ابعاد گسترده جنایات وحشیانه مزدوران رژیم آخوندی در سرکوب قیام مردم عراق

 

منابع خبری هر روز ابعاد و شواهد بیشتری را از جنایات وحشیانه بسیجیان حشد الشعبی و شبه نظامیان رژیم آخوندی در سرکوب قیام جوانان شورشی و مردم به ستوه آمده عراق، گزارش می کنند.

شبه نظامیان عصائب و کتائب حزب الشیطان رژیم آخوندی که شعبات نیروی تروریستی قدس در عراق هستند در کشتار قیام کنندگان عراقی به هر جنایتی دست می زنند. از شلیک مستقیم به تظاهرکنندگان تا به کارگیری تک تیراندازان تا قتل رهبران محلی تظاهرات شهرهای عراق، تا حمله به دفاتر تلویزیونها و ضرب و شتم خبرنگاران بخشی از این جنایات علیه مردم عراق است. این نیروها همان مزدوران ولایت فقیه درعراق هستند که در جنایات متعدد وحملات وحشیانه علیه مجاهدان در اشرف و لیبرتی درعراق دست داشتند.

عرب نیوز نوشت: مقامات ارشد امنیتی عراق و سیاستمداران به عرب نیوز گفتند دولت عراق گروههای مسلح مورد حمایت ایران را فرستاد که تظاهراتها را سرکوب کرده و معترضین را بکشند.
گفته میشود که این گروهها مستقیما به قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران ایران گزارش میدهند.
یک مقام ارشد امنیتی در بغداد گفت، ”سلیمانی چند روز پیش شخصا به بغداد آمد تا بحران را مدیریت کند. وی دستوراتی داد که با تظاهرکنندگان بی رحمانه رفتار شود و حتی آنها را بکشند تا رعب و وحشت در دل بقیه ایجاد کنند.“
منابع امنیتی گفتند در هشت روز گذشته، بیش از ۱۸۰ نفر کشته شدند و ۷۰۰۰ نفر مجروح شدند شامل پرسنل امنیتی و دهها ساختمان دولتی، مقرهای احزاب سیاسی و خودروهای نظامی به آتش کشیده شدند.

عرب نیوز افزود: کلیپ ویدیویی ضبط شده توسط تظاهرکنندگان و فعالان فاش میکند که بسیاری از تظاهرکنندگان که کشته شدند غیرمسلح بودند و اصلا به هیچ سرویس امنیتی یا ساختمان دولت نزدیک نبودند که تهدیدی ایجاد کنند.
گفته میشود که گروههایی که به خیابانها آمدند سپاه بدر، عصائب و سرایا الخراسانی هستند. مقامهای امنیتی، سیاستمداران و فعالان گفتند که این گروهها یک نقش تعیین کننده در سرکوب تظاهراتها و کشتن تظاهرکنندگان ایفا کردند.
اکثر خبرنگاران عراقی و خارجی و فعالان که در مورد اعتراضات گزارش میکردند یا آنها را مانیتور میکردند طی هفته گذشته بغداد را ترک کردند بعد از اینکه اخطارهایی دریافت کردند که حکم دستگیری دهها نفر از آنها بر اساس قانون تروریسم صادر شده است.
یک مقام ارشد شورای امنیت ملی گفت، هیچ کدام از این اقدامات هیچ ربطی به ما ندارد. همه موارد مربوط به تظاهرات هم اکنون توسط اداره امنیت حشد الشعبی مدیریت میشود.
یکی از سازمان دهندگان کلیدی تظاهراتها به عرب نیوز گفت، ”آن چه عبدالمهدی و متحدین وی با معترضین انجام داده اند به شدت بی رحمانه است. آنها شاید الان با استفاده از زور تظاهراتها را ساکت کنند ولی ما به زودی قویتر بر خواهیم گشت.“روزهای اخیر به ما اثبات کرده است که ما تنها هستیم و اینکه همه نیروهای سیاسی ما را رها کردند بنابراین گام بعدی ما دست بردن به سلاح است. آنها برای ما هیچ انتخاب دیگری باقی نگذاشته اند.“

پاسدار سرتیپ حسن کرمی سرکرده نیروهای یگان ویژه رژیم از اعزام نیرویی مرکب از ۷۵۰۰ نیرو به عراق خبر داد. این اقدام به بهانه حفاظت از نمایشهای اربعین رژیم صورت می گیرد.
وی به خبرگزاری حکومتی مهر گفت: بیش از ۱۰ هزار تن از نیروهای ویژه به طور مستقیم مسئولیت حفاظت از مراسم اربعین را برعهده میگیرند. ۷۵۰۰ تن از آنها به صورت مستقیم حضور دارند و ۴ هزار نفر به عنوان نیروی احتیاط میباشند.
وی تأکید کرد سختترین بخش کنترل زائرین به عهده یگان ویژه است، چون در محدوده ۱۵-۱۰کیلومتری مرز متراکم میشوند.

امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل: در تحولاتی که ما در روزهای اخیر در عراق شاهد بودیم چندلایه در واقع عوامل را میشود شناسایی کرد.
لایه اول سطح منطقی از مطالبات مدنی و اجتماعی مردم عراق هست مثل خیلی از کشورهای دیگر ممکن است انتقاداتی داشته باشند به دولت حاکم و مطالباتی داشته باشند این حد طبیعی است که نیاز به آتش زدن بیتالمال و نیاز به درگیری فیزیکی با نیروهای انتظامی در شهرهای مختلف عراق که سه یا چهار شهر اصلیاش درگیر این تحولات بود در این روزها نیاز به این حد از تنش و در واقع تزاحم را نداشت.
امیر عبداللهیان: ما امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی ایران میدانیم ناامنی عراق تماماً به ضرر جمهوری اسلامی ایران است ما هیچ نفعی در بیثبات سازی عراق و در ناامن کردن عراق نخواهیم داشت امنیت عراق میتواند یکهزار و ۶۰۰کیلومتر مرز مشترک ایران و عراق را امن بکنند.

الشرق الاوسط با درج کاریکاتوری جنایات رژیم آخوندی در عراق را به تصویر کشید.
این کاریکاتور با این عنوان درج شده است:رژیم ایران از عراق خون ارتزاق می کند.


ایندیپندنت نوشت: گروههای شبه نظامی عراقی نزدیک به رژیم ایران در حملات علیه تظاهرکنندگان و سایر شهرها شرکت داشتند که منجر به کشته شدن شمار زیادی از تظاهرکنندگان شده است. پزشکان بیمارستانها میگویند دولت شمار تلفات را کمتر از آنچه هست اعلام کرده است. شبهنظامیان، تظاهرکنندگان مجروح در بیمارستان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.پزشکی که در مجتمع مدیکال سیتی در بغداد کار میکرد گفت اعضای گروه عصائب که همسو بودنش با رژیم ایران امری شناخته شده است، به زور وارد بیمارستان شده که مملو از تظاهرکنندگان مجروح بود و شروع به زدن آنها کردند. وقتی پزشک اعتراض کرد، به وی گفتند ”سرت تو کار خودت باشد“ و با باتون او را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند.

همین منبع فاش کرد: گروه شبه نظامی موسوم به کتائب حزبالله که قویاً حامی رژیم ایران است حداقل ۱۰ ایستگاه تلویزیونی را که گزارش کاملی یا در پوشش خبری به تظاهرکنندگان همدردی نشان دادهاند غارت کرده است. یک مفسر عراقی گفت، ”رژیم ایران می خواهد با این حملات از تودهیی شدن جنبش جلوگیری کند“. به این دلیل است این میزان به تظاهرکنندگان شلیک میکند. اما از طرف دیگر، واکنش بیش از حد شدید دولت و رژیم ایران علیه تظاهرکنندگان ممکن است موجب تحریک وضعیتی شود که از آن پرهیز داشتند.
تظاهرات و شورش جوانان و مردم عراق علیه شبه نظامیان و عوامل وابسته به رژیم آخوندی در این کشور، بحران درون رژیم را را دراین رابطه تشدید کرده است.
روزنامه آرمان از باند روحانی با نگرانی از پیامدهای قیام عراق و دخالتهای رژیم نوشت: هرگز بعید نیست که پشت این اعتراضات محرکین مشکوک بااهداف گوناگون باشند ولی وقتی نخست وزیر این کشور قول مساعد میدهد چگونه عدهای (در ایران) همراهی با ملت عراق را مورد غفلت قرار میدهند؟ اگر ما برحق آنها تاکید نکنیم، این احتمال که تبلیغات وسیع ضد نظام اثر کند زیاد است و اغیار و غولهای رسانهای به مردم آدرس غلط بدهند.

روزنامه ابتکار نیز هشدار داده که تظاهرات این بار مردم با اعتراضهای گذشته فرق میکند، با نگرانی نوشت: استقرار آرامشهای نسبی، فریبنده خواهد بود اگر همانند تجربه اعتراضهای گذشته، تصور شود.

از سوی دیگر، کیهان خامنهای در عین حال که مدعی شد، «نفوذیها دستگیر و توطئه خیلی زود خنثی شده» با وحشت نوشت: هرچند خیابانهای عراق به آرامش رسیده و اعتراضها تمام شده اما این به معنای پایان تنش در عراق نیست. ساده لوحی است اگر تصور کنیم، آنها آرام خواهند نشست.