وحشت ولی فقیه ارتجاع ازلیست گذاری سپاه - مادر تحریمها

کیهان خامنه ای با تشریح پیامدهای اجرای تحریمهای کاتسا باند روحانی را به شدت مورد حمله قرار داد

کیهان متعلق به ولی فقیه ارتجاع نوشت: «شروع جدی مادر تحریم ها- یا همان سیاهچاله تحریم- از امروز کلید میخورد. اما نکته قابل تأمل اینجاست که این موضوع بسیار مهم، در روزنامه های زنجیره ای مدعی اصلاحات هیچ جایی ندارد».

کیهان خامنه ای نوشت: «در مردادماه سال جاری «طرح مقابله با فعالیتهای بی ثبات ساز رژیم ایران ۲۰۱۷» یا همان «کاتسا ۲۰۱۷» به دلیل گستردگی به «مادر تحریم ها» و «سیاهچاله تحریم» مشهور شد.

در حقیقت این طرح- همانند دیگر طرحهای ضدناظم- با هماهنگی کامل دموکراتها و جمهوریخواهان تصویب و به قانون تبدیل شد (و) برای چندمین بار ثابت کرد که آنها در دشمنی با نظام هیچ اختلافنظری با هم ندارند.
وزارت خزانه داری آمریکا با شناسایی سپاه پاسداران ذیل دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ اجرای قانون کاتسا را رسما آغاز کرد.
پس از آن وزارت خزانه داری اعلام کرد براساس قانون کاتسا تا ۳۱ اکتبر ۹ آبان فرصت دارد تا دفاتر، نهادها و افراد وابسته به سپاه را ذیل دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ شناسایی کند.
بر این اساس شروع جدی مادر تحریمها از امروز کلید میخورد. یعنی زمانی که وزارت خزانه داری تعداد زیادی از افراد و نهادها را به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران درون لیست تحریم قرار میدهد.
در این طرح انواع محدودیتهای اقتصادی از بلوکه شدن داراییها در خاک آمریکا تا ممنوعیت ارایه خدمات بانکی به فرد یا نهاد تحریمی قرار دارد. به طور ویژه این طرح به دلیل قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی، تبعات اقتصادی فراوانی برای ایران در پی دارد بر همین اساس میتوان گفت شرایط روابط بانکی نه به قبل برجام بلکه به شرایطی به مراتب بدتر از آن بازمیگردد.
ویژگی مهم این طرح قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی است... قسمت خطرناک و نگرانکننده این است که افراد و نهادهایی که دارای ارتباط کاری با سپاه هستند، باید تحریم شوند.
وضعیت وقتی بغرنجتر میشود که وقتی یک فرد یا نهاد ایرانی در لیست تحریمی قرار میگیرد هیچ بانک خارجی با ایرانیها همکاری نخواهد کرد و همین شبکه بسیار شکنندهای که بعد از برجام شکل گرفته است، به شدت متزلزل خواهد شد.
سیاهچاله چیزی است که تمام اشیا نزدیک به خود را به درون سیاهچاله میکشد... با توجه به آنکه سپاه یک نهاد رسمی و دارای روابط نظاممند با ساختارهای دولتی و غیردولتی است، سبب میشود تا بخش زیادی از حاکمیت اعم از دولت یا سایر قوا و نهادها به درون لیست تحریمی بروند. این اتفاق همانند یک سیاهچاله عمل میکند و تعداد زیادی از نهادها که قابل پیشبینی نیست را تحریمی میکند. حتی قابل تصور است که بانک مرکزی که در برجام از تحریم خارج شد دوباره به لیست تحریم بازگردد.
بعد از برجام... فقط بانکهای کوچک حاضر به پذیرش ریسک همکاری شده و همکاری میکردند... حالا فرض کنید به یک دفعه چند هزار فرد و نهاد ایرانی وارد این لیست تحریمیشوند. طبیعی است که در آن زمان هیچ بانکی ولو کوچک حاضر به همکاری با ایران نشوند.
پس شرایط به قبل از برجام و یا حتی بدتر از آن برمیگردد.
واقعیت آن است با تصویب این طرح دیگر چیزی از برجام باقی نخواهد ماند که بخواهیم درباره نقض شدن یا نشدن آن صحبت کنیم.
به نظر میرسد آمریکا دو مقصود اصلی را دنبال میکند. یک هدف تشدید پدیده «خودتحریمی» در داخل ایران است. یعنی آمریکا با ایجاد فضای ترسناک پیرامون نهادهای انقلابی همچون سپاه پاسداران میخواهد ارتباط نهادهای داخلی همچون ارتباطات بانکی با آن را تضعیف کند. دومین هدف آمریکا تقویت اهرم خود برای مذاکرات احتمالی آینده پیرامون مباحث به اصطلاح غیرهسته ای است».

کیهان خامنه ای سپس با حمله با باند روحانی نوشت: آنها به جای زدن آژیر خطر، لالایی خواب میخوانند و توجه عوام و خواص را پرت میکنند. یا سرشان را زیر برف میکنند تا نبینند! یا رویشان را سمت دیگر میکنند که مثلا بگویند حواسشان نیست.