کنفرانس افشاگرانه در واشینگتن:‌ معرفی کتاب ایران، ظهور امپراتوری مالی سپاه پاسداران

در یک کنفرانس افشاگرانه در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن، کتاب ایران: ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران معرفی شد و طی آن، نقش سپاه خامنه ای در گسترش تروریسم و تشدید دخالتهای رژیم در منطقه و همزمان، چنگ اندازی سپاه بر اقتصاد ایران تحت حاکمیت آخوندها برای تامین هزینه های این فعالیتها تشریح شد. علیرضا جعفرزاده معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن با معرفی این کتاب از جمله تصریح کرد که خامنه‌ای از سال ۲۰۰۵، تحت پوشش «خصوصی‌سازی»، اقتصاد ایران را غصب کرده و آن‌ را به‌سمت سپاه سوق داد. وی افزود: رژیم آخوندی سالانه بین ۱۵ذ تا ۲۰ میلیارد دلار در سوریه خرج می‌کند... سپاه پاسداران، تمامی معیارهای یک سازمان تروریستی خارجی را دارد و لذا باید در لیست سیاه قرار گیرد.

در این کنفرانس، طی یک جلسة بحث و گفتگو با حضور شخصیت‌های سیاسی و کارشناسان آمریکایی، شرکت‌کنندگان ضمن بررسی نقش سپاه پاسداران به‌عنوان عامل اصلی سرکوب رژیم در داخل و صدور تروریسم به خارج، به لیست‌ گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی فراخوان دادند.
در این کنفرانس که تحت مدیریت سفیر آدام ارلی سخنگوی پیشین وزارت خارجة آمریکا برگزار شد، شرکت‌کنندگان عبارت بودند از: ویلیام نیتزه، از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، اد استافورد، از مقام‌های پیشین وزارت خارجة آمریکا، مایکل پریجنت، از مؤسسة هادسون و علیرضا جعفرزاده.

مجاهدین- افشاگری - کتاب ظهو امپراطوری سپاه پاسداران- واشنگتن- دفتر شورا-


روزنامه واشینگتن تایمزدر ۸ مارس( ۱۸ اسفندماه) ، یک گزارش جامع از این کنفرانس و معرفی کتاب ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران منتشر کرد:
کتاب ”ایران: ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران ” روز چهارشنبه توسط بزرگترین گروه مخالف جمهوری اسلامی یعنی شورای ملی مقاومت ایران رونمایی شد.
این تحقیق شامل دو قسمت است: قسمت اول، چپاول عظیم پول و شرکتها توسط خامنه ای و سپاه پاسداران که صادر کننده تروریسم و حافظ حکومت آخوندهاست. این کتاب می گوید «دستگاه خامنه ای همه چیز را به معنای واقعی در خود بلعیده است.»


قسمت دوم، هشدار به غرب است. مبنی بر اینکه عواید حاصل از سرمایه گذاری های دوران پسابرجام، و معامله هسته ای که توسط دولت اوباما ساخته و پرداخته شد، در بخش خصوصی تزریق نمی شود؛ بلکه منابع خامنه ای و سپاه پاسداران، که ایالات متحده آنها را بزرگترین حامیان تروریسم در جهان می نامد، را افزایش می دهد.

کنفرانس افشاگرانه دفتر شورا در واشنگتن- کتاب ظهور امپراتوری سپاه پاسداران


علیرضا جعفرزاده، معاون رئیس دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن می گوید «این کتاب قصد دارد نشان دهد که در پشت داستان بانکهای رسمی و شرکتهای به ظاهر بدون مشکل، شبکه ای از موسسات تحت کنترل خامنه ای و بازوی ایدئولوژیکش یعنی سپاه پاسداران خوابیده است.»
خامنه ای مستغلات و امپراطوری شرکتهایش، از نفت و گاز گرفته تا نان و مرغ را در ستادهایی به نام کمیته فرمان خمینی سرجمع کرده، که رویترز در سال ۲۰۱۳ تخمین زد که سرمایه اش بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار می شود.

کنفرانس افشاگرانه دفتر شورا در واشنگتن- کتاب ظهور امپراتوری سپاه پاسداران


از سال ۲۰۰۵ خامنه ی و سپاه اموال مصادره شده را به «تعاونی» هایی منتقل کردند که چیزی جز شرکتهای دولتی نیستند.
تعاونی سپاه به شکل بنیادی است که کارخانه های اتوموبیل سازی، بنگاه های عمرانی و دیگر منابع را کنترل می کند. سپاه پاسداران همچنین سرمایه گزاری در بخش املاک را نیز از طریق شبه نظامیان بسیج به کنترل خود درآورده است.
واشینگتن تایمز می افزاید:
در حقیقت، این کتاب می گوید «کنترل کمرشکن رژیم بر کل سیستم اقتصادی و رشد محیرالعقول قواعد و مقررات بسیار مخرب و مسدود کننده، جایی برای رقابت بازار آزاد در ایران باقی نمی گذارد. مخالفان می گویند برجام رژیم ایران را جری تر کرده است؛ سرکوب و به دار آویختن چهره های اپوزیسیون افزایش یافته اند. و ماجراجویی های این رژیم توسعه یافته است. ارتشی ۱۰۰ هزار نفری از شبه نظامیان شیعی در عراق ساخته است که برای همسو نگهداشتن حکومت عراق با اولویت های حکومت ایران از آن استفاده شود. رژیم ایران تمام قد وارد صحنه سوریه شد. مجاهدین مسئولیت بسیاری از جنایات در شهر ویران حلب و اطراف آن را با سپاه قدس می داند. یکی از اولویت های خامنه ای در خرج کردن این منابع عظیم مالی، در زمینه موشک های بالستیک است که برخی از آنها قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند. کتاب تخمین می زند که رژیم ایران ۱۱ میلیارد دلار فقط روی موشکهای بالیستیک قاره پیما بر اساس توافقی در سال ۲۰۰۹ با کشور کره شمالی هزینه کرده است.
مخارج نظامی از ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ به ۱۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ رسیده است.
رژیم ایران همچنین سالانه ۳.۴ میلیارد دلار برای امنیت داخلی و ۱.۴ میلیارد دلار برای صدور تروریسم خرج می کند.
کتاب ”ایران: ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران ” تخمین می زند که رژیم ایران تقریبا سالانه ۱۰۰ میلیون دلار بابت حقوق مزدورانی که تحت نظارت سپاه قدس به سوریه اعزام می کند پرداخت کرده است.
مخالفان می گویند که نتیجه همه اینها می شود ”یک اقتصاد اختصاص داده شده به تروریسم، سرکوب و جنگ طلبی ”.

کنفرانس افشاگرانه دفتر شورا در واشنگتن- کتاب ظهور امپراتوری سپاه پاسداران