قیام ایران – شماره ۳۷- فراخوان خانم رجوی برای اعزام هیاتهای تحقیق بین المللی برای بازدید از دستگیرشدگان


روحانی و وزیرکشورش ضمن ابراز وحشت از ابعاد قیام دستور پخش ”اعترافات” اجباری و تحت شکنجه از دستگیرشدگان را میدهند

فراخوان خانم رجوی برای اعزام هیاتهای تحقیق بین المللی برای بازدید از دستگیرشدگان

در حالیکه سردمداران رژیم یکی پس از دیگری وحشت خود را از ابعاد قیام سراسری ابراز می کنند، روحانی و وزیرکشورش دستور پخش «اعترافات» اجباری دستگیر شدگان را می دهند. اعتراف گیری زیر شکنجه و وادار کردن دستگیر شدگان به مصاحبه های تلویزیونی در ایران تحت حاکمیت آخوندها یک امر معمول است. شکنجه و اعتراف گیری اجباری نقض وخیم حقوق بشر است و جامعه جهانی باید آنرا محکوم کند.
روز گذشته، ۶ آذر۹۸، خامنه ای قیام مردم را «یک توطئه‌ی عمیق، وسیع و بسیار خطرناک» توصیف کرد که «دشمنان برای طراحی آن هزینه‌ی بسیاری کرده بودند». همزمان روحانی گفت: «دشمن دو سال است آموزش میدهد، پول می‌فرستد، تجهیزات می‌فرستد... این آدمهایی که الان دستگیر شدند باید بیایند برای مردم توضیح بدهند. من همین جا اعلام می‌کنم به وزارت اطلاعات، به وزارت کشور، افرادی که دستگیر شدند تو صحنه، افرادی که رهبری می‌کردند تو خانه، افرادی که تو خانه شان سلاح های فراوان بودند افراد تیمی که بودند بیایند همه را بگویند به مردم توضیح بدهند».
روز ۵ آذر، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور روحانی، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «در پنج استان درگیر بحران شدیدتری بودیم... بیشترین خسارت ها را در ملارد، بهارستان، شهر قدس و اسلامشهر دیدیم... شنبه در تهران صد نقطه دچار حادثه و درگیری بود.... بیش از پنجاه مورد پایگاه نظامی و امنیتی مورد حمله قرار گرفت ۵۰۰ نفر به طرف صدا و سیما میرفتند که نیروهای ما نگذاشتند». وی تاکید کرد: «الان که نفرات اصلی دستگیر می شوند برخی تماس های آنها با عناصر خارجی رصد شد و باید اعترافات آنها در تلویزیون پخش شود».

قبل از این پاسدار سرتیپ سالار آبنوش، فرمانده عملیات بسیج، گفته بود: «هماهنگی های عجیب و غریبی شکل گرفته و فقط منتظر جرقه بودند تا کشور را نابود کنند. اطلاعات تکمیلی پس از اعترافات اعلام خواهد شد». روز ۴ آذر، نمایندگان وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع شرکت کردند. حسین نقوی، سخنگوی این کمیسیون، به نقل از نمایندگان اطلاعات گفت: «مجاهدین طی دو سال گذشته اقدام به آموزش گروه‌ها و حلقه‌های مختلف و هدایت آنها در اعتراضات کردند... این حوادث آخر نخواهد بود و ممکن است شاهد اتفاقات مشابه باشیم». دراین جلسه حسین ساجدی نیا نماینده نیروی انتظامی گفت این نیرو با «کمک سپاه، بسیج و ارتش» اوضاع را کنترل کرد.
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت، از ابتدای قیام، شورای امنیت و کشورهای عضو، اتحادیه اروپا و عموم مراجع مدافع حقوق بشر را به اقدام فوری برای متوقف کردن کشتار و دستگیری های جمعی فراخواند و از ملل متحد خواست هیاتهایی را برای بازدید از بازداشت شدگان اعزام کند. از آنجایی که بسیاری از دستگیرشدگان در معرض شکنجه و اعتراف گیری اجباری و اعدام قرار دارند، اعزام این هیاتها ضرورت مضاعف دارد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷ آذر ۱۳۹۸(۲۸ نوامبر ۲۰۱۹)