سخنرانی دونالد ترامپ در مراسم تحلیف

مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا با حضور ۹۰۰ هزارتن از شهروندان این کشور و چهار رئیس جمهور پیشین، برگزار شد.

وی در سخنرانی خود، دولت قبلی و کل سیستم سیاسی دوران گذشته در واشینگتن را مورد انتقاد قرار داد و گفت: امروز ما نه تنها قدرت را از یک دولت به دولت دیگر منتقل می کنیم یا از یک حزب به حزب دیگر, بلکه ما این قدرت را از واشینگتن دی. سی می گیریم و به شما مردم منتقل می کنیم.
مدتهای مدیدی یک گروه کوچک در پایتخت کشورمان امتیازات دولت را با خود برده در حالیکه مردم هزینه اش را تحمل کرده اند. واشنگتن در رونق بسر برد اما مردم در این ثروت سهیم نشدند. سیاستمداران سود بردند اما مشاغل نادیده گرفته شدند و کارخانجات بسته ماندند اما نظام خودش را و نه شهروندان کشورمان را حفظ کرد.

ترامپ در ادامه افزود: همه اینها درست در همینجا و همین الان تغییر می کند زیرا این لحظه, لحظه شماست و متعلق به شماست. به هر کسی متعلق است که به اینجا آمده است به هر کس که در سراسر آمریکا این مراسم را می بیند. این روز شما و این جشن شماست و ایالات متحده آمریکا کشور شماست....مردان و زنان فراموش شده کشور ما دیگر فراموش شده نخواهند بود. ثروت طبقه متوسط ما از خانه هایشان کنده شده و سپس در سراسر جهان توزیع شده است. ولی این گذشته است و اکنون ما تنها رو به آینده مینگریم و از امروز به بعد نگرش جدیدی کشور ما را اداراه خواهد کرد.
دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که تروریسم برخاسته از اسلام افراطی را با متحد کردن جهان متمدن، از روی کره زمین پاک خواهد کرد.
وی گفت: «ما اتحادهای قدیمی را تقویت و اتحادهای جدیدی ایجاد خواهیم کرد و جهان متمدن را علیه تروریسم اسلام افراطی متحد می‌کنیم که ما آن‌را به‌طور کامل از روی زمین پاک خواهیم کرد».