مایک پمپئو: بدون هیچ شکی رژیم ایران مسئول حملات به نفتکش‌‌ها است

 

وزیر خارجه آمریکا به فاکس نیوز گفت: بدون هیچ شکی، رژیم ایران مسئول حملات به نفتکش‌ها در حوزه خلیج فارس است.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال فاکس نیوز درباره تأکید ترامپ و پنتاگون مبنی بر غیرقابل انکار بودن نقش نیروهای رژیم ایران در حمله به نفتکشها در دریای عمان گفت: بدون هیچ شکی، رژیم ایران مسئول حملات به نفتکش‌ها در حوزه خلیج فارس است. ترامپ هر کاری که لازم بوده، انجام داده تا از بروز جنگ جلوگیری کند. مقامات رژیم ایران باید درک کنند که واشینگتن بازدارندگی علیه اقدامات این رژیم در منطقه را با قدرت ادامه خواهد داد.
وزیر خارجه آمریکا افزود: حملاتی توسط رژیم ایران به ناوگان تجاری و آزادی کشتیرانی، با نیت روشن قطع ترانزیت از طریق تنگه هرمز، انجام شده است. وابستگی چین، ژاپن، کره جنوبی و اندونزی به نفت خلیج فارس بسیار زیاد است و نا امنی کشتیرانی در آن منطقه پذیرفتنی نیست.
پمپئو گفت: روز شنبه با وزیران خارجه چندین کشور به صورت تلفنی صحبت کردم و به آنها گفتم همه کشورهایی که رفتارهای شنیع رژیم ایران را مشاهده می‌کنند، در نهایت از موضع آمریکا حمایت خواهند کرد.
دونالد ترامپ هر کاری در توان داشته انجام داده تا از جنگ دوری کند. ما جنگ نمیخواهیم و هر چه در توان داشتیم انجام دادیم که از جنگ جلوگیری کنیم. رژیم ایران باید بوضوح بفهمد که ما برای بازداشتن آن از دست زدن به این نوع رفتارها، دست به اقدام می زنیم.
پمپئو در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ترامپ هیچ ابهامی باقی نگذاشته که رژیم ایران نباید به سلاح اتمی دست پیداکند و کاملاً روشن ساخته که ما به این هدف می رسیم . ما مستمرا گزینه ها برای رئیس جمهور را بروز می کنیم و شماری از این اقدامات را به دست گرفته ایم تا رژیم ایران را متقاعد کنیم، اقداماتی که انجام میدهد به نفعش نیست، ولی بنظر می رسد رژیم ایران به تشدید منارعه ادامه می دهد.
وزیر خارجه آمریکا افزود: ما ۴۰سال سند در این رابطه داشته ایم، ولی همین ۴۰روز گذشته نیز، نشاندهنده فعالیتهای شرورانه رژیم ایران است. همین هفته گذشته حوثی های تحت حمایت رژیم ایران موشکی به فرودگاه عربستان پرتاب کردند. عربستان حق دارد از خودش دفاع کند و آمریکا میخواهد از این دوست مهم خود در منطقه دفاع کند.

فاکس نیوز در بخشی از این مصاحبه قسمتی از هشدار دونالد ترامپ به حکومت آخوندی در روز ۲۴ اردیبهشت ماه پس از جریان حمله به چهار کشتی در فجیره را پخش کرد:
دونالد ترامپ ۲۴ اردیبهشت ۹۸: ما خواهیم دید که در رابطه با ایران چه اتفاقی می افتد. در صورتی که آنها کاری بکنند این یک خطای بسیار بد خواهد بود. اگر آنها کاری بکنند. من داستانهای کمی در رابطه با ایران میشنوم. اگر آنها هر کاری بکنند، دچار مشکلات جدی خواهند شد. خواهیم دید که در رابطه با ایران چه اتفاقی می افتد.