ترس و وحشت در ولایت ارتجاع، روضه خوانی های نباید بترسیم

 

وقتی خامنه ای در یازدهم اردیبهشت اعلام آرایش جنگی کرد، امام جمعه‌ها و رسانه های رژیم به تکرارش پرداختند، اما دوسه روز بعد که خبر اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس منتشر شد و بعدهم ظرف ۴۸ساعت به منطقه رسید، جمعه بازارهای ولایت در هفته بعد با ورد نترسید و نترسیم همراه شد و سرکردگان نظام به تحلیل و تفسیر پرداختند که جنگی نمی شود تا موج ترس و وحشتی که نظام را فرا گرفته، آرامسازی کنند.

روز ۱۱ اردیبهشت خامنه ای که با شکست مأموریت ظریف برای راه باز کردن با آمریکا از طریق تبادل زندانیان مواجه شده بود، گفت: آنطور که من گفته بودم دست چدنی رو توی دستکش مخملی می کردن خیلی ها نمی دیدن اشتباه می کردن این نه اینها بی عقل ها چدن را کشیدن بیرون دارند نشان میدهند به همه حرکت شون حرکت آشکار است از همه طرف دشمن وارد شده مسئولین کشور و آحاد توانا و آحاد مردم باید در مقابله با این دشمن هر کاری که می توانند در هر بخشی در هر رشته ای که می توانند بایستی خودشون رو آماده کنند وارد میدان بشوند احساس مسئولیت کنند. درمقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملت ایران گرفته ملت ایران بایستی آرایش مناسب بگیره.

در پی این سخنان، امام جمعه‌های رژیم نیز این حرف او را تکرار کردند.
علم الهدی: نمایش جمعه مشهد ـ ۱۳اردیبهشت ۹۸ - فرمان صادر کردند آرایش جنگی بگیریم در این آرایش جنگی که یک فرمان عمومی ست هم شامل حال مسئولین، مدیران دولت، مجلس، قوه قضاییه و هم شامل حال تک‌تک مردم ما می‌شود که در مقابل دشمن آرایش جنگی بگیریم....

اما از روز اعلام اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج‌فارس و به دنبال آن اعزام هواپیماهای بمب‌افکن استراتژیک ب ۵۲، مستولی شدن فضای وحشت در میان نیروهای رژیم به حدی بود که تبلیغات رژیم بر سر اذغان خامنه‌ای به آرایش جنگی، معکوس شد و سران و کارگزاران رژیم در بوقهای تبلیغاتی اعلام کردند احتمال جنگ صفر است و دونالد ترامپ با جنگ مخالف است. خامنه‌ای هم در سخنرانی خود یک روز بعد از اعلام اعزام ناوهواپیمابر این موضوع را به روی خود نیاورد و سکوت پیشه کرد. بعدهم پاسدار سلامی سرکرده سپاهش را به مجلس آخوندی فرستاد تا آنها را آرامسازی کند و بگوید جنگی نخواهد شد.
در این میان یک رسانه‌ حکومتی به نام «صدا » هم که احتمال جنگ را مطرح کرده بود، توسط قضاییه رژیم توقیف شد.
 این رسانه در صفحه اول خود طرحی را منتشر کرد که از دور دست یک ناو هواپیمابر و چندین ناوچه نظامی بر روی آب در حالی که بالای سرشان هواپیماهای بمب افکن و جنگنده‌ها در حال پرواز و حرکت به سمت نیروهای رژیم هستند با تیتر «دو راهی جنگ و صلح» نوشته بود: «میانه‌روها شکست خوردند یا بار دیگر ایران را از جنگ نجات می‌دهند؟».
سپاه پاسداران که ظاهرا بیش از همه ترسیده به دنبال چاپ این رسانه‌ حکومتی در یک منبع خود نوشت: در حالی که کارشناسان نظامی و تحلیلگران سیاسی امکان وقوع جنگ نظامی را نزدیک به صفر می‌دانند نشریه صدا همصدا با تندروهای آمریکا از دوگانه صلح و جنگ رونمایی و این پازل را تکمیل کرد.
این موضوع در جلسات مجلس رژیم به بحرانی تبدیل شد.

نعمتی، مجلس رژیم ۲۲ اردیبهشت ۹۸
تذکر جناب آقای علیرضا رحیمی نماینده تهران... به وزیر محترم دادگستری: چرا نشریه صدا بدون طی تشریفات قانونی در هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شد؟.

رحیمی، مجلس رژیم ۲۲ اردیبهشت ۹۸
نمی‌شود از برگه‌های بنزینی آفریده تسنیم به سکوت و نظاره عبور کرد و تصویر نشریه پر نفوذ صدا را در کسر ساعاتی بهانه توقیف قرار داد، تبعیض در هیچ منصب و فضایی پذیرفته نیست.

کواکبیان، مجلس رژیم ۲۲ اردیبهشت ۹۸
ما انتظار داریم روش شما با آقای آملی لاریجانی فرق بکند اتفاقاً بارقه امیدی هم دارید ایجاد می‌کنید اما باز برخورد دوگانه با مطبوعات یک خرده ما را ناامید می‌کند.

صادقی، مجلس رژیم ۲۲ اردیبهشت ۹۸
از نهادهای ذیربط امنیتی و قضایی انتظار می‌رود در این شرایط که استحکام صفوف و تقویت وحدت ملی ضرورتی انکارناپذیر است به بهانه امنیت آزادیهای مدنی به‌ویژه آزادی رسانه‌ها را محدود نکنند و با رسانه‌ها برخورد مناسب‌تری داشته باشند از جمله با نشریه صدا که متأسفانه به‌جای این‌که از طریق هیأت نظارت بر مطبوعات تذکر لازم داده بشود اقدام به توقیف سریع آن شد.