انعکاسات و محکومیتهای توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس

استاندارد بلژیک- حمله خنثی شده: زوج دستگیر شده یک سلول مخفی رژیم ایران بود

وزارت خارجه رژیم ایران می گوید زن و شوهر دستگیر شده در بلژیک در ارتباط با حمله برنامه ریزی شده به یک تجمع مجاهدین خلق در نزدیکی پاریس، افراد وابسته به این گروه اپوزیسیون بوده اند، ولی سرویس های امنیتی بلژیک بر این باور نیستند. از نظر سرویس های بلژیکی این زن و شوهر جاسوسان فرستاده شده توسط رژیم ایران بوده اند.
سایت وزارت خارجه رژیم ایران روز چهارشنبه به نقل از سخنگوی خود بهرام قاسمی نوشته است «بر اساس اطلاعات موجود، افراد دستگیر شده در بلژیک عناصر عملیاتی شناخته شده سازمان مجاهدین خلق بوده اند»
این در حالی است که دو روز قبل از آن، مقامات فرانسوی و بلژیکی اعلام کردند که یک زن و شوهر تبعه بلژیک با اصلیت ایرانی، امیر سعدونی، متولد ۲۶ آوریل ۱۹۸۰ و نسیم نعامی، متولد۲۰ سپتامبر ۱۹۸۴، که قصد حمله انفجاری در یک میتینگ مجاهدین خلق داشتند، روز شنبه ۳۰ ژوئن در ویلپنت پاریس دستگیر شدند.
درگردهمایی پاریس چندین شخصیت سیاسی آمریکایی مانند شهردار سابق نیویورک، رودی جولیانی، که امروز وکیل رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ است، شرکت داشتند.
زوج دستگیر شده قبل از اینکه به فرانسه برسند، توسط واحدهای ویژه پلیس بلژیک در روز شنبه در خودروی مرسدس خود در یکی از مناطق بروکسل متوقف شدند. در بازرسی از خودروی آنها، در یک کیف زنانه ۵۰۰ گرم مواد انفجاری تی آ تی پی و یک مکانیزم چاشنی انفجاری کشف شد.
سرویس تخریب ارتش بلژیک این مواد منفجره را به صورت کنترل شده منفجر کرد.
امیر سعدونی و نسیم نعامی پس از سالها اقامت در بلژیک، دو سال پیش تابعیت بلژیکی دریافت کردند. آنها در بازجویی گفتند که تحت تهدید های حکومت ایران اقدام به این عمل کرده اند و ادعا کردند”در غیر این صورت، خانواده ما در ایران بهای آنرا میپرداختند».
امایک منبع در سرویس های امنیتی به استاندارد می گوید: «این حرفها نقش بازی کردن است که آنها آن را برای روزی که طرحشان خراب شود بارها تمرین کرده بودند».
منبع ادامه میدهد: «این یک سلول مخفی بود که میباید برای روز مورد نیاز آماده باقی میماند.»
طرفداری و رابطه آنها با مجاهدین خلق صرفاً وسیلة نفوذ آنها در بین مخالفان ایران بود و به آنها امکان میداد تا برای خود پناهندگی سیاسی درخواست کنند.
سرویس های امنیتی معتقدند که این دو، سالهاست که توسط اسدالله اسدی که روز یکشنبه در آلمان دستگیر شد هدایت میشدند.
اسدالله اسدی متولد ۲۲ دسامبر ۱۹۷۱ یک دیپلمات ایرانی در سفارت اتریش بود.
 چندین ساعت قبل از ورود حسن روحانی به اتریش، سفیر رژیم ایران در این کشور به فوریت توسط دولت بلژیک احضارشد و به وی ابلاغ گردید که اتریش مصونیت دیپلماتیک مأمور مزبور را لغو خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری د پ آ در آلمان دادستان کل در بامبرگ در جنوب این کشور، اعلام کرده است که اسدی به زودی میتواند به بلژیک استرداد شود. جایی که تحقیقات در مورد عملیات بمب گذاری ادامه می یابد.
چندین منبع به خبرگزاری فرانسه گفته اند: بدلیل اینکه جرم در کشور دیگری غیر از کشوری که این دیپلمات در آن مأمور به خدمت بوده صورت گرفته است، مصونیت دیپلماتیک برای این فرد کارایی ندارد.

خبرگزاری رویتر - ۵ ژوئیه ۲۰۱۸ وزارت خارجه رژیم ایران در اعتراض به دستگیری دیپلماتش در آلمان سفیران فرانسه، آلمان و بلژیک را فراخواند
رژیم آخوندی در یک اقدام احمقانه دیپلماتیک، سفرای آلمان و فرانسه و بلژیک را به وزارتخارجه خود فراخوانده است تا به دستگیری دیپلمات تروریست خود در اتریش که شخصاً بمب را در لوکزامبورگ به تروریستها داده بود، اعتراض و آنرا به شیوه آخوندی رفع و رجوع کند.
رژیم مخصوصاً در رابطه با فرانسه که محل برگزاری گردهمایی بزرگ ایران آزاد بود، به طلبکاری پرداخته و با نادیده گرفتن سالگرد شبه کودتای نافرجام علیه مقاومت ایران در فرانسه در ۱۷ ژوئن، دولت فرانسه را به نحو مضحکی به حمایت از سرنگونی رژیم و اهداف مجاهدین متهم کرده است.

رویتر گزارش کرد: وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه سفیران فرانسه، آلمان و بلژیک را در اعتراض به دستگیری یک دیپلمات ایرانی در آلمان در رابطه با طرح بمب‌گذاری در گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت ایران در حومه پاریس فراخواند.
رژیم ایران، همچنین فرانسه را به حمایت از این گروه که از طرف تهران بعنوان یک سازمان تروریستی متهم کرد که به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی است
یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به رویترز گفت: به مقامات ایرانی خاطرنشان شد که فرانسه از ایدئولوژی، اهداف و فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت نکرده اما بر هر حال، آنها از فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا حذف شده‌اند و این سازمان می‌تواند فعالیت‌های خود را، تا زمانی که نظم عمومی را مخدوش نکند، ادامه دهد.
به گزارش رویتر، مقامات فرانسوی روز چهارشنبه یک درخواست رسمی برای استرداد فرد دستگیر شده در فرانسه از جانب مقامات بلژیک در رابطه با توطئه بمبگذاری، دریافت کرده اند.
رویتر می افزاید بلژیک در حال تحقیقات از دو ایرانی دستگیر شده است که حامل مواد انفجاری TATP بودند. این در حالی است که دیپلمات رژیم ایران،که محل مأموریت او در اتریش بود در آلمان دستگیر شد .همان کسی که در لوکزامبورگ مواد انفجاری را به تروریستها تحویل داده بود .
رویتر همچنین خاطر نشان کرده است که رژیم ایران، دست داشتن در این توطئه را تکذیب میکند. رژیم تهران از قدیم خواهان سختگیری و بستن دفاتر مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران در پاریس و واشنگتن و ریاض بوده است. این گروه مستمراً در رسانه های رژیم ایران مورد تاخت و تاز واقع میشود.

لو سوار چاپ بلژیک: هدف تروریست های دستگیر شده "مجاهدین خلق" قلب مقاومت ایران بوده است
لوسوار روزنامه اصلی فرانسوی زبان بلژیک روز سوم ژوئیه نوشت:هدف زوج تروریست های مظنون که در وولوو-سنت پیر در بلژیک دستگیر شدند، به خوبی شناخته شده بود. هدف مجاهدین خلق، قلب مقاومت ایران بوده است
گردهمایی ویلپنت در پاریس هر سال به ابتکار این افشاگران رژیم آخوندی برگزار می شود، که خواهان حاکمیت قانون، آزادی مذهب، برابری جنسیتی و پایان دادن به حجاب اجباری هستند....
شخصیتهای از بسیاری از کشورهای مختلف، مانند شهردار سابق نیویورک رودولف جولیانی، اینگرید بتانکور و وزرای سابق فرانسه راما یاد و برنارد کوشنر حضور داشتند.
رودی جولیانی در این گرد همایی گفته بود: «ما آخوندهای دیکتاتور را با تحریم های جدید خفه خواهیم کرد».
رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران مریم رجوی قیام در تهران و سایر نقاط کشور علیرغم سرکوب را ستود. او بعد از اشاره به مشکلات اجتماعی و اقتصادی - هزینه های زندگی، بیکاری، و غیره که آنرا یک نقطه «بدون بازگشت» برای رژیم آخوندی تلقی میکرد گفت «سرنگونی این رژیم حتمی است. پیروزی قطعی است و کشور آزاد خواهد شد».
لوسوار، روزنامه اصلی فرانسوی زبان بلژیک در ادامه بااشاره به توطئه تروریستی رژیم دربلژیک می افزاید: در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، دادستان فدرال بلژیک اعلام کرد سرویس های اطلاعاتی «اطلاعات ضروری را جمع آوری، و اطلاعات مهم را بهره برداری و تکمیل کردند».
همکاری DGSI (سرویس اطلاعات داخلی کشور بلژیک) امکان دستگیری دو مظنون را در بروکسل فراهم کرد. به گفته کانال ۲ تلویزیون فرانس، پلیس فرانسه حدس میزنند که سرویس های اطلاعات رژیم ایران منشاء پروژه خنثی شده حمله به ویلپینت باشند.
دستگیری یک دیپلمات ایرانی در آلمان بنام اسدالله اسدی از سفارت ایران در وین، اعتبار این فرضیه را بالا میبرد. روز دوشنبه، دادستان فدرال نیز از همکاری مقامات قضایی فرانسه و آلمان در این زمینه تقدیر کرد و اظهار داشت که در هیچ زمان، تهدیدی مستقیم علیه بلژیک وجود نداشته است.
مجاهدین خلق در بیانیه ای، فراخوان به بسته شدن سفارتخانه های رژیم ایران در اروپا، که آنها را «مراکز جاسوسی» و «اماکن آماده سازی اعمال تروریستی » خواندند شدند.

بیانیه کمیته بین المللی در جستجوی عدالت در برگیرنده ۴۰۰۰ پارلمانتر در اروپا و آمریکا: فراخوان به اخراج دیپلمات – تروریستهای رژیم و بستن سفارتخانه های این رژیم در کشورهای اروپایی
آژانس های اطلاعات و امنیت بلژیک اعلام کرده اند که یک طرح تروریستی که گردهمایی بزرگ اپوزیسیون دمکراتیک، شورای ملی مقاومت ایران در روز شنبه ۳۰ ژوئیه در پاریس را هدف قرار داده بود خنثی کرده اند.
دهها هزار شرکت کننده از تمام نقاط جهان در ویلپنت پاریس جمع شده بودند تا از فراخوان رهبر اپوزیسیون، مریم رجوی برای تغییر دموکراتیک در ایران حمایت کنند. صدها شخصیت اروپایی، آمریکایی و بین المللی در این مراسم حضور داشتند.
یک زوج ایرانی با تابعیت بلژیکی روز شنبه توسط پلیس بلژیک دستگیر شدند. مواد منفجره و چاشنی انفجاری در اتوموبیل آنها برای استفاده در هدف قراردادن گردهمایی ویلپنت کشف شد.
به گفته دفتر دادستانی کل بلژیک، یک دیپلمات رژیم ایران از سفارت این رژیم در اتریش در وین نیز به عنوان «نفر رابط» با تروریست ها در آلمان دستگیر شده است.
ما از شنیدن خبر چنین حمله تروریستی جدی و شنیعی که با دخالت مستقیم مقامات رژیم ایران در اروپا برنامه ریزی شده و در حال وقوع بود شوکه شدیم.
این طرح، بیانگر میزان اهمیتی است که رژیم ایران برای این جنبش به رهبری خانم رجوی قائل است که جایگزین دموکراتیک رژیم مذهبی را نمایندگی میکند.
 طرح ۱۰ ماده ای شورای ملی مقاومت ایران شامل آزادی بیان، انجمن و مذهب، جدایی دین و دولت، برابری بین زن و مرد، لغو مجازات اعدام، ایران غیر اتمی و انتخابات آزاد و شفاف مجلس موسسان در طی شش ماه اول پس از تغییر رژیم می باشد. حسن روحانی، رئیس جمهور رژیم ایران، در ماه ژانویه، از رئیس جمهور ماکرون درخواست کرد تا از فعالیت های خانم رجوی جلوگیری کند.
این تلاش تروریستی جدید با انگیزه های سیاسی در اروپا مستلزم محکومیت فوری رژیم ایران توسط نماینده عالی اتحادیه اروپا، و تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.
رژیم ایران تاریخچه ای از طرح و اجرای حملات تروریستی علیه مخالفان خود در اروپا را دارد. در سال ۱۹۹۷، بدنبال ترور رسوای مخالفان کرد در رستوران میکونوس در برلین، اتحادیه اروپا سفرای خود از ایران را خارج کرد و دیپلمات های رژیم ایرن را از اروپا اخراج کرد.
در پی این طرح جدید و پس از موجی از ترور چندین مخالف ایرانی در سال گذشته از جمله در هلند و ترکیه، اتحادیه اروپا باید خواستار بسته شدن سفارتخانه های رژیم ایران و اخراج دیپلمات های این رژیم از اروپا گردد.
آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت  نایب رئیس پیشین پارلمان اروپا تاسال ۲۰۱۴

اطلاعیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان: لزوم اخراج همه ماموران اطلاعاتی رژیم ایران از اروپا شکست سوء قصد تروریستی در پاریس علیه مقاومت ایران اروپا بایستی اقدامات فوری اتخاذ کند
کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد، که با اعضای مختلفش در گردهم آیی اپوزسیون دمکراتیک ایرانی در ۳۰ ژوئن در پاریس شرکت کرده بود، قدردانی خودش را از اقدام حرفه ای و مؤثر پلیس و سرویسهای امنیتی بلژیک، فرانسه و آلمان که طرح سوء قصد تروریستی که میتوانست منجر به یک فاجعه شود را کشف و خنثی کردند ابراز می نماید.
در بلژیک دو تروریست وابسته به رژیم آخوندها، که مواد منفجره و چاشنی آماده برای سوء قصد به همراه داشتند دستگیر شدند، فرد دیگری هم که مشکوک به همکاری با آنها می باشد در فرانسه دستگیر شد.
در آلمان نیز یک دیپلمات رژیم ایران بنام اسدالله اسدی که رئیس سرویسهای اطلاعاتی رژیم در وین در اتریش بوده و مظنون به صدور دستور این سوء قصد می باشد، دستگیر شده است.
آنچه که اتفاق افتاده، همراه با تهدیدات مستمر عملیات تروریستی از طرف مامورین رژیم بر علیه مقر سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی که بارها توسط مجاهدین اعلان شده، بار دیگر ضرورت و فوریت تغییر اساسی سیاست اروپا در برابر ایران را نشان می دهد.
اتحادیه اروپا باید سیاست قاطعی را در رابطه با رژیم ایران در پیش بگیرد و اخراج همه مامورین اطلاعاتی آماده برای عملیات تروریستی از یک طرف و همچنین شناسایی رسمی نقش مثبت و طرف مخاطب شایسته اپوزیسیون دمکراتیک که در شورای ملی مقاومت ایران خودش را نشان می دهد، ضرورت مقابله با تروریسم رژیم آخوندهاست.

لرد کارلایل عضو برجسته مجلس اعیان انگلستان: رژیم ایران یک حکومت حامی تروریسم است هشدار درباره خطر هیات های دیپلوماتیک رژیم ایران
 درشب بازدید حسن روحانی از سوئیس و اتریش دادستان اعلام کردند که دو ایرانی در بلژیک و یک دیپلومات ایرانی در آلمان بخاطر حمله سوقصد تروریستی و آماده سازی برای حمله تروریستی دستگیر شدند. این مظنونین خواستار ارتکاب حمله بمبگذاری در ویلپنت (فرانسه) در روز شنبه ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ در کنفرانسی بودند که توسط سازمان مجاهدین خلق ایران برگزارشده بود.
یک باردیگر اتهام روشنی وجود دارد که رژیم ایران یک حکومت حامی تروریسم است.
خطر هیات های دیپلوماتیک رژیم ایران که از تروریست ها حمایت می کنند، باید بطور کامل تحقیق شده و افشاشود.

اطلاعیه سازمان خبات کردستان ایران محکومیت طرح حمله تروریستی به گردهمایی مقاومت در پاریس
کاک باباشیخ حسینی طراحی حمله تروریستی به گردهمایی مقاومت ایران را قویا محکوم می کند
طبق گزارش دفتر دادستانی بلژیک تروریستهای رژیم آخوندی طراحی حمله تروریستی به گردهمایی مقاومت ایران درپاریس در ۳۰ژوئن را بعهده داشته اند.
شکی نیست طرح حمله علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران، بیانگر اوج شکوفایی مقاومت و مبارزه برحق مردم ایران علیه حاکمیت و عدم مشروعیت حاکمیت سرکوبگر و تروریستی در ایران میباشد.
طراحی حمله تروریستی اخیر توسط عوامل رژیم علیه گردهمایی مقاومت بار دیگر این واقعیت را به اثبات رساند که حکومت آخوندها در نا أمن کردن جهان و آشوب در کشورهای اروپایی نقش اصلی را ایفا می کند.
ما از کشورهای اروپایی میخواهیم با اتخاذ سیاست قاطعانه در برابر حکومت تروریستی آخوندی اقدام لازم را مبذول دارند.