فضیحت مناظره در شعبده انتخابات آخوندی - بحران درونی بر سر فساد و چپاولهای حکومتی

در نمایش باصطلاح مناظره بین کاندیداهای فرمایشی در شعبده انتخابات خلیفه ارتجاع، به رغم تلاش آنها برای لاپوشانی بحرانهای اصلی سیاسی و اقتصادی و بین المللی رژیم آخوندی، گوشه هایی از فجایع ناشی از رژیم پلید برملا شد.

آنها درجنگ قدرت و غارت، ضمن رو کردن دست یکدیگر، شقه و شکاف و درماندگی نظام را درگرداب بحرانهای بی علاج به نمایش گذاشتند.

هاشمی طبا: بنده می‌خواهم عرض کنم که واقعا سرزمین ما ایران دچار بحران شدید زیست محیطی هست و زیستگاه انسان در این مجموعه کاملا در حال از بین رفتنه؛ مثال‌های متعددی در این مورد هست.

قالیباف: من در ابتدا می خوام چون انتهای پارت اول جناب آقای روحانی مطلبی را اشاره کردند که فرمودند فلانی درست نگفته, من بگم اون آمار مربوط به اون عزیز که خدمت تون عرض کردم در حقیقت این پدیده ای که الان ما باهش روبرو هستیم, که به دوربین نگاه می کنیم و بعد یک حرفی می زنیم و اون متاسفانه نه حرف درستی نیست که من گفتم شما قول دادید, چهارمیلیون شغل یا اون صد روز شما گفتید من تحول اقتصادی, گفتید من از سایت هایی اومده که این سایت ها, سایت های درحقیقت بی نام و نشانند. این سایت, سایت جناب آقای روحانی رئیس محترم جمهور هست, این متن خود سایته. البته من خواهش کردم از دوستان که اجازه بدن من تصویر و صوت ایشون رو که در نطق های انتخاباتی با صوت و تصویر خودشون در همین تلویزیون صحبت کردند پخش بشه که به من اجازه ندادن, البته من از دوستان خواستم این رو حتما توی کانال مجازی بگذارند این کار دنبال بشه, مردم خودشون می خوانند روشنه, من گفتم شما قول دادید تو این بخش تو این جا که واقعا این کار, کار خوبی نیست, که شما می فرمایید نه, ولی حتما تهمت زدن کار خوبی نیست و این گونه بیان کردن نیست اما موضوع جوانان مهمترین موضوع امروز ماست. ما متاسفانه باید بگیم بزرگترین فرصت ما که نیروهای جوان ما هستند, امروز بخاطر همان نکاتی که من گفتم, بخاطر اون چهاردرصد ها, بخاطر رانت خوارها, بخاطر مشکلات واردات غیرقانونی, و غیر اصولی همه این ها نتیجه شده که امروز این جمعیت جوان ما از استفاده ازش نشه.

روحانی: من میخواستم یه جمعبندی ای راجع به مسئله ی سرمایه های اجتماعی و کل مسائل اجتماعی داشته باشم منتها چون سه تا نسبت به من داده شد که نادرست بود من نمیدونم حالا بعد فرصتی هست بعدش برا اون یا نه فعلا از همین فرصتم استفاده میکنم یه توضیحی میدم اولا برنامه ی صد روزه من اون دور هم گفتم این دور هم گفتم معموله در دنیا افرادی که کاندیدا میشن یه برنامه ۱۰۰ روزه دارن یه برنامه ۴ ساله اون دفعه هم من یه برنامه ۱۰۰ روزه داشتم که آخر ۱۰۰ روز آمدم اعلام کردم که چه کار کردم یکیشم توافق هسته ای بود که در همون مدت ۱۰۰ روز توافق موقت ژنو انجام گرفت و بقیه اموری که من در اون مصاحبه اعلام کردم پس بنابر این این حرف کاملا روشن هست و نحوه ی بیان باید دقیق باشه مسئله ی دوم راجع به شغل که گفتن من در یک مصاحبه ای گفتم اگر گردشگرها رو ما بتونیم جذب بکنیم و ۰ میلیون گردشگر در سال اضافه بشه ما میتونیم.

مجری: خیلی متشکرم

روحانی: خوب نه سومیشم بگیم نه سومی شم گفته شد اینجا ببینید صادرات کننده ها.
مجری: چون وقت نداریم من عذر خواهی میکنم باید قطع کنیم .

روحانی: نه آخه ببینید اتهام دروغ ببینید صادر کننده آمدند یه جلسه گذاشتن از من دعوت کردن من رفتم سخنرانی مال سالها پیشه اونجا یه عده ای که بعنوان صادر کننده های برتر بودند یه سری جوائز آوردن گفتن شما به اینا بدید ما جوایز دادیم اصلا نمیشناختیم کی بودن ما خود اونها که دعوت کرده بودن جوائز رو دادیم ایشون این رو بدون اینکه با دقت بیان کنه بنابراین

قالیباف: رئیس محترم قوه قضائیه شما هم لوح و دادین رئیس محترم قوه قضائیه مصاحبشون هست همین آقا که تو زندانه حالا درست یا غلط رئیس محترم قوه قضائیه اعتراف کرده به اینکه همین آقا به ستاد جناب عالی کمک کرده چطور ایشونو نمیشناختین این پدیده زشته به دوربین نگاه کردن.

روحانی: آقای قالیباف آخه ما, نمیشه یا نباید بذاری ببینید ایشون اتهام میزنه ستاد من تکذیب کرده همه هم شنیدن بنابراین اونم نگفته کمک کرده گفته اون مدعی شده یه آدم مفسده, محکومه به اعدام یه ادعایی کرده از آدم مفسد که کسی نقل قول نمیکنه من در اینجا به مردم میگم که در این جلسه هر سه مورد دروغ محض بوده.

گزارشی از بازتاب نمایش مسخره مناظره در رسانه‌های حکومتی:

«بزرگ نمایی ضعف های دولت»، «تخریب دستاوردهای نظام»، «قالیباف در دوزخ مناظره»، «اسحاق قالی را بافت»، «دستهای خالی دولت»، «خویش و قوم مداری» و «دو سر باخت روحانی»، ازجمله عبارتهایی است که در توصیف مناظرة روز جمعه رسانه های دو باند نظام رو پر کرده.
از جمله خبرگزاری حکومتی ایرنا از باند روحانی به نقل از یک کارگزار این باند تحت عنوان معاون سیاسی استانداری تهران به باند رقیب هشدار داد:‌ “نباید با بزرگ نمایی ضعف های دولت، در جهت تخریب دستاوردهای نظام حرکت کنیم. مبادا ناخواسته به دشمن پاس دهیم و از نتایج درخشان اقدامات نظام که در این دوره دولت و مجموعه حاکمیت در تحقق آن نقش آفرین بوده اند غافل شویم و بر آنها چوب حراج بزنیم».(خبرگزاری ایرنا – ۹ اردیبهشت)

با این حال رسانه های باند ولی فقیه ارتجاع از جمله کیهان خامنه ای با تیترهای صفحه اول خود چوب حراج به حسن روحانی و کارنامه اش زدند.
- اولین زنگ حساب دستهای خالی کار دست دولت داد
-احمد خاتمی: رئیس جمهوری می خواهیم که قانون مدار باشد نه خویش و قوم مدار

- دولت یازدهم در رشد واردات رکورد زد! رتبه چهارم در بین ۱۷۵ کشور جهان

-    دو سر باخت روحانی
پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه ای در کیهان نیز به رسانه های حکومتی گفت: «در مناظره دیروز دستان خالی آقای روحانی و دولتش بر همگان برملا شد. یشان در ۴ سال گذشته در مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و کنفرانس‌های خبری حضوری یک‌جانبه داشت و اجازه نقد دولت به کسی داده نمی‌شد. (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس تسنیم- ۹ اردیبهشت)
رسانه ها و مهره های باند روحانی نیز با سوار شدن بر موج نفرت مردمی از آخوند جنایتکار رئیسی و با یادآوری جنایتهای قاضی مرتضوی جلاد و پاسدار احمدی نژاد، مهره های باند رقیب را در «دوزخ مناظره» توصیف کرده اند: «قالیباف می‌خواهد دوران به‌سرآمده سیاسی‌اش را در پس کردارها و گفتارهای به‌ظاهر متفاوت پنهان کند، در حالی‌که به‌نظر می‌رسد رئیسی بیشتر بر آن است تا بدون تداعی احمدی‌نژاد از توان جریان او استفاده کند.همین رویکرد موجب شده تا سعید مرتضوی با دعوت یا بدون دعوت رهسپار مسجد حُظیره یزد شود.
حضور مرتضوی را چه جدی بگیریم و چه نگیریم، معلوم می‌شود که رئیسی و قالیباف بیش از آنکه نامزدهای انتخاباتی بعد از ٨٨ باشند به دوره‌های قبل از آن تعلق دارند و هنوز در آن فضا تنفس می‌کنند».

روزنامه حکومتی شرق در مطلب دیگری با عنوان «اصولگرایی شتک زده» با اشاره به این همانی رئیسی – قالیباف با احمدی نژاد می نویسد: «اینها چنان دچار پراکندگی در مفاهیم کلی خود شده‌اند که خروجی‌شان شبیه آش شله‌قلمکاری است که به هیچ گفتمان مستقلی نمی‌ماند».

یک روزنامه دیگر باند روحانی نوشت: «از بین شش شرکت‌کننده در این مناظره رییسی بازنده جدی این مناظره بود... قالیباف کاملا با شیوه‌های احمدی‌نژاد ظاهر شد». روزنامه حکومتی اعتماد ۹ اردیبهشت ۹۶
خبرگزاری رویتر طی گزارشی از مناظره نمایش انتخاباتی رژیم گفت:‌ «روحانی در رابطه با کارنامه اقتصادی زیر ضرب رفت. به دلیل نبودن بهبود اقتصادی در پسابرجام روحانی ضربه خورده است».
رویتر افزود: بسیاری از سرمایه گذاران خارجی توسط موانعی که بر سر راهشان است از کار (با رژیم ایران) دلسرد شده‌اند. برخی از این موانع عبارتند از: وضعیت نازل بانکهای ایران، نقش سنگین موسسات وابسته به سپاه پاسداران در امر اقتصاد، نبودن شفافیت در رابطه با امور قضایی و همچنین ادامه تحریمهای یکجانبه از سوی آمریکا می باشد.
رویتر در ادامه نوشت:‌ رئیسی یکی از قاضیانی بود که بر اعدام هزاران نفر از زندانیان سیاسی در سال ۶۷ نظارت داشت و جانشین احتمالی خامنه ای است.

روزنامه استاندارد چاپ اتریش درباره ادعاهای کاندیداهای نمایش انتخابات ریاست جمهوری رژیم آخوندی نوشت: آنان طرح و برنامه مشخصی ارائه نمی‌دهند و فهم درستی از مسائل ندارند به همین خاطر وعده‌های می‌دهند که غیرقابل دسترس است.
استاندارد افزود: اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری در ایران قولهای توخالی می‌دهند به یک سنت در حکومت ایران تبدیل شده است.