاطر سانسور بخشی از حرفهایش نشان داد ولی در واکنشی ضعیف در استانه انتخابات آن را به خنده و شوخی برگزار کرد.

وی گفت:‌  «صدا و سیمای ما گاهی می خواهد خلاصه بکنه, زیادی خلاصه می کنه و ناقض در میاد آن جمله. من در آن سخنرانی گفتم که اگر تمدید آیسا, آمریکایی ها آن را بلا اثر نکنه, این نقض فاحش برجام است, این نقض فاحش برجام را میذاره, آن قسمت اولی که گفتم, صدا و سیما معمولا چون میخواد خلاصه کنه, وقت شنونده ها میخواد تلف نشه البته آن تکه اول را حذف میکنه».

کنفرانس مطبوعاتی آخوند روحانی هم توسط رسانه‌های باند رقیب حمله قرار گرفت و هم با انتقاد برخی از رسانه‌های باند خودش مواجه شد.
روزنامه جهان صنعت از باند روحانی نوشت: «این کنفرانس مطبوعاتی «چیز جدیدی برای افکار عمومی نداشت».
آیا حسن روحانی نمی‌داند که در (نظام) جمهوری اسلامی، انسان‌هایی زندگی می‌کنند که از دولت و حکومت، نه زندگی گیاهی و حیوانی‌ که زندگی انسانی را مطالبه می‌‌کنند. (جهان صنعت 29/10/95)
روزنامه سپاه پاسداران نوشت: مهندسی‌شده‌ترین نشست خبری روحانی به اعتراف عام و خاص همین آخری بود، با این حال رشته سخن را در لحظاتی از دست روحانی خارج کرد و موجب شد برای ترامپ که گفته است «از برجام خوشش نمی‌آید»، به جای آوردن دلایل حقوقی، آیه قرآن بخواند و سپس جمله‌ای بگوید که در تاریخ خواهد ماند: «برجام برای امریکا خیر است. او نمی‌فهمد». (روزنامه جوان 29/10/95)
کیهان خامنه‌ای نوشت: تقریباٌ تمامی رسانه‌هایی که برای طرح سؤال ار روحانی به پشت تریبون رفتند، از میان روزنامه‌ها و خبرگزاریهای اصلاح‌طلب انتخاب شدند. (کیهان 29/10/95)
یک روزنامه دیگر باند خامنه‌ای نوشت: پاسخ حسن روحانی «به انتقادات و اعتراضات نسبت به وضعیت اقتصادی» این بود که «عینک بزنید». (وطن امروز 29/10/95)