واشنگتن فری بیکن: دولت ترامپ تمام منافع تجاری رژیم ایران را قطع خواهد کرد

 

واشینگتن فری بیکن به نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی و منابعی در کنگره گزارش داد، دولت ترامپ تمام منافع تجاری (رژیم) ایران در اروپا و سایر نقاط را... به‌عنوان بخشی از کارزار «فشار حداکثر» (اقتصادی) علیه (حکومت) تهران... قطع خواهد کرد.

این منبع نوشت، کشورهای اروپایی «همچنان به دنبال راهی برای ادامه تجارت پرمنفعت در تهران هستند. مقام‌های دولت ترامپ و متحدان اصلی آن در کنگره به فری بیکن گفتند که وضعیت این‌طور باقی نخواهد ماند». یک مقام ارشد آمریکایی گفت: «سپاه پاسداران... تقریباً در تمامی بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری گسترده‌ای دارد، ازاین‌رو شرکت‌های اروپایی هرگز به‌طور واقعی نمی‌دانند که آیا از تجارت پشتیبانی می‌کنند یا از تروریسم و آزمایش ممنوع موشکی. اگر این خطرها برای منصرف کردن سرمایه‌گذاران کافی نیست، قطعاً خطر تحریم‌های ایالات‌متحده باید کافی باشد».
فری بیکن اضافه کرد: «یک منبع ارشد جمهوری‌خواه در کنگره که با دولت بر سر موضوع (رژیم) ایران کار می‌کند، گفت: «اغلب شرکت‌های اروپایی از هم‌اکنون می‌دانند که نباید در ایران سرمایه‌گذاری کنند؛ این ازجمله به خاطر فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر فرستادگان ما در آنجاست... اما به‌رغم پرتاب موشک‌های بالستیک توسط (رژیم) ایران و تلاش آن برای انفجار (در جلسه) مخالفان در خاک اروپا، همه شرکت‌ها و یا شاید دولت‌ها، این پیام را جدی نگرفته‌اند.... نقش کنگره هم همین است و کارکنان از هر دو حزب دیدارهایی را برای گفتگو پیرامون نگرانی‌های مشترک برگزار می‌کنند؛ (مسائلی) همچون حقوق بشر که همه توافق دارند، هرکسی که از جنایت‌های (رژیم) ایران پشتیبانی کند، باید تحریم شود...».