اعتراف دو عامل رژیم آخوندی در آمریکا به جاسوسی علیه مجاهدین

 

وزارت دادگستری آمریکا و اف بی آی اعلام کردند: دو مرد به جرم خود اعتراف کردند که عوامل جاسوس رژیم ایران برای جاسوسی در آمریکا بودند و اطلاعات مربوط به اعضای مجاهدین را جمع‌آوری می‌کردند.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: احمدرضا محمدی دوستدار ۳۹ ساله و مجید قربانی ۶۰ ساله تبعه ایران و مقیم کالیفرنیا روز سه‌شنبه در ارتباط با اقدام به تجسس و مراقبت و جمع آوری اطلاعات در مورد اتباع آمریکایی و آمریکاییانی که اعضای گروه مخالف ایرانی مجاهدین خلق هستند، قبول اتهام کردند.
جسی کی. لیو دادستان ایالات متحده در منطقة کلمبیا [واشینگتن دی سی] گفت، “حکومت ایران گمان می‌کرد که می‌تواند بدون گیر افتادن، با فرستادن یکی از مأمورانش که فردی ساکن آمریکا است برای مراقبت و جمع‌آوری اطلاعات روی افرادی در آمریکا اقدام کند.”...
در بخشی از این قبول اتهام دوستدار تحت سوگند اعتراف کرد که او سه بار از ایران به ایالات متحده سفر کرده بود تا با قربانی ملاقات کرده و فرامین مشخص جهت فعالیتهای قربانی برای دولت ایران را [به او] منتقل نماید...
طی سفر اول دوستدار به ایالات متحده در ژوئیه ۲۰۱۷ وی با قربانی در محل کار او ملاقات کرد و طی گفتگوهایی متعاقبا قربانی به دوستدار گفت که آماده کار برای حکومت ایران در آمریکا است.
قربانی در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷ در یک گردهمائی مجاهدین خلق در شهر نیویورک شرکت کرد... در این گردهمائی قربانی از شرکت کنندگان شامل مسئولان مجاهدین خلق عکس گرفت.
بیانیه وزارت دادگستری آمریکا می‌افزاید: دوستدار در دسامبر ۲۰۱۷ در طی دومین سفرش به ایالات متحده بعنوان بخشی از این توطئه با قربانی ملاقات کرد و عکسهای این گردهمائی را که قربانی عکس گرفته بود دریافت کرد در این عکسها اعضای مجاهدین خلق مشخص بودند که شامل لیست دست نویسی از مشخصات افراد و موقعیت آنها در این گروه بود. قربانی و دوستدار همچنین در مورد سفر برنامه ریزی شده قربانی به ایران در مارس ۲۰۱۸ گفتگو کردند و قربانی پیشنهاد کرد که در طی این سفر اطلاعات دقیقی از شرکت کنندگان در این گردهمایی بطور حضوری ارائه دهد.
قربانی تحت سوگند اعتراف کرد که در گردهمائی مجاهدین خلق در سپتامبر ۲۰۱۷ شرکت کرده و عکس گرفته و در مورد شرکت کنندگان در گردهمایی اطلاعات جمع‌آوری کرده است تا آنها را در اختیار دوستدار و نهایتا در اختیار افرادی در ایران قرار دهد...
دوستدار برای کاری که قربانی انجام داده بود ۲۰۰۰ دلار به قربانی پرداخت کرد و دوستدار اعتراف کرد که این پول از جانب طرف حسابش در حکومت ایران در اختیار او قرار داده شده بود.
در ماه مه ۲۰۱۸ قربانی به واشینگتن سفر کرد تا در گردهمائی دیگری متعلق به مجاهدین خلق شرکت کند و او مجددا اقدام به جمع‌آوری اطلاعات در مورد شرکت کنندگان کرد که منتقد رژیم ایران بودند،. بدنبال این گردهمایی دوستدار اعتراف کرد که او و قربانی تلفنی باهمدیگر صحبت کردند و شیوه هایی که قربانی میتواند برای رساندن اطلاعات جمع‌آوری شده به دوستدار در ایران استفاده کند را مورد گفتگو قرار دادند. دوستدار همچنین قبول کرد که در طی سفرش به ایالات متحده برای دادن ماموریت جمع آوری اطلاعات راجع به افراد آمریکایی از طرف دولت ایران او با طرف حسابش در دولت ایران از طریق یک فرد دیگری دخیل در این توطئه ارتباط داشته است. طرف حساب دوستدار دستور‌العملها و تشویقهایی را به او فرستاد و سوالاتش طی این سفر به آمریکا را جواب داد.

خبرگزاری فرانسه بیانیه دادگستری آمریکا درباره اعتراف دو جاسوس حکومت آخوندی به فعالیت علیه مجاهدین را منتشر کرد و نوشت:‌ به گفته وزارت دادگستری آمریکا، احمدرضا محمدی دوستدار و مجید قربانی یک ایرانی ساکن کالیفرنیا، برای نفوذ در مجاهدین خلق، یک گروه مخالف ایرانی در نیویورک و، واشینگتن از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ تلاش کردند.
خبرگزاری فرانسه افزود: قربانی در تجمات و رویدادهای مجاهدین خلق شرکت کرد، از شرکت کنندگان در جلسات مزبور عکس گرفته و برای دوستدار اطلاعات جمع آوری می کرد.
دوستدار به جرم خود اعتراف کرد که به عنوان یک عامل رژیم ایران عمل می کرده در حالی که قربانی به نقض قوانین تحریم های آمریکا در قبال رژیم ایران به گناه خود اعتراف کرد. ...
دوستدار با ۱۵ سال زندان روبرو است در حالی که قربانی می تواند حداکثر برای ۲۰ سال زندانی شود. ...