مین‌چسبانی به بدنه نفتکش و شارلاتان بازی دیگر رژیم آخوندی

 

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده درباره حمله رژیم آخوندی به دو نفتکش در دریای عمان بیانیه ای منتشر کرد.

در این بیانیه مین‌چسبانی سپاه آخوندی به بدنه نفتکش با ساعت و دقیقه مشخص شده و یک شارلاتان بازی چشمگیر رژیم در مورد آوردن ملوانان کشتی آسیب دیده به بندر جاسک نیز برملا شده است.
رژیم ادعا کرده بود که انفجار و آتش‌سوزی ربطی به رژیم ندارد و به عکس این رژیم بود که به نجات ملوانان شتافته و آنان را به جاسک آورده است. بیانیه سنتکام فاش میکند که خدمة این کشتی را قایق موتوری هیوندا دوبی منتقل کرده بود اما سپاه پاسداران در میانة راه از قایق دوبی میخواهد که خدمه کشتی را تحویل قایق سپاه بدهد و مأموران دوبی نیز قبول میکنند. سپس رژیم آخوندی با شارلاتانیسم خود را نجات دهنده ملوانان جلوه میدهد که به کشتی آنها مین مغناطیسی چسبانده بود. یادآوری میکنیم مقاومت ایران در همان ساعات اولیه چسباندن مین مغناطیسی توسط رژیم را در سیمای آزادی اعلام کرد.

بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) -۱۳ ژوئن ۲۰۱۹ می گوید:نیروی دریایی آمریکا در منطقه دو تماس جداگانه اعلام مشکل در ساعت ۶:۱۲ صبح به وقت محلی از نفتکش آلت ایر و دومی در ساعت ۰۷۰۰ به وقت محلی از نفتکش کوکوکا دریافت کرد.
هر دو شناور در آبهای بین المللی در دریای عمان در زمان تماس اعلام مشکل حدود ۱۰ مایل دریایی با هم فاصله داشتند. ناو یو اس اس بین بریج در زمان حمله تقریبا ۴۰ مایل دریایی با کشتی آلت ایر فاصله داشت و بلافاصله شروع به کم کردن فاصله کرد.
در ساعت ۰۸:۰۹ به وقت محلی یک هواپیمای آمریکایی، قایق گشتی نوع هندیجان سپاه پاسداران و چند قایق تهاجمی تندرو سپاه پاسداران را در نزدیکی کشتی آلت ایر مشاهده کرد...
بیانیه سنتکام می افزاید در ساعت ۱۱:۰۵ صبح به وقت محلی ناو یو اس اس بین بریج به یدک کش هلندی کوستال ایس نزدیک میشود. این یدک کش ۲۱ خدمه کشتی کوکوا که بعد از اینکه متوجه شدند که یک مین مغناطیسی احتمالا منفجر نشده روی بدنه کشتی شان بعد از یک انفجار اولیه وجود دارد، کشتی شان را ترک کردند.
در حالیکه قایق گشتی هندیجان ظاهرا تلاش میکرد قبل از یو اس اس بین بریج به یدک کش برسد، ملوانان به درخواست ناخدای کشتی کوکوا توسط یو اس اس بین بریج نجات داده شدند. ملوانان نجات داده شده در حال حاضر در ناو یو اس اس بین بریج هستند.
در ساعت ۱۶:۱۰ به وقت محلی قایق گشتی سپاه پاسداران به کشتی کوکوکا نزدیک شد و مشاهده و فیلم برداری شد که مین مغناطیسی منفجر نشده را از کشتی کوکوکا بر میداشت.

بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تاکید می کند: یالات متحده و شرکای ما در منطقه همه اقدامات ضروری برای دفاع از افراد و منافعمان را اتخاذ خواهند کرد. حملات امروز یک تهدید آشکار برای آزادی دریانوردی و آزادی تجارت بین المللی است.

رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلفنی با فاکس نیوز تاکید کرد که انفجار و آتش سوزی در کشتیها در دریای عمان را رژیم آخوندی انجام داده است.
دونالد ترامپ گفت: ویدئوی منتشر شده توسط وزرات دفاع آمریکا ثابت میکند انفجار نفتکشها «واقعا کار» رژیم ایران بوده است. یکی از مین های منفجر نشده که احتمالاً بطور کامل همه جای آن نام ایران نوشته شده بوده را شما دیدید که آنها طی شب تلاش میکردند مین را از بدنه کشتی جدا کنند، این فیلم نشان میدهد که این حمله کار رژیم ایران بوده است. آنها نمیخواستند از خودشان مدرکی برجای بگذارند.

ترامپ اضافه کرد: حدس می زنم نمی دانستند که ما میتوانیم در تاریکی هم شناسایی کنیم و بخوبی اینکار را انجام دادیم. حال شما این فیلم را در اختیار دارید و نمایش میدهید. شما اکنون میبینید که اوباما با رژیم ایران معامله ای کرد که وحشتناک بود. به صراحت می گویم آنها طی ۵ الی ۶سال اجازه داشتند که تسلیحات اتمی بسازند، درحالی که اکنون آنها می فهمند که قرار نیست که تسلیحات اتمی داشته باشند.

رئیس جمهور آمریکا هم چنین گفت: زمانی که من بر سرکار آمدم آنها بطور مطلق دست به تروریسم می زدند و همه جا بودند آنها در یمن و سوریه بودند در ۱۴ مکان کانونهای درگیری وجود داشت که مسئول همه آنها رژیم ایران بود. به واقع، آنها یک حکومت تروریستی هستند. ولی اکنون در مشکلی بسیار عمیق گرفتارند. ‎
ترامپ در پاسخ به این سوال که چگونه میتوان جلوی این رژیم را گرفت، گفت: خواهیم دید.خواهیم دید که چگونه متوقف خواهد شد. فکر نمی کنم ما به شیوه ای که اوباما آن توافق را امضا کرد با آنها گفتگو کنیم! اوباما به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار داده بود او به آنها یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار بصورت نقد داده بود که تابحال کسی چنین چیزی نشنیده بود.
رئیس جمهور آمریکا این حرف خامنه ای را که نمی خواهد به پیام او پاسخ بدهد، به تمسخر گرفت و گفت: خوشحالم که او مرا اینقدر دوست دارد!! اما دلیلی وجود ندارد که او مرا دوست داشته باشد!! چونکه وقتی من سرکار آمدم آنها پول داشتند و همه را تهدید می کردند و در کشورها بمب گذاری میکردند و مردم را در سراسر خاورمیانه میکشتند ولی اکنون وضعیتی دارند که به ناگهان عقب می کشند.

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا درباره حمله به دو نفتکش در دریای عمان گفت: ایالات متحده در پی ایجاد اجماع بین‌المللی برای مقابله با رژیم ایران است، چرا که این یک مشکل برای همه جهان است.
تمرکز وزارت دفاع، مایک پمپئو وزیر خارجه، و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تلاش برای ایجاد «یک اجماع جهانی در مقابل این مشکل جهانی» است. آمریکا اطلاعات خود را با متحدانش در میان خواهد گذاشت.