قیام ایران - شماره ۲۹ - وحشت سردمداران رژیم از سرنگونی، سرکوب وحشیانه و اذعان به نقش مجاهدین


سرکردگان رژیم با اینکه تلاش میکنند خود را مسلط بر اوضاع نشان دهند، نمی توانند ترس و وحشت از چشم انداز سرنگونی که قیام مردم ترسیم کرده، پنهان کنند.

آنها یکی پس از دیگری به صحنه می آیند و ضمن تهدید به سرکوب شدیدتر، نگرانی خود را از ابعاد بی سابقه قیام ابراز میکنند.
روز شنبه، دوم آذرماه، خبرگزاری حکومتی ایرنا به نقل از کارشناسان امنیتی نوشت: «شیراز در کنار تهران، اصفهان، تبریز و اهواز دارای بیشترین سطح تحرکات گسترده اشرار و مرتبطان با سازمان مجاهدین بوده و با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی» و «با دستگیری لیدرهای اصلی جریان مرتبط با مجاهدین» آرامش به شهر بازگشت. ایرنا افزود «حجم سنگین خسارات وارده به بانکها، پمپ بنزینها و تاسیسات شهری، تعداد نقاط درگیری و طراحی برای فلج کردن شهر شیراز از طریق بستن شاهراههای حیاتی دسترسی شیراز به خارج شهر بسیار خطرناک و گسترده تر از سایر شهرها بوده است».

اول آذرماه، پلسدار دریادار علی فدوی، جانشین سرکرده سپاه پاسداران، با اذعان تلویحی به اینکه از ابتدا سپاه دست اندرکار سرکوب قیام بوده گفت «روز اول ۲۸ استان درگیر این موضوع بودند... بطور نمونه بنده با فرماندهان سپاه برخی شهرها که صحبت می کردم در برخی مواقع این اغتشاشات انسان را یاد کربلای ۴ می انداخت... ما به واقع ۴۸ ساعت جنگ کردیم». کربلای ۴ در ۱۳۶۵ شکست بزرگ رژیم در جنگ ضد میهنی بود.

روز ۳۰ آبان، فرمانده عملیات بسیج پاسدار سرتیپ سالار آبنوش گفت: «هماهنگی های عجیب و غریبی شکل گرفته و فقط منتظر یک جرقه بودند تا کشور را نابود کنند ... اینترنت با تاخیر قطع شد اما باز کمک شد تا ساماندهی پیچیده این گروه ها بهم بریزد، ...این فتنه، فتنه دیگری بود... به عنوان کسی که در صحنه بودم معتقدم فقط خدا ما را نجات داد».

به گزارش رسانه های حکومتی آخوند علیرضا ادیانی، رییس عقیدتی سیاسی نیروی سرکوبگر انتظامی ۳۰ آبان قیام را «پیچیده‌تر از حوادث سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶» توصیف کرد و گفت «تنها در یک روز ۱۶۵ شهر در ۲۵ استان کشور» را فراگرفت و موجب ایجاد «نا امنی ها در ۹۰۰ نقطه کشور شد».

آخوند رسول فلاحتی، نماینده خامنه ای در گیلان و امام جمعه رشت، قیام آفرینان را «فرزندان اعدامیها از سازمان مجاهدین» و فرزندان «مجاهدین در تبعید» توصیف کرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲ آذر ۱۳۹۸ (۲۳ نوامبر ۲۰۱۹)