آغاز دور جدید سرکوب زنان

دیکتاتوری خامنه‌ای در دوران نمایش انتخابات و با ایجاد فضایی تصنعی از حقوق شهروندی، تلاش زیادی برای بزک کردن چهره کریه نظام آخوندی به خرج داده بود.

اکنون با گذشت تنها دو هفته از پایان این ماجرای تراژیک، ارگان‌های سرکوبگر رژیم یکی پس از دیگری با به صحنه آمدن، نیات و سیاست‌های سرکوبگرانه حاکمیت را به‌ویژه علیه زنان میهن امان به نمایش می‌گذارند.

در این رابطه متولیان آخوند روحانی در استان خراسان ضمن هشدارهای شداد و غلاظ به مردم اعلام کرده‌اند: «از ماه آینده (تیرماه) بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب توسط گروه‌های بازرسی ستاد صیانت استان آغاز» می‌شود.

ترجمان این جملات در زمینه‌های اجتماعی همان کشیدن تیغ سرکوب از نیام توسط ارگان‌های سرکوبگر مانند بسیج ضد مردمی و یا نیروهای انتظامی می‌باشند که در هماهنگی با دولت آخوند روحانی و از طریق دستورالعمل‌های استانداری‌ها، وزارت سرکوبگر ارشاد و اداره گشت به اجرا درخواهند آمد.

این گزارش در ادامه به‌صراحت با اشاره به راه‌اندازی ارگان سرکوبگر جدیدی بنام «مرکز صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی» که طرح اصلی آن در دوران پاسدار احمدی‌نژاد پایه‌گذاری شده بود، می‌افزاید: «بر اساس ابلاغیه برخی استانداری‌های کشور به مدیران محلی اعلام شده است، حسب تقویم برنامه‌های ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در سال ۹۶، مقرر شده از ماه آینده (تیرماه) بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب توسط گروه‌های بازرسی ستاد صیانت استان آغاز شود که شامل اداراتی چون دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و بانک‌های دولتی و خصوصی خواهد بود.» (سایت حکومتی آفتاب ایران ۹ خرداد ۱۳۹۶)

همچنین بر اساس این طرح سرکوبگرانه که دولت آخوند روحانی آن را با آغاز فصل گرما و ماه رمضان اجرایی نموده است، قراراست تا علاوه بر ایجاد پست‌های بازرسی در ادارات، بانک‌ها و مدارس عالی و دانشگاه‌ها، کارکنان دوایر دولتی نیز موظف به شرکت در «برنامه‌های فرهنگی و آموزشی» در این زمینه می‌باشند. بر این منطق پیشتر اعلام شده بود که رژیم سرکوبگر آخوندی با گسیل ۱۰ هزار نفر تحت عنوان «کارشناس!!» بر این طرح نظارت و اجرایی شدن آن را تضمین می‌نماید.

این نمایش سرکوبگرانه و زن ستیزانه در حالی از سوی دستگاه‌های ذیربط به دولت آخوند شیاد روحانی صورت می‌گیرد که وی در دوران سیرک مناظرات بر سر نمایش انتخابات به‌دروغ همواره از آزادی و حقوق مدنی شهروندان سخن به میان می‌آورد و حتی برای منحرف نمودن افکار عموم و به‌ویژه زنان و دختران، با سوژه‌های مختلف مانند کم حجاب‌ها و یا حتی بدون حجاب‌ها نیز عکس یادگاری و تبلیغی می‌گرفت.