ایران - گسترش آنفلوانزای خوکی و جان باختن ۳۶ تن

تعداد قربانیان آنفلوانزای خوکی به دلیل عدم رسیدگیهای پزشکی و بی کفایتی کارگزاران دزد و چپاولگر رژیم رو به افزایش و در استانهای مختلف کشور رو به گسترش است.

ابتدا رژیم آخوندی قصد مخفی کردن این بیماری و قربانیان آن را داشت. بیماری که به اعتراف کارگزاران رژیم از یک ماه پیش در کرمان شروع شده بود ولی در این مدت هیچ اقدام پیشگیرانه یی انجام نشده بود.
 خبرگزاری حکومتی ایسنا دوشنبه ۹ آذر به نقل از ”معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رژیم در کرمان گزارش داد: ”در یک ماه گذشته ۸ نفر بر اثر آنفلوآنزای خوکی در کرمان فوت کرده‌اند”.
سخنگوی ویژه آنفلوانزای رژیم در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طی یک ماه گذشته ۶۰۰ نفر در بیمارستان های کرمان به دلیل آنفلوانزا بستری شده اند.
خبرگزاری اطلاعات آخوندی موسوم به مهر روز چهارشنبه ۱۱ آذر طی گزارشی اعتراف کرد ”از روز سه شنبه ۱۰ آذر آمار مربوط به بیماران مبتلای به آنفلوانزای خوکی به‌صورت محرمانه درآمده است و اعلام نمی‌شود. اما طبق شنیده‌ها تعداد افراد مبتلا به این بیماری در حال افزایش است، آخرین آمار فوتی نیز که دو روز قبل اعلام‌شده ۸ نفر است و از آن زمان تعداد دقیق تلفات جانی آنفولانزا منتشرنشده است”.
ولی با گسترش این بیماری و افزایش قربانیان رژیم مجبور شد خبرهای آن را منتشر کند. از جمله خبرگزاری حکومتی مهر آخوندی گزارش داد: ”هم‌اکنون سطح شهر کرمان از پلاکاردها و پوسترهای هشداردهنده پرشده است، در مدارس، مهدکودک‌ها و ادارات و دانشگاه‌ها نیز علائم هشداردهنده نسبت شده است.
همچنین روز یکشنبه ۱۵آذر نوذر نخعی، معاون بهداشتی رژیم در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد ۲۲ نفر در اثر ابتلا به آنفلوآنزای خوکی در استان کرمان جان خود را از دست داده‌اند. وی افزود: بیش از ۱۰۰ "بیمار مشکوک به آنفلوانزای خوکی " در شهر کرمان بستری شده‌اند. همچنین در شهر سیرجان حدود ۷۰ نفر به آنفلوانزای خوکی مبتلا شده اند.
معاون وزیر بهداشت رژیم نیز روز دوشنبه ۱۶ آذر ۹۴ به صحنه آمد و اعتراف کرد تعداد جان باختگان بر اثر بیماری آنفلوآنزا در کشور به ۳۳ نفر رسید و به جز دو استان کرمان و سیستان وبلوچستان که درگیر این بیماری هستند، هفت استان دیگر از جمله تهران نیز در معرض خطر قرار دارند”.
علی اکبر سیاری که با خبرگزاری حکومتی ایرنا مصاحبه می کرد افزود: ”از مجموع ۳۳ جانباخته بر اثر آنفلوانزا، ۲۸ نفر در استان کرمان و پنج نفر در استان سیستان و بلوچستان بوده اند که در میان آنها چهار زن باردار مشاهده شده است”.
وی گفت: ”پیش بینی وزارت بهداشت این است که این بیماری طی روزهای آینده در کشور گسترش یابد و هفت استان دیگر از جمله تهران، آذربایجان شرقی و غربی و کرمانشاه بیش از بقیه استان ها در خطر این بیماری قرار دارند”.
هم اکنون این بیماری در حال گسترش در ایلام و همدان و سایر شهرها است.
وزارت بهداشت رژیم گفت هفت نفر مبتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی در همدان شناسایی شده‌اند. در کرمان و سیستان و بلوچستان نیز حداقل ۳۶ نفر بر اثر ابتلا به ویروس این بیماری کشته شده‌اند و در بوشهر نیز یک مبتلا شناسایی شده است.
به دنبال گسترش آمار تلفات حسن پور یکی از اعضای مجلس ارتجاع اعتراف کرد ظرف سه روز ۳۰ نفر مثل برگ خزان در کرمان از بین رفتند وی روز سه‌شنبه 17آذر94 در مجلس رژیم کابینه آخوند روحانی را به دلیل بی تفاوتی در برابر این فاجعه مورد حمله قرار داد و گفت: بیش از ۳۰ نفر ظرف دو سه روز گذشته مثل برگ خزان در استان کرمان و سیستان و بلوچستان از بین رفته. اگر یک نفر آن سمت دنیا از بین برود، همه آقایان بسیج می شوند و پیام می دهند.
وی افزود: دارو در داروخانه‌های کرمان پیدا نمی شود. ۱۰ نماینده این استان از روز گذاشته فریاد می‌زنند، اما به جای اینکه وزیر به دانشگاه برود باید جلسه فوری تشکیل می‌داد و به موضوع فوت افراد بر اثر آنفولانزا در استان کرمان رسیدگی می‌کرد.
 این عضو مجلس ارتجاع گفت: در صدا و سیما اعلام کردند که این بیماری از ۶ سال گذشته وارد کشور شده و حالا جای سوال است که این پول‌هایی که برای مقابله با این موضوع گرفتند را چه کردند؟ لذا باید پاسخ دهند که بودجه مربوط به سلامت کجا رفته است؟
این گوشه یی از اعترافات کارگزاران رژیم است و جای سؤال دارد که بودجه کلان سلامت را چه کسی به غارت برده است. بودجه یی که باید صرف این فاجعه می شد. این فاجعه یی است که به طور مستقیم توسط رژیم حاکم و قبل از هر چیز به خاطر هزینه‌های هنگفت سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس و جنگ سوریه و دخالت در عراق و نیز چپاولگری بی حساب سران حکومت ایجاد شده و قربانی اصلی آن مردم محروم هستند که باید تاوان بی کفایتی کارگزاران دزد و غارتگر رژیم را بپردازند.