واکنش های وحشت آلود خامنه ای از پیامدهای تغییر سیاست در آمریکا

ولی فقیه ارتجاع که در وحشت از پیامدهای انتقال قدرت و تغییرسیاست در امریکا، سکوت کرده است، از طریق خبرگزاری رسمی حکومتی نسبت به مصاحبه اخیر رئیس جمهور امریکا با تلویزیون فاکس نیوز واکنش نشان داد.

خبرگزاری رسمی رژیم خاطرنشان کرد: مقامهای آمریکایی و رئیس‌جمهوری آمریکا در روز های گذشته بارها اظهاراتی خصمانه را با زبان رعب و تهدید علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده‌اند
خبرگزاری رسمی رژیم– ایرنا-درباره مصاحبه دونالد ترامپ در روز ۱۷ بهمن با فاکس نیوز درباره توافق اتمی نوشت:
ترامپ در این گفت و گو که روز یکشنبه روی آنتن رفت, گفت: برجام بدترین توافقیست که تاکنون دیده‌ام. این توافق هیچ وقت نباید مورد مذاکره قرار می‌گرفت. شرم‌آور است که ما چنین توافقی را امضا کردیم. دلیلی برای این کار وجود نداشت. وی در ادامه اظهارات خود مدعی شد: ما یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به‌صورت نقد به ایران پرداخت کردیم که اقدامی بی‌سابقه است. ما این پول را پرداخت کردیم اما امتیازی به دست نیاوردیم.
خبرگزاری رسمی رژیم افزود: رئیس‌جمهوری آمریکا در شرایطی مجددا احتمال لغو یکجانبه توافق هسته‌ای را مطرح می‌کند که مقامهای وزارت‌خارجه نظام، نسبت به هرگونه کوتاهی در اجرای مفاد توافقنامه یا تلاش برای لغو و بازنگری آن هشدار می‌دهند. رئیس‌جمهوری آمریکا که بارها بر طبل ایران هراسی کوبیده است, گفت: می‌توانم بگویم که آنها بزرگترین حامی تروریسم هستند. نباید اجازه داد که این کارها را انجام دهند.

به نوشته خبرگزاری رژیم، ترامپ در پاسخ به سؤال دیگری در باره اقدامات بعدی از جمله گزینه احتمالی نظامی در برابر رژیم ایران، گفت: ما هیچ گاه درباره اقدامات احتمالی نظامی صحبت نمی‌کنیم. یکی از انتقادات وارد به دولت باراک اوباما این بود که قبل از اینکه به موصل یا جای دیگری لشکرکشی کنند, از قبل اطلاع‌رسانی می‌کردند. دولت اوباما حتی مکان و تاریخ و ساعت را مشخص می‌کرد. من به این مسأله اعتقادی ندارم. رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: به [رژیم] ایران خوشبین نیستیم. آنها هیچ احترامی برای ما قائل نیستند. من به شرطی حاضر بودم با توافق هسته‌ای کنار بیایم،که آنها می‌گفتند اکنون همه ما در یک جبهه هستیم. ولی درست خلاف آن رخ داده است. ترامپ همسو با اظهارات خصمانه روزها و ماه‌های گذشته علیه ایران گفت: این توافقنامه [رژیم ایران] را جسورتر کرده است. آنها هواپیماها و کشتیهای ما را با قایق های خود دنبال می‌کنند. آنها به آمریکا احترام نمی‌گذارند چرا که نمی‌توانند باور کنند که هیچ دولت آمریکا آنقدر خرفت باشد که چنین توافقی را امضا کند.
خبرگزاری حکومتی ایرنا - ۱۸ بهمن۹۵