پیام خانم مریم رجوی به تظاهرات ایرانیان در سوئد

 

پیام مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت به تظاهرات ایرانیان در سوئد

هموطنان،
یاران مقاومت،
صدای همیشه خروشان کانون‌های شورشی و ارتش آزادی‌بخش ملی در سراسر گیتی.
ایرانیانی که برای رهایی مردم‌‌تان از اختناق و فقر و بی‌عدالتی قیام کرده‌اید
به همه شما درود می‌فرستم.
از ‌قانون‌گذاران، مدافعان حقوق بشر و حقوق زنان که در حمایت از برقراری آزادی و دمکراسی در ایران و برای یک ایران آزاد به‌شما پیوسته‌اند، صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم.
هموطنان،
فردا ۳۰ تیر است.
شصت و هفتمین سالگرد قیام ملی ۳۰ تیر با شعارهای یا مرگ یا مصدق، نماد حاکمیت مردم ایران در برابر استبداد سلطنتی و آخوندهای ارتجاعی.
و سی و هشتمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران و اعلام آن توسط مسعود رجوی در تهران در ۳۰ تیر ۱۳۶۰،
راستی که مسعود رجوی از شکنجه‌گاه‌های شاه تا بی‌دادگاه‌‌هایش و تا همین امروز نام و یاد و راه مصدق را در تاریخ معاصر ایران زنده نگهداشت و ارتقاء داد.
آن‌هم در زمانی که خمینی به‌خاطر سیلی خوردن مصدق از ارتجاع و استعمار شکرگزاری می‌کرد و صریحاً می‌گفت:
برایش قابل تحمل نیست که «برای هر استخوانی»‌ میتینگ راه بیندازند و «اگر یک نفر نفت را ملی کرده‌، اسلام را کنار بگذارند و برای او سینه بزنند»‌.
راستی حرف مصدق چه بود‌؟
- در‌باره استبداد و کودتای رضاخانی می‌گفت: «آیا می‌شود گفت که به کمک یک دسته قزاقی که تحت‌امر خارجی است انقلاب کنند و ملت را به راه راست هدایت کنند؟
آیا به‌ وسیله یک بیانیه پوک می‌توان انقلابی شد یا این‌که دعوی اصلاحات کرد؟ کدام آدم با بصیرتی است که با این حرف‌ها گول بخورد».
-و می‌گفت: «علمداران آزادی را به دست میرغضبان ارتجاع نسپارید».
سلام بر مصدق‌، و درود بر شهیدان قیام ۳۰ تیر و امتداد تاریخی آن‌ها تا همین امروز.
و این راهی است که در مقاومت برای آزادی تا پیروزی و تا رسیدن به ایران آزاد ادامه دارد و هر روز چشم انداز آن روشن‌تر می‌شود.
هموطنان
شما با نشان دادن عزم و اراده چشم‌گیر خود، با نشان دادن گستردگی و پویایی جنبشی که از کانون‌های شورشی در شهرهای سراسر ایران تا گردهمایی و تظاهرات بزرگ در کشورهای مختلف جهان امتداد دارد، عزم و اراده ملت ایران برای سرنگونی دیکتاتوری آخوندی را نشان می‌دهید.
روزگار مماشات با فاشیسم مذهبی در ایران به پایان رسیده است. دیگر نمی‌توان با هیچ بهانه‌یی دشمن مردم ایران را نادیده گرفت.
دیگر نمی‌توان ادعا کرد که این رژیم آلترناتیوی ندارد و تبلیغ کرد که همین رژیم برای مردم ایران بهتر است. دیگر نمی‌توان ۸ سال به مدراسیون رفسنجانی و ۸ سال به اصلاحات خاتمی و ۸ سال دیگر هم به میانه‌روی آخوند امنیتی چشم دوخت که مکرراً دست‌بوس ولی فقیه و سپاه پاسداران آن است.
سپس دیر هنگام بیدار می‌شوید و می‌بینید که حکومت آخوندی به قول خودتان یکسال بیشتر با بمب اتمی فاصله ندارد، در عراق و سوریه و لبنان و یمن هم جا خوش کرده و برنامه موشکی خود را هم غیرقابل مذاکره می‌داند.
راستی آیا جایی برای امید بستن به کمترین پاسخ در مورد حقوق بشر، آزادی بیان، عدالت، برابری زن و مرد، خودمختاری و حقوق اقلیت‌ها و ملیت‌ها، در رژیم آخوندها مانده است؟
سراب استحاله و توهم اصلاحات و میانه‌روی در این رژیم و گفتگوی سازنده و انتقادی با آن، دیگر هیچ‌کس را نمی‌فریبد. مقاومت ایران با سنگین‌ترین بها میان‌تهی بودن این چیزها را برملا و ثابت کرده است.
برچسب زدن به مجاهدین و مقاومت ایران هم دیگر اثر ندارد.
رود خروشان خون شهیدان و ایستادگی و قیام مردم ایران، رژیم ولایت فقیه را به انتهای خط رسانده است.
و موجب رسوایی و شکست سیاست‌ مماشات با حاکمیت پلید آخوندی شده است.
وجدان‌های بیدار در سراسر اروپا و اسکاندیناوی همیشه در مقابله با فاشیسم دینی تجربه تلخ مماشات با فاشیسم یعنی همان اشغالگران نازی را یادآوری کرده‌اند.
در همینجا به گونار سونستبی قهرمان مقاومت نروژ درود می‌فرستم.
او از حامیان مجاهدان اشرفی بود و پایداری و اراده زنان و مردان اشرف را نمونه زنده یک حماسه مقاومت توصیف می‌کرد.
او می‌گفت: «برای دستیابی به دمکراسی و آزادی باید همواره جنگید، همواره جنگید و همواره جنگید.
او می‌گفت: من می‌دانم وقتی کسی برای آزادی می‌جنگد به او مارک تروریستی می‌زنند همانطور که فاشیست‌های آلمانی به من و دوستانم تروریست می‌گفتند و خواستار دستگیری و اعدام ما بودند».
ما رهنمود درخشان گونار را پیوسته به‌خاطر خواهیم داشت که «باید همواره جنگید و جنگید».
نباید بگذاریم فضیلت مقاومت برای آزادی که قهرمانانی مانند او خلق کرده‌اند با منافع تجاری پایمال شود.
مردم ایران انتظار دارند اروپایی که در سده گذشته رنج‌ و درد عظیم ناشی از سلطه فاشیسم هیتلری را احساس کرده، رنج‌های امروز مردم ایران را درک کند. اروپا باید با خواست‌های مردم ایران همسو شود .

اکنون که فنلاند ریاست دوره‌یی اتحادیه اروپا را بر‌عهده دارد باید تحریم‌ها را متوجه اهرم‌های اصلی آزادی کشی و سرکوب و تروریسم یعنی بیت العنکبوت خامنه‌ای و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات آخوندها کند.
مزدوران این رژیم باید محاکمه و مجازات و اخراج شوند.
مشخصاً از دولت‌های سوئد، نروژ، دانمارک و فنلاند می‌خواهم که رژیم ایران را برای باز کردن در زندان ها و پذیرش یک هیأت تحقیق بین‌المللی تحت فشار بگذارند.
کشورهای نُوردیک و تمام اروپا و جهان باید حق مردم ایران را برای مقاومت به‌منظور سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار دمکراسی و حاکمیت جمهور مردم به‌رسمیت بشناسند.
آری آزادی پیروز می‌شود
ایران آزاد می‌شود
ایران آزاد با شما در راه است
درود بر‌همه شما