قیام سراسری مردم ایران در ۱۸۹شهرکشور بیش از ۱۰۰۰ شهید و ۱۲هزار دستگیری


یک هموطن اهل ماهشهر گزارشی برای سیمای آزادی فرستاده است و شهادت داده است که بیش از ۱۰۰نفر از قیام آفرینان این شهر به دست دژخیمان خامنه ای به شهادت رسیدند.

در این گزارش گفته شده بعد از این که مردم با ایجاد موانع و آتش زدن لاستیک جاده این شهر به سمت بندر خمینی ملعون را بستند به دستور استاندار و با مجوز سپاه خوزستان یک تیپ ویژه تکاور به ماهشهر اعزام شد. این نیروها به همراه دو فروند تانک و شش فروند نفربر و انبوهی سلاح سنگین و نیمه سنگین وحتی هلی کوپتر نظامی به محض ورود به ماهشهر ابتدا به شهر جراحی یورش بردند و مردم را با تیربار دوشکا به گلوله بستند. هلی کوپتر ها از هوا به سوی مردم تیراندازی می کردند. حتی به مردمی که در خانه ها بودند شلیک میکردند کسانی که حتی در راهپیمایی ها و اعتراضات شرکت نکرده بودند. در همان ساعت اول ۱۷نفر از جمله دو کودک ۴و ۸ ساله و یک مادر سالخورده هفتاد و چند ساله با تیر مستقیم پاسداران کشته شدند.
آمار بقیه کشته ها به دلیل این که جوانان به داخل بیشه ها رفته بودند نامشخص است پاسداران با تیر اندازی کور به بیشه تعداد نامشخصی را به قتل رساندند. پاسداران از پذیرش مجروحان توسط بیمارستان ممانعت به عمل می آوردند.
در ادامه گزارش این هموطن آمده است:‌ نیروهای سرکوب همان روز وارد شهرک های موسوم رجایی و دهکده گاما و شهرک مدنی شدند و در آنجا هم دست به کشتار زدند.به دلیل عشایری بودن این مناطق و عرب بودن آنها سپاه حمام خون راه انداخت. در گیری به شهرک طالقانی یا کوره نیز کشیده شد مردم این منطقه به دلیل این که مسلح بودند مقابله کردند از ساعت شش و هفت عصر تا بامداد چهارشنبه یک لحظه هم صدای شلیک در این منطقه قطع نشد. نیروهای رژیم با تانک وارد شهرک شدند اما مردم مقابله کردند. تعداد زیادی از پاسداران هم کشته وزخمی شدند.

پاسدار یدالله جوانی

معاون سیاسی سپاه پاسداران خامنه‌ای

امروز مجاهدین در بستر نارضایتی مردم تلاش می‌کنند

مشخص شده که دشمن لشکری را برای ایجاد آشوب

سازماندهی کرده است

پاسدار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: در بررسی افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند و سلاح و مهماتی که از آنان کشف شد، مشخص شده که دشمن لشکری را برای ایجاد آشوب سازماندهی کرده است.

 معاون سیاسی سپاه پاسداران طی یک سخنرانی در بیرجند افزود: «امروز مجاهدین، بخصوص اشرار در بستر نارضایتی مردم تلاش می کنند که باید توطئه دشمنان را شناخت و خنثی کرد و باید در داخل زمینه هایی که باعث نارضایتی مردم می شود را از بین ببریم.

وی افزود: لشکر دشمن مثل زمان جنگ نیست که جای خاصی سازماندهی شود بلکه در هر جایی که زمینه فراهم است و اراذل و اوباش هستند و آمادگی دارند از طریق فضای مجازی شناسایی می کند و از طریق عوامل و عناصر، آنها را به یکدیگر وصل می کند تا آن روزی که بتواند در جامعه ما اغتشاش و منابع (نظام) را نابود کند».

آخوند ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع

میزان حجم خسارت طی دو روز نشان از انسجام و هدفمند بودن برنامه‌ها بوده است

در این حادثه اخیر ۷۲۵ بانک، ۹۰۰ پمپ بنزین نابود شد

آخوند ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئله اخیر و صحبتهای خامنه‌ای برای مردم و جلوگیری از اغتشاشات بیشتر برای (او) هزینه داشته است. برای همین اگر با عوامل این حادثه برخورد قانونی نشود، باید شاهد مشکلات دیگری برای نظام باشیم... اوضاع فعلی مجلس به دلایل مختلف مساعد نیست.

وی افزود: در این حادثه اخیر ۷۲۵ بانک، ۹۰۰ پمپ بنزین نابود شد... ۸۰ فروشگاه زنجیره ای خاکستر شد و کمتر شهری است که ساختمان شهرداری و شورای شهر، آزمایشگاه پزشکی آسیب ندیده باشد.

آخوند ذوالنور گفت: نکته مهم، نوع برنامه ریزی و آموزش آنها و حرفه ای بودن و آموزش هایی که برای ایجاد شرارت دیده بودند، است. حجم خسارت اعم از غارتگری، آتش زدن و جنایت ... طی دو روز نشان از انسجام و هدفمند بودن برنامه ها دارد.

اگر در این حادثه اخیر (خامنه‌ای) ورود نمی کردند، معلوم نبود کشور گرفتار چه مصائبی می شد. اگر نظام در این قضایای اخیر عقب نشینی می کرد، باز هم خسارت برای کشور دو چندان می شد.

رئیس جمهور ارتجاع پس از کشتار های وحشیانه

از تغییر قیمت بنزین حدود ۳۰ تا ۳۱ هزار میلیارد تومان

 در سال به دست می‌آید

فشار تحریمی که بر ما وارد شد، یک فشار تحریم بی‌نظیر در تاریخ است

علت طرحی هم که برای حامل‌های انرژی در بخش بنزین اجرا شد، هدف ما این بود که در شرایط تحریم، اول سال ۱۴۰۰ نیازمند به واردات بنزین نشویم. 

پیش‌بینی ما این است که از این تغییر قیمت بنزین حدود ۳۰ تا ۳۱ هزار میلیارد تومان در سال به دست می‌آید. 

فشار تحریمی که بر ما وارد شد. یک فشار تحریم بی‌نظیر هست در تاریخ. خود آنها می‌گویند سخت‌ترین فشار تحریم در تاریخ بر جمهوری اسلامی ایران است. همه هم فکرشان این بود که این فشار تحریمی که از ۹۷ بر ما وارد شده تا پایان ۹۷ یا اوایل ۹۸ ما را به زانو در بیاورد یک همچنین فکری.

 

گستردگی قیام و اعتراف رژیم به کشتار وحشیانه

تحت عنوان «مقابله سخت»

در شهر صدرای شیراز اغتشاشگران که سلاح سرد و گرم همراه داشتند تمام راهها را بر روی مردم این منطقه بسته بودند و عملاً آنها را به گروگان گرفته بودند نیروهای حافظ امنیت برای رها کردن مردم از چنگال اغتشاشگران چاره‌ای جز برخورد مقتدرانه و سخت نداشتند و تعدادی از آشوبگران در این ماجرا کشته شدند.

یا اینجا در سیرجان جمعه ۲۴آبان شب‌هنگام تعدادی از اشرار و اغتشاشگران که سلاح گرم هم داشتند به سمت مخازن نفت و بنزین این شهر حمله می‌کنند و قصد ورود به محوطه و آتش زدن مخازن را داشتند  در اینجا هم نیروهای حافظ امنیت وارد عمل شدند و برخی از آشوبگران کشته شدند....

در اینجا در ماهشهر نیز شرایط متفاوت‌تر از مناطق دیگر بود در ماهشهر عملاً برای ساعاتی اغتشاشگران مسلح جنگ مسلحانه به راه انداخته بودند در چنین شرایطی نیروهای حافظ امنیت برای نجات جان مردم ماهشهر وارد عمل می‌شوند

گزارشگر: یا در شهر قدس شهریار و ملارد در استان تهران و هم‌چنین فردیس در استان البرز اشوبگران با قمه و حتی سلاح گرم به جان مردم و مغازه‌ها و مراکز تجاری افتاده بودند و علاوه بر تخریب گسترده قصد حمله به فرمانداریها و هم‌چنین مراکز بسیج و نیروهای انتظامی و ربودن سلاح را داشتند در چنین شرایطی نیروهای حافظ امنیت مجبور به مقابله سخت شدند.