ایران – تظاهرات، شماره ۵-ادامه تظاهرات در تهران، کرج، اراک و دامغان



مریم رجوی: تظاهرات دانشجویان و مردم خشمگین مبین خواست عمومی برای سرنگونی رژیم آخوندی است.

بعدازظهر امروز، تظاهرات مردم و دانشجویان برای دومین روز در شهرهای مختلف کشور ادامه یافت. دانشجویان دانشگاه ملی (موسوم به بهشتی) در تظاهرات خود شعار می دادند، «توپ، تانک، اشک آور، دیگر اثر ندارد/ سپاه بی کفایت عامل قتل ملت». در دانشگاه علامه تهران نیز، دانشجویان شعار می دادند، «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم». دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و دانشگاه خواجه نصیر در پایتخت نیز در اجتماعات خود شعارهای مشابهی را سر دادند.

دانشجویان دانشگاه پردیس در کرج در تظاهرات خود شعار می دادند، «بترسید، بترسید، ما همه با هم هستیم». در دامغان مردم و دانشجویان شعار می دادند، «فرمانده کل قوه استعفا،‌استعفا»، «بسیجی بی غیرت، عامل قتل ملت» و «می کشم، می کشم، آنکه برادرم کشت».

تظاهرات امروز در حالی صورت می گیرد که رژیم آخوندی در وحشت از اوج گیری تظاهرات مردم، از نخستین ساعت صبح امروز گله های پاسدار، نیروی سرکوبگر انتظامی و یکانهای ضدشورش را در اطراف دانشگاه ها و مراکز و اماکن مهم تهران و سایر شهرها مستقر کرده بود.

خانم مریم رجوی با درود به دانشجویان بپاخاسته در تهران و شهرهای مختلف کشور که برای روز دوم به خیابانها آمده اند گفت آنها با شعارهای خود علیه خامنه ای و سپاه پاسداران، خواست عموم مردم برای سرنگونی دیکتاتوری دینی و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم را به نمایش گذاشتند. زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی به این حقیقت اذعان کند که فاشیسم دینی حاکم مردم ایران را نمایندگی نمیکند و خواست ملی برای سرنگونی این رژیم را برسمیت بشناسد.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۲ دی ۱۳۹۸ (۱۲ ژانویه ۲۰۲۰)