اطلاعیه قیام- شماره ۱۴۰- دستگیری گسترده معترضان در اصفهان و ادامه حرکتهای اعتراضی در شهرهای مختلف

روز یکشنبه ۲۶فروردین (۱۵آوریل ۲۰۱۸) علاوه بر اعتصاب بازاریان و کسبه شهرهای بانه و جوانرود اعتراضات محرومان و سرکوب شدگان در شهرهای مختلف ادامه یافت:
در اصفهان نیمه شب یکشنبه ۲۶ فروردین نیروهای سرکوبگر به منظور جلوگیری از گسترش ابعاد اعتراضات و تظاهرات کشاورزان و مردم این شهر به خانه های مردم خوراسگان حمله بردند و شماری از کشاورزان و جوانان این شهر را بازداشت کردند.

در تمام روز و شب یکشنبه نیروهای سرکوبگر به منظور شدت بخشیدن به فضای رعب و وحشت، در نقاط مختلف شهر حضوری فشرده داشتند. مزدوران یگان ضد شورش نیز با ۲۰ خودرو و چهار اتوبوس برای جلوگیری از تظاهرات مردم ورزنه به سمت این شهر حرکت کردند.
روز شنبه کشاورزان به پا خاسته به رغم اقدامات سرکوبگرانه در فلکه خوراسگان اصفهان و ابتدای خیابان اباذر تجمع کردند. آنها شعار می دادند:کشاورز زندانی آزاد باید گردد؛ کشاورز می‌میرد ذلت نمی پذیرد؛ ما زن و مرد جنگیم رو حق آبه می جنگیم و...
- اهالی روستای جفیر در هویزه (واقع دراستان خوزستان) تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار بهره برداری و استفاده از آب آشامیدنی پروژه جفیر شدند.
-جمعی از غارت شدگان مؤسسه حکومتی آرمان وحدت در اهواز در مقابل شعبه شریعتی دست به تجمع زدند و خواستار بازگرداندن سپرده های خود شدند. معترضان در پایان در این مؤسسه را با گل مسدود کردند. در شوشتر غارت شدگان همین مؤسسه در یک اقدام اعتراضی کارکنان آن را از محل اخراج و ساختمان آن را بستند.
 - در مشهد غارت شدگان مؤسسه کاسپین در مقابل شعبه پامچال واقع در بولوار سجاد تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان با پلاکاردی که در دست داشتند ادعای آخوند روحانی رئیس جمهور رژیم مبنی بر اینکه مشکل ۹۸درصد از سپرده گذاران را حل کرده است، یک دروغ بزرگ خواندند. بر روی پلاکارد دیگری نوشته شده بود: پشت پرده مؤسسه کاسپین چیست که هیچکدام از مسؤلین و قوای سه گانه جرآت افشاگری و پیگیری ندارند؟
- در یزد پرسنل مراکز بهداشت در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چندین ماهه و نداشتن امنیت شغلی در مقابل استانداری دست به اعتراض زدند.
- در تهران دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس دراعتراض به تخلیه غیرقانونی خوابگاه‌ها، اجاره دادن امکانات دانشگاه (سالن ورزشی، استخر و...) برای کسب درآمد، و چپاول بودجه دانشگاه اعتراض دارند.
- در یاسوج خانواده های قربانیان سقوط هواپیمای مسافری به بی عملی کارگزاران رژیم برای یافتن اجساد کشته شدگان در مقابل ساختمان هلال احمر دست به تجمع زدند و خواستار تحویل اجساد عزیزانشان شدند. در روز ۲۹بهمن سال گذشته یک هواپیمای شرکت آسمان با ۶۰ مسافر و شش خدمه در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند. رژیم آخوندی هیچ تلاشی برای نجات سرنشینان این هواپیما نکرد و اکنون نیز از هرگونه اقدام برای یافتن اجساد کشته شدگان سر باز می‌زند.
- در تبریز هواداران تیم تراکتور سازی به زبان ترکی علیه آجرلو مدیر عامل این تیم که از عوامل ارگانهای سرکوبگر رژیم است، شعار دادند. آنها به فضای سرکوب علیه این تیم و هوادارانش معترض هستند و شعار می دهند: آجرلو گله ات را بردار و برو؛ ملت آذربایجان ذلت نمی‌پذیرند؛ تجمع کنندگان به به‌کارگیری مستمر یگان ویژه برای سرکوب هواداران تراکتورسازی معترضند.
-    در روز شنبه ۲۵ فروردین، معلمان خرید خدمات آموزشی برای دومین بار در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود در مقابل ادارات آموزش و پرورش دست به اعتراض زدند. معترضان که در شهرهای مختلف از جمله در قزوین، کرمان و یزد تجمع کردند، خواستار برخورداری از بیمه کامل و همسان سازی حقوقشان با کارمندان رسمی هستند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ (۱۶آوریل ۲۰۱۸)