واکنش هراس آلود بالاترین مقامات رژیم نسبت به افشاگری هسته یی مقاومت

ضرورت بازرسی سریع مرکز افشا شده و مصاحبه با متخصصان رژیم آخوندی

به دنبال افشاگری 21 آوریل مقاومت ایران مبنی بر اینکه رژیم آخوندی ساختار ارگان طراحی بمب اتمی را به طور کامل حفظ کرده و در برخی زمینه ها فعالیتهای آن را گسترش داده است، بالاترین مقامات رژیم از جمله حسین دهقان، وزیر دفاع، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و نفر اصلی تیم مذاکرات هسته یی و محسن رضایی، فرمانده سابق پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنشی هراس آلود در صدد رفع و رجوع این افشاگری و تأثیرات بین المللی آن بر آمدند.
مقاومت ایران در کنفرانس مطبوعاتی 21 آوریل در واشینگتن یک مرکز جدید مرتبط با پروژه هسته یی در طرح 6 سایت نظامی پارچین که تاکنون مخفی نگهداشته شده بود را افشا نمود.
پاسدار سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع رژیم در روز 23 آوریل گفت «بی تردید این توطئه شیطانی مجاهدین شکست خواهد خورد و ملت هوشیار و انقلابی ایران هرگز تحقیر و تهدید را نپذیرفته و نمی پذیرد و در جهت ایفای نقش منطقه یی و جهانی و تقویت توان دفاعی و بازدارندگی خود لحظه یی کوتاهی نخواهد کرد».
عراقچی، نفر اصلی مذاکرات اتمی رژیم در روز 22 آوریل گفت «بازدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پارچین و گزارش وی درباره فقدان ابعاد نظامی احتمالی در برنامه هسته‌یی ایران موجب بسته شدن پرونده جعلی معروف به PMD و رسوایی مدعیان آن شد».
ابوالفضل حسن بیکی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخوندی گفت: «به نفع آمریکایی هاست که با طناب پوسیده منافقین به درون چاه نروند..... در پارچین هیچگونه اقدام جدیدی انجام نشده و همان اقدامات گذشته در راستای جنگ افزارسازی و تقویت بنیه دفاعی همچنان ادامه دارد».
در این اظهارات مقامات رژیم با توسل به اظهارات کلی و فرافکنی سعی در ماستمالی کردن موضوع نموده و هیچکدام جرأت نکرده اند که جزییات این افشاگری را به طور قاطع تکذیب نموده یا حتی از بازرسان آژانس دعوت کنند که از مرکز افشا شده جدید بازدید کنند.
این در حالی است که گزارش دسامبر 2015 آژانس با همه نواقصش در بررسی وجوه احتمالی برنامه هسته یی ملایان PMD تصریح کرد که «ارزیابی آژانس این است که طیفی از فعالیتها مرتبط با تولید یک بمب اتمی در ایران قبل از پایان سال 2003 به عنوان یک تلاش هماهنگ در جریان بود و برخی فعالیتها هم بعد از سال 2003 ادامه یافت».
مقاومت ایران بار دیگر بر ضرورت بازرسی سریع و بدون محدودیت بازرسان آژانس از محل جدید در پارچین و همچنین مراکز مرتبط با سپند و مصاحبه با نفرات کلیدی برنامه بمب اتم سازی رژیم ملایان تأکید می کند. هر گونه تعلل در این رابطه صرفا امکان مخفی کاری بیشتر و از بین بردن شواهد و علایم را برای ملایان فراهم می کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
4 اردیبهشت 1396 (24 آوریل 2017)