حاکمیت ولی فقیه – در هر دو ساعت یکنفر خودکشی می کند!

فشارهای حکومتی بر مردم ستمدیده میهن امان بویژه علیه دختران، زنان و جوانان اکنون به آسیب های شدید اجتماعی مانند افزایش خودکشی در کشور راه برده است.

راه اندازی انواع و اقسام گشت های سرکوبگرانه، اعمال قوانین تبعیض آمیز،سانسور، کنترل و جاسوسی از مردم، فشارهای اقتصادی و معیشتی به موازات بیکاری و فقر گسترده و همچنین در نبود طراوت و شادی در جامعه، متاسفانه به این پدیده ی شوم که از سوی دیکتاتوری ولی فقیه، عامدانه هدایت و سازماندهی می شود، ضریب دوچندان زده است.

یک گزارش حکومتی با اشاره به ابعاد روز افزون خودکشی در حاکمیت غارتگر و سرکوبگر آخوندی از جمله نوشت: “آمارهای مربوط به خودکشی در ایران نشان می دهد در هر دو ساعت و۱۸ دقیقه یک نفر خوکشی می کند». ( سایت حکومتی مشرق نیوز ۲۰ شهریور ۱۳۹۶)
این ابعاد از خودکشی در ایران به یقین بی سابقه است، زیرا برمنطق فرهنگ و سنن ما ایرانیان، اساسا مقوله ای بنام خودکشی در میان آحاد مختلف مردم و تا قبل از بر روی کارآمدن رژیم آخوندی جایی نداشته است. وضعیت بقدری بحرانی است که در پاره ای از بخش های کشور و بویژه استان های ضربه پذیر مانند ایلام، لرستان، کردستان، کرمان و یا بزرگ شهر تهران مردم بکرات روزانه شاهد چنین وقایع دردآوری می باشند.

دانشنامه ویکی پدیا در یک ارزیابی از آمار خودکشی در حاکمیت آخوندی از جمله تاکید می کند: «خودکشی در ایران، پدیده‌ای رو به رشد دانسته شده است. این کشور در میان کشورهای اسلامی در جایگاه سوم از نظر رواج خودکشی قرار دارد. برپایهٔ آمارها، روزانه بیش از ۱۳ نفر در ایران خودکشی می‌کنند». در این آمار ارئه شده باید به نرخ خودکشی در میان زنان و دختران اشاره نمود که نه تنها رشد صعودی داشته است، بلکه اکنون ایران تحت حاکمیت آخوندی را دررتبه نخست قرارداده است.
این گزارش با تاکید براین واقعیت می افزاید: «میزان خودکشی زنان ایرانی دو برابر مردان بوده است. این پژوهش همچنین مصرف بیش از حد دارو را شایع‌ترین روش خودکشی در میان ایرانیان یافته است. حلق‌آویز کردن و خودسوزی، به‌ترتیب رایج‌ترین روش‌های خودکشی در میان مردان و زنان بوده‌اند».

همچنین یک کارگزار رژیم درمدیریت کل دفتر آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمارهای موجود خودکشی اعتراف کرد: «این در حالی است که بر اساس گزارش نیروی انتظامی، میزان اقدام به خودکشی در همان سال، حدود ۶ مورد به ازای هر صد هزار نفر بوده که نسبت به سال ۹۳ حدود ۱۵ درصد رشد داشته است. در واقع این آمار از افزایش تمایل به اقدام به خودکشی در کشور طی سال های ۹۳-۹۴ حکایت می کند».
سازمان پزشک قانونی کشور نیز در آخرین برآوردهای خود از ابعاد خودکشی در ایران، سخن از ۴ هزار و ۲۹ مورد خودکشی تنها در سال ۹۴ به میان آورده است.