بزرگداشت نبرد تاریخی مردم ایران برای آزادی در اشر ف ۳

 

روز جمعه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۸، در دومین روز گردهماییهای ۵روزه مقاومت ایران در اشرف ۳ مراسم بزرگداشت نبرد تاریخی مردم ایران برای آزادی شروع شد.

 

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با حضور در محل نماد شهیدان در اشرف۳، خاطره ۱۲۰هزار شهید راه آزادی ایران را گرامی داشت.

خانم مریم رجوی با حضور در سالن شهید قهرمان مجاهد خلق زهره قائمی، در مراسمی برای گرامیداشت نبرد تاریخی مردم ایران برای آزادی شرکت نمود.

در این مراسم شهردار رودی جولیانی و شماری از شخصیت‌های برجسته بین‌المللی از جمله سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای پیشین معاون ریاست‌جمهوری آمریکا، میشل آلیو-ماری وزیر خارجه پیشین فرانسه، راما یاد وزیر حقوق بشر پیشین فرانسه، اینگرید بتانکور و دکتر متیو آفورد رئیس گروه ‌پارلمانی برای یک ایران آزاد و دمکراتیک حضور دارند.

سخنرانی مژگان پارسایی:

من اینجا هستم تا از شما دعوت کنم تا از این نمایشگاه برای ۱۲۰سال نبرد مقاومت مردم ایران برای آزادی دیدار کنید. نبردی که شما هم جزیی از آن هستید با ایستادگی در کنار مریم رجوی.

در مارس ۲۰۰۳ شاهد بمباران مقرهای مجاهدین بودم که به‌ درخواست رژیم ایران صورت گرفت در حالی که حتی یک گلوله علیه کسی شلیک نکرده بودیم.

در ماه مه ۲۰۰۳ ژنرال اودیرنو با مجاهدین اشرف برای ۲روز گفتگو کرد. او فکر می‌کرد به گفتگو با تروریستها آمده است. بعد از ۲روز که برای او از مبارزه مقاومت با رژیم آخوندی گفتیم او به خبرگزاری فرانسه گفت مجاهدین برای آزادی و دموکراسی می‌جنگند.

به‌خاطر می‌آورم که در یکی از گردهماییهای مقاومت شهردار جولیانی در یک سخنرانی گفت مماشات با رژیم ایران راه‌حل ایران نیست. حرف او اکنون به اثبات رسیده است.

دکتر متیو آفورد عضو پارلمان انگلستان از حزب محافظه کار:

سلام بر اشرف. سلام بر خانم رجوی

برای شما بهترین آرزوها را می‌کنم. این بار دومی است که شانس دیدار با شما را دارم. و این بار از دیدن این موزه بسیاری چیزها در مورد رژیم حاکم دانستم و معتقدم شما اثبات این حقیقت هستید که مردم ایران در برابر این رژیم تسلیم نمی‌شوند.

من و بسیاری از همکارانم بسیار این سیاست را ترویج کردیم که هیچ جناح میانه‌روی در رژیم مذهبی حاکم بر ایران وجود ندارد و اکنون صحت حرف ما به اثبات رسیده است.

رژیم ایران باید بابت قتل‌عام هزاران زندانی سال ۶۷حسابرسی شود و همچنین سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار بگیرد. این دو مؤلفه اساسی یک سیاست درست در قبال رژیم ایران است. و سوم ما می‌خواهیم حق مردم ایران برای مقاومت و تلاشهای خانم رجوی برای برقراری یک ایران آزاد و آباد به‌رسمیت شناخته شود.

جنبش مقاومت تحت هدایت مریم رجوی محبوبیت گسترده پیدا کرده است. من و همه همکارانم در پارلمان انگلستان به حمایت خود از مقاومت ادامه خواهیم داد. تا زمانی که ایران آزاد شود.

ارتشبد کانوی:

شب گذشته من با جمعی از زنان مجاهد گفتگو کردم و دیدم که چه توان بالایی دارند که متحمل این همه رنج شدند و هم‌چنان پایدار باقی ماندند. تعهد به مأموریتشان و فداکاری برای بقیه. بعد از این دیدار من واقعاً زیر و رو شده بودم.

به مردان اشرف می‌گویم که کاملاً متقاعد هستم تا زمانی که زنانی این‌چنین رزمنده در کنار شما هستند پیروزی شما حتمی است. 

میشل آلیو ماری وزیر پیشین در دولت فرانسه:

این محل شگفت‌انگیزی که در این زمان کوتاه ساخته‌اید نشان می‌دهد که شما توانایی چه کارهایی دارید. حتی دولت دینامیکی مثل دولت فرانسه نمی‌تواند در این مدت کوتاه چنین شهری را بسازد. این یک امید را نمایندگی می‌کند.

می خواهم به شما بگویم که به‌عنوان یک زن فرانسوی در کشوری هستم که می‌توانم آزادانه زندگی کنم و رفتارهای سیاسی خودم را داشته باشم. این آزادی مرهون کسانی است که در مقاومت در برابر فاشیسم جان خود را فدا کردند.

کسانی که امروز در ایران جان می‌بازند ما را تشویق می‌کنند که به آرمان آزادی وفادار باشیم و به همه کسانی که در ایران زیر یوغ دیکتاتوری به‌سر می‌برند یاری برسانیم.

خانم رجوی شما تنها نیستید. ما کمک لازم را به‌عمل می‌آوریم تا مردم ایران به آزادی برسند.

سناتور جوزف لیبرمن:

شما خیلی مهربان هستید که از ما به‌خاطر حمایت از مقاومت قدردانی می‌کنید اما صادقانه بگویم این شما بودید که به ما این فرصت را دادید تا از همه ارزشهایی که عزیز می‌داریم دفاع کنیم و به آنها پایبند باشیم.

من فکر می‌کنم من دارم روح دوست عزیزم سناتور مک‌کین را که دوست شما بود نیز نمایندگی می‌کنم. بسیاری به جان مک‌کین هشدار می‌دادند که از سازمان مجاهدین دوری کند. اما او در این زمینه مطالعه کرد. او آمد و اینجا و اشرف ۳را دید. وقتی برگشت به من گفت اشرف جدیدی دارد سر بر می‌آورد. من نمی‌دانم به کجا خواهد رسید اما از آنجا که اشرفیها را می شناسم می‌دانم به جای خوبی خواهد رسید.

اکنون من به اینجا آمده‌ام و این معجزه را می‌بینیم. این به ما درسهایی می‌دهد. نخست این‌که هر چقدر رژیم علیه اشرفیها جنایت کند آنها هیچوقت تسلیم نخواهند شد.

دوم این‌که داستان خانم رجوی همان داستان مجاهدین خلق است. یعنی ایستادگی برای آزادی. در سازمان مجاهدین، ایستادگی همه اعضای آن برای یک هدف است.

این نمایشگاهی که دیدم انگیزاننده بود. داستان تمام اشرفیها انگیزاننده است. دیدن محلی به چنین زیبایی مثل یک رویا است اما می‌دانم که رویای اصلی هنوز در راه است. رفتن ما با همدیگر به ایران مستقل و آزاد با رهبری خانم رجوی و مجاهدین.

یک روز در اشرف۴جمع خواهیم شد و آن در تهران خواهد بود.

شهردار رودی جولیانی:


بسیار از دیدن این نمایشگاه و تصاویر تحت تأثیر قرار گرفتم.

شاید ما می‌توانستیم مانع این جنایتها بشویم. اما این جنایتها هنوز ادامه دارد. هنوز رژیم ایران مردم خودش را تهدید می‌کند. دیکتاتوریها به پایان خواهند رسید اما تا آن زمان ما باید فعالیت‌های خود را چند برابر بکنیم. ما می‌دانیم که هر چه عمر این رژیم طولانی‌تر بشود قربانیان زیادتر خواهد شد.

سازمان مجاهدین سازمان بزرگ و قهرمانی است.

یک آلترناتیو برای این دیکتاتوری مذهبی وجود دارد. آلترناتیوی که شناخته شدگی بین‌المللی دارد. ما می‌توانیم پایان این رژیم را که اجتناب‌ناپذیر است شتاب ببخشیم.

هیچ کاری ارزشمندتر از این وجود ندارد که زندگی خود را صرف آزادی دیگران کنید. من از خانم رجوی به‌خاطر این‌که به من این فرصت را داد که سهمی در این زمینه داشته باشم قدردانی می‌کنم. این چیزی است که من بیشتر از هر چیزی و فرزندان من بیشتر از هر چیزی به آن مفتخرند. 

اینگرید بتانکور:

 من ۶ماه پیش در اشرف ۳ بودم و نمی‌توانستم تصور کنم که در ظرف ۶ماه چیزی را ببینم که شما اکنون محقق کردید. می‌خواهم به همه شما اشرفیها تبریک بگویم. به این‌که دوست شما هستم افتخار می‌کنم. ما شاهد فداکاریهای شما بوده‌ام. جانهایی که از دست رفته‌اند در مقابله با دیکتاتوری ایران. این فداکاریها اکنون در اشرف۳ ثمر داده است.

من چند سالی است که در کنار مقاومت ایران هستم و سازماندهی آن را دیده‌ام و هر بار دانایی و ظرافتهای سیاسی شما را مورد تحسین قرار داده‌ام. من بسیار مفتخرم چرا که فکر می‌کنم هیچ سازمانی در جهان مثل مجاهدین نیست که چنین جایگاهی به زنان داده باشد.

چند سال پیش حتی صحبت از مجاهدین مشکل آفرین بود اما امروز می‌دانیم که داریم تاریخ را می‌سازیم.

پیروزی شما پیروزی ما است و ما می‌دانیم که به‌زودی با شما در تهران خواهیم بود.