بسیج اینترنتی جهانی رژیم آخوندی برای دروغپراکنی

 

محققان در یک شرکت کانادایی روز سه شنبه اعلام کردند که به شواهدی از بسیج اینترنتی جهانی برای دروغ پراکنی، که وابسته به رژیم آخوندی است، دست یافته اند.

شرکت سیتیزن لب Citizen Lab مستقر در دانشگاه تورونتو در گزارشی گفت که یک ”شبکه شخصیتها و حسابهای ساختگی در شبکه های اجتماعی “ تحت نام ” Endless Mayfly“ کشف کرده که خارج از ایران عمل میکرد و آمریکا و رقبای منطقه ای رژیم ایران را هدف قرار میداد.
این گزارش افزود، ”تحقیقات ما مواردی را شناسایی کرد که با گزارشهای خبری نادرست در میان خبرنگاران سردرگمی ایجاد کرد و در مواردی که دروغ بودن داستانها بعدا افشا شد، سردرگمی در رابطه با مقاصد و منشأ این داستانها باقی ماند.“

شرکت گوگل نیز روز (پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۹۸) دو نرم افزار تلگرام طلایی و هاتگرام که توسط سپاه پاسداران به‌منظور سرقت اطلاعات کاربران پیام رسان تلگرام ساخته شده است به طور خودکار از روی گوشیهای موبایل حذف کرده است. قبل از حذف خودکار این دو نرم‌افزار گوگل برای حذف این نرم افزارها هشدار داده بود.
روز چهارشنبه ۷ فروردین ۹۸ در بیانیه‌ای که شرکت مایکروسافت منتشر کرد، اعلام شد که این شرکت کنترل ۹۹ وب‌سایت‌ را که توسط هکر‌های ایرانی برای حملات سایبری به‌کار رفته، با توسل به حکم دادگاه از کنترل آنها خارج کرده است. مایکروسافت کنترل وب‌سایت‌های این هکرها را پس از ارائه شکایتی علیه گروه‌های هکری و کسب موافقت دادگاه، در اختیار گرفته است.
در اواخر بهمن ۹۶ مقاومت ایران در یک روشنگری در مورد سرکوب سایبری توسط سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، شرکتهای پوششی ساخته و پرداخته این دو ارگان را افشا کرد. اینها شرکتهایی هستند که به ظاهر آثاری از سپاه یا اطلاعات در آنها دیده نمی‌شود اما در واقع به‌وسیله سپاه پاسداران راه‌اندازی شده‌اند و در خدمت پیشبرد اهداف سپاه و اطلاعات آخوندها هستند.