هجوم گسترده خطرناکترین ملخ های صحرایی به استانهای جنوب و شرق کشور


هجوم گسترده خطرناک ترین نوع ملخ صحرایی به استانهای جنوب و شرق ایران، امنیت غذایی کشور را تهدید می کنند.

فائو(سازمان کشاورزی جهانی) هشدار در این باره را یک درجه افزایش داده و و آ‌ن را از زرد به نارنجی تبدیل کرده است.
رسانه های حکومتی از هجوم و حمله لشکر۹۰ میلیارد عددی ملخ صحرایی از طریق جنوب خلیج فارس و از آفریقا به ۶ استان جنوبی کشور خبر می دهند که هر نوع محصوص کشاورزی، سبزه، گیاه و حتی درختان را به نابودی تهدید می کنند.
از بهمن ماه سال گذشته، گزارشهایی درباره ورود دسته های چندین میلیونی ملخ های صحرایی انتشار یافت. اما رژیم آخوندی اقدام عملی و جدی ای در مقابله با این خطر بزرگ که از طرف فائو(سازمان کشاورزی جهانی) درباره آن هشدار داده شده بود به عمل نیاورده است.
رسانه های رژیم می نویسند:‌ با اینکه انتظار می‌رفت مسئولان امر تمهیداتی برای جلوگیری از پیشرفت ملخ‌ها بیندیشند، اما گویی آن‌قدر دست روی دست گذاشتند که حالا ملخ‌های صحرایی به بوشهر رسیده‌اند و خبرها حکایت از افزایش تعداد آن‌ها و خطری جدی برای اراضی کشاورزی و باغات استان دارد.
این آفت حالا مشغول تسخیر استان‌ها یکی پس از دیگری است. این ملخها در برخی از مناطق مانند استان فارس به مزارع کشاورزان نیزحمله ور شده اند.
این آفت در دسته‌هایی به تعداد ۵۰ تا ۹۰ میلیارد ملخ صحرایی هستند که با حضور در هر نقطه‌ای به همه محصولات زراعی و باغی حمله می‌کند و در مواردی دیده شده که از تنه درختان نیز تغذیه می‌کنند.
یک کارگزار رژیم می گوید:‌ تعداد این ملخ ها در اردیبهشت ماه امسال ۵ تا ۱۰ برابر می‌شود. و از هم اکنون به زمین های زراعی استانهای خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان حمله کرده اند.... موج جدید ورود این ملخ‌ها از اردیبهشت ماه خواهد بود که در حجم گسترده .... و در دسته‌های ۵۰ میلیون عددی وارد کشور خواهند شد. این ملخ های پرنده روزانه، ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کنند که در صورت وزش باد موافق این رقم به ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر در روز نیز می‌رسد.
یک کارگزار رژیم در هرمزگان گفت: ۴۰ نقطه استان درگیر ملخ ها شده است و ملخها تا عمق ۲۰۰ کیلومتری وارد شده اند. وی افزود: منتظر موج جدیدی هستیم که نمی دانیم به درستی چقدر بزرگ است اما تراکم این دسته بالا پیش بینی شده است.
برای مقابله با این حجم گسترده از آفت نابود کننده ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی جنوب کشور باید سم پاشی شوند اما حکومت آخوندی بودجه ای برای این کاردر نظر نگرفته است.

خانم رجوی خواهان کمک سازمان ملل برای سمپاشی و مقابله با هجوم ملخ‌ها شد و در این رابطه اعلام کرد: در حالیکه فاجعه سیل ادامه دارد مردم جنوب و شرق ایران و کشاورزان تهیدست بخصوص درمناطق سیل زده با هجوم گسترده ملخ روبرو شده اند.تعادل زیست محیطی در رژیم آخوندها برهم خورده وکشاورزی و غذای روزمره مردم در معرض آسیب جدی است. حکومت آخوندی کاری نخواهد کرد. سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد باید برای سمپاشی به کمک کشاورزان و مردم ایران بشتابد.