قیام ایران – شماره ۲۱ - مقاومت مردم و جوانان شورشی برغم کشتار بیرحمانه


 
نیروهای سرکوبگر انتظامی و اطلاعاتی، پاسداران و لباس شخصی ها در شهرهای شورشی دست به کشتار مردم و قیام آفرینان زده اند.

مزدوران به هر تجمع ۸ تا ۱۰ نفره شلیک کور می کنند. با اینحال تظاهرات و اعتراضات برای پنجمین روز ادامه دارد. امروز، سه شنبه، ۲۸ آبان، جوانان در صادقیه و تهران پارس به خیابانها آمده و با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. دو تن به شهادت رسیدند. در دماوند، شرق تهران، ۶ بانک به آتش کشیده شد.

روز دوشنبه، شمار زیادی از تظاهرکنندگان، از جمله دو زن، در شهرک جراحی از توابع بندرماهشهر به شهادت رسیدند. نیروهای سرکوبگر مردمی را که به ماهشهر میرفتند با تیربار هدف قرار دادند. در شهرک کوره از توابع ماهشهر نیز درگیری های شدیدی میان مردم و نیروهای امنیتی رخ داد که ۳ تن کشته و یک تن مجروح شد. چند تن از نیروهای سرکوبگر در این درگیرهای به هلاکت رسیدند. در حال حاضر، کوره و جراحی توسط نیروهای مسلح رژیم محاصره شده اند.

دوشنبه شب، نیروهای سرکوبگر در کرمانشاه و شیراز به بیمارستانها حمله‌ور شده مجروحان و پیکرهای شهیدان را با خود بردند. در کرمانشاه، رژیم خواهان دریافت ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان برای تحویل دادن اجساد شهیدان می باشد. در کرمانشاه، جوانان دهها بانک حکومتی و یک مرکز غارت سپاه را به آتش کشیدند و به سه کلانتری حمله کردند.

در فردیس کرج، اداره کل مخابرات و یک مرکز مخفی بسیج در آتش سوخت. در مهرشهر کرج جوانان یک مرکز چپاول را به آتش کشیدند. سه تن از نیروهای سرکوبگر در درگیری با جوانان به هلاکت رسیدند.

در قائمشهر جوانان در مرکز شهر لاستیک ها را آتش زده و با نیروی ضد شورش درگیر شدند که در جریان آن شماری از آنها دستگیر شدند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸ آبان ۱۳۹۸ (۱۹ آبان ۲۰۱۹)