اذعان رسانه های رژیم به رسوایی و تحریم نمایش انتخابات خلیفه ارتجاع

یک رسانه حکومتی با اذعان به رسوایی نمایش انتخابات مهندسی شده خلیفه ارتجاع و تحریم مردمی آن نوشت: تحریم کنندگان ادعای مهندسی انتخابات را عنوان می کنند و می گویند شرکت در انتخاباتی که نتیجه آن لزوماً با آرای ریخته شده به صندوق‌ها، سازگاری ندارد، اشتباه است.

تناقض گویی در مورد امنیت و سلامت برگزاری نمایش انتخابات، حاکی از سردرگمی رژیم در بحران نمایش انتخابات و گسترده تر شدن پیام تحریم شعبده انتخابات ولی فقیه است. در حالی که رحمانی فضلی مدعی می شود: «ما حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر عاملین اجرایی و نظارتی انتخابات هستند در کل کشور».
هرشعبه تقریبا ۱۷ نفر مستقیم روی شعبه امر نظارت را انجام می دهند.
تلویزیون رژیم نیز اعلام می کند: در جلسه هماهنگی شورای نگهبان با نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مسائل مختلف از جمله حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای در ستاد نظارت گفت و گو شد.

پاسدار ذوالفقاری معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور مدعی شده بود:‌ «هیچ گونه تهدید امنیتی خاصی متوجه انتخابات نیست» و از «آمادگی، اشراف اطلاعاتی و آمادگی یگان‌های واکنش سریع» دم زده بود کارگزاران حکومتی از «مشکلات جدی تری» در این روند خبر می دهند.

وی گفت: «من حس می کنم ما داریم از کارآمدی رد می شیم می رسیم به کلید واژه کفایت. کفایت داشتن کفایت نداشتن در امور و ادامه این روند را من مناسب جامعه نمی دونم و فکر می کنم که جامعه را دچار مشکلات جدی تری خواهد کرد».
در حالیکه مقامات رژیم از مشکلات جدی خبر می دهند، روزنامه جمهوری اسلامی به بررسی علت تحریم این نمایش توسط مردم پرداخته و موضوع مهندسی نمایش انتخابات را پیش می کشد.

دلیل دومی که تحریم کنندگان برای عدم مشارکت عنوان می‌کنند، ادعای مهندسی انتخابات است. این افراد ادعا می‌کنند، افرادی در کشور حضور دارند و از چنان قدرتی برخوردارند که می‌توانند فارغ از آرای ریخته شده به صندوق‌ها، گزینه‌های مورد نظر خود را به عنوان برنده انتخابات معرفی کنند!
برمبنای همین ادعا هم تحریم کنندگان، تصریح می‌کنند که شرکت در انتخاباتی که نتیجه آن لزوماً با آرای ریخته شده به صندوق‌ها، سازگاری ندارد، اشتباه است