قیام ایران - تداوم اعتراضات و رویارویی جوانان شورشگر با مزدوران ولایت

 

تهران و شهرهای مختلف کشور هم چنان شاهد تداوم اعتراضات و رویارویی جوانان شورشگر با مزدوران سرکوبگر است.

بامداد چهارشنبه قیام‌آفرینان در تهران‌پارس و نارمک با مأموران درگیر شدند
در پاکدشت تهران ۳بانک غارتگر رژیم به آتش کشیده شد.
در خرمشهر ۳خودرو توسط جوانان شورشی به آتش کشیده شد
در کازرون حوزه جهل و جنایت صالحیه به آتش کشیده شد.
گزارشها هم چنین حاکیست که۹۵ درصد از بانکهای اسلامشهر و چهاردانگه بطور کامل تخریب و به آتش کشیده شد
در جریان درگیریها در اسلامشهر دفتر آخوند محمد نوروزی امام جمعه جنایتکار اسلامشهر تخریب و خودرو وی به‌آتش کشیده شد و افراد دفتر او از صحنه گریختند
دراصفهان از نیمه شب خیابانهای شهر شاهد درگیری میان جوانان و نیروی انتظامی بود
شهر مریوان در اعتصاب عمومی است

شاهدان عینی از شیراز گزارش داده اند:‌ روز دوشنبه ۲۷ آبان دو تن از سرکردگان جنایتکار سپاه فجر شیراز بهنگام ابلاغ دستور به پرسنل خود مبنی بر آتش گشودن بر روی معترضین از سوی یکی از افسران رشید مورد حمله قرار گرفتند و در دم کشته شدند.
این گزارش حاکی است که افسر میهن پرست نیز در جریان مجازات دو سرکرده جنایتکار سپاه جان باخت.

به اعتراف رسانه حکومتی فرارو، حوزه جهل و جنایت موسوم به صالحیه در شهرستان کارزون توسط قیام‌آفرینان به آتش کشیده شد. در اطلاعیه حوزه استان فارس که این رسانه منتشر کرده، به گوشمالی شماری از آخوندهای حاضر در این حوزه اشاره شده است.

پاسدار غلامرضا سلیمانی، سرکرده جنایتکار بسیج ضدمردمی در حالی که مجاهدین را اشرار می خواند گفت: در عصر روز شنبه کانون های شرارت ایجاد شد... آنها می خواستند این پروژه را در سال ۹۷ اجرا کنند که موفق نشدند. (مجاهدین) در کشور ما دارای هسته هایی هستند و در سایر کشورها هم به منافع (ما) ضربه می زنند.

سرکرده نیروی انتظامی رژیم در استان کرج درباره قیام مردم در این استان گفت: بررسیهای ما حاکی از خط دهی (مجاهدین) در پس پرده این تحرکات است.
پاسدار محمدیان در حالی که قیام‌کنندگان را اجیرشده دشمنان خارجی می‌نامید، گفت: آنها با جهت دهی به مطالبات مردم، آنها را سمت اغتشاش و تخریب اموال عمومی کشاندند.

سرکرده سپاه پاسداران استان فارس گفت سازماندهندگان اعتراضات در استان فارس وابسته به مجاهدین بودند.

آخوند نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ارتجاع نیز گفت خیزشهای مردم کار مجاهدین است که از شرایط استفاده کرده‌اند.

انبارلویی از باند خامنه‌ای گفت: فرمان آشوب توسط (مجاهدین) داده شده و انها قصد دارند تا بر موج اعتراضات سوار شوند.

آخوند جنایتکار احمد سالٍک عضو مجلس ارتجاع گفت: «اغتشاشگران دستگیرشده، وابسته به جریان (مجاهدین) بودند... و آنها هم آموزشهای لازم را در طول دو سال اخیر دیده بودند برای اینکه این اتفاقات را رقم بزنند».

روزنامه سپاه پاسداران در سرمقاله خود ویژگی قیام ایران را «خشونت سازمان یافته»، توصیف کرد و با تاکید بر«آموزش دیده بودن آشوبگران»، نوشت: قیام کنندگان کارشان «حمله به مراکز حساس نظامی و انتظامی» است.
روزنامه سپاه هم چنین نوشت:«نقش ویژه زنان در قیام و در تهییج جوانان وحمله به مراکز بسیج زنان به سبک کار (زنان مجاهد) شباهت داشت».

خبرهای رسیده از درون رژیم حاکی از کشته ومجروح شدن سرکردگان سپاه در شادگان است.
براساس این گزارشها پاسدار سرهنگ صادق مونیعات سرکرده سپاه شادگان در جریان رویارویی جوانان قیام آفرین به سختی مجروح شده است.
درهمین حال، کیهان خامنه‌ای به هلاکت یک سروان یگان ویژه در ماهشهر، یک مأمور نیروی انتظامی در کرمانشاه و ۳مزدور بسیجی در شهرستان ملارد و استان تهران و شهرستان بهارستان اعتراف کرده است.
این ارگان ولی فقیه ارتجاع، برخی از ضرباتی که قیام‌آفرینان بر نهادهای غارت و سرکوب رژیم وارد آورده‌اند، را به این ترتیب ردیف کرده است:
- ۶۰۰ میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور/ ۶۳ شعبه بانکی در اصفهان، ۴۰ شعبه در خرم‌آباد، همه بانک‌های فردیس کرج و ۳۰۰ شعبه در تهران
- ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به شهر اصفهان وارد شده و چندین اتوبوس به آتش کشیده شد. معابر و تأسیسات شهر تخریب شد.
- ۱۵۰ میلیارد تومان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای (متعلق به سپاه و نیروی انتظامی) خسارت وارد شده و همچنین ۳۲ میلیارد تومان فضای فروشگاه تخریب شد.
- ۶۳ میلیارد تومان به جایگاه‌های سوخت و / ۱۸۰ جایگاه سوخت در کشور آتش گرفته و آسیب دیدند.

عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه اعلام کرد: حداقل ۱۰۶ نفر از معترضین در ۲۱ شهر در ایران در جریان تظاهرات کشته شده‌اند. اما رقم کشته‌شدگان واقعی بسیار بالاتر است و برخی از گزارشها نشان می‌دهند که ۲۰۰ تن در جریان اعتراضات ضدحکومتی به قتل رسیده‌اند.
برایان هوک رئیس اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در مورد سخنان خامنه ای که قیام کنندگان را اشرار خوانده بود گفت:‌ خامنه ای بطور واقعی دارد رژیم خودش را توصیف می کند، و نه آن ایرانی های شجاع را که دارند صدای خود را برای اعتراض به اعمال او بلند می کنند. همان ایرانیان شجاعی که به خیابانها ریختند تا علیه نقض حقوق بشر و فساد این رژیم اعتراض کنند.
وی افزود: ما قویاً خشونت رژیم ایران و بطور خاص تهدیدات انجام شده توسط سپاه پاسداران علیه مردم ایران را محکوم می کنیم. ایالات متحده به مبارزه مردم ایران برای حقوق پایه ای ایمان دارد و تلاش آنها برای مورد حسابرسی قرار دادن این مافیای مذهبی فاسد را پشتیبانی می کند.

سناتور تد کروز در پیامی درباره تظاهرات سراسری مردم ایران علیه حکومت آخوندی تأکید کرد: آمریکا در کنار مردم ایران علیه این رژیم سرکوبگر ایستاده است.
وی افزود: ما کسانی را که پشت این سرکوب وحشیانه می باشند مورد حسابرسی قرار خواهیم داد.

سناتور راجر بیکر گفت که ایالات در اعتراض علیه حکومت ایران در کنار مردم این کشور خواهد ایستاد.

جیمز بزن، نماینده پارلمان کانادا از دولت کانادا خواست که اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی را محکوم کند وی در پیامی نوشت: تا کنون ۲۰۰ تن از معترضین علیه رژیم ایران توسط مأموران کشته شدند.