دامنه‌ بین‌المللی خبرگزاری سپاه پاسداران به دستور خزانه داری آمریکا مسدود شد

 

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم روز ۴بهمن ۹۸ اعلام کرد:‌ «دامنه بین المللی خبرگزاری فارس با دستور وزارت خزانه داری آمریکا مسدود شد».

خبرگزاری سپاه پاسداران در مورد علت این مسدود شدن اضافه می کند که سرویس دهنده بین المللی این خبرگزاری دلیل آن را قرار داشتن سپاه پاسداران در فهرست موجودیتهای ویژه لیست گذاری شده ذکر کرده و نوشته است که «دلیل این انسداد»، «دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN عنوان شده است.
خبرگزاری سپاه پاسداران اضافه می کند: دسترسی مخاطبان خبرگزاری فارس به سایت این خبرگزاری در ایران و نقاط مختلفی از جهان با مشکل مواجه شد».
لیست تروریستی موجودیتهای ویژه نامگذاری شده SDN دربرگیرنده افراد و شرکتهایی است که دارایی هایشان مسدود شده و معامله آمریکاییها با آنها ممنوع است.

روز ۲بهمن۹۸ نیز اینستاگرام حسابهای کاربری روابط عمومی تلویزیون رژیم آخوندی و سه شبکه تلویزیون این رژیم را به دلیل حمایت از سردژخیم قاسم سلیمانی بست. این شبکه ها عبارتند از شبکه افق، شبکه ۳ و شبکه سلامت.
اینستاگرام پیش از بستن این حساب‌ها، در چند نوبت پست‌های در ارتباط با قاسم سلیمانی سردژخیم تروریسم و سرکوب دیکتاتوری آخوندی را از این حساب‌ها حذف کرده بود.
فیس‌بوک نیز به دلایل مشابه صفحه شبکه جهانی جام جم را مسدود و پست‌های شبکه قرآن، مستند و امید درباره دژخیم سلیمانی را حذف کرده است.

روز ۴بهمن در جمعه بازار ولایت فقیه آخود علم الهدی نماینده خامنه ای در مشهد، در واکنش به این محدودیتها و منفوریت سر دژخیم تروریسم و سرکوب به هلاکت رسیده رژیم پاسدار قاسم سلیمانی، گفت: در شبکه اجتماعی خارجی صفحه‌ها را پاک کردند هر عکس و تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی بوده حذف کردند در هر فایلی در هر صفحه‌ای حتی در صفحات بعضی اشخاصی که اینها انقلابی هم نیستند و گاهی مواضع غیر انقلابی و ضدانقلابی هم می‌گیرند به‌خاطر علاقه به حاج قاسم سلیمانی عکس این شهید را گذاشتند اینها رفتند حذف کردند اونجایی که عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را پاره می‌کنند این را می‌گذارند این آزادی بیان است؟.
گاهی از اوقات آدم شک می‌کند ما کسی را متهم نمی‌کنیم اما اینها شک‌آور است برای ما نکند توی عرصه مدیریت ارتباطی کشور و جامعه ما عوامل دشمن نفوذ کردند و جریان مدیریت ارتباطی ما را با دشمن همدست کردند شک برای آدم به‌وجود می‌آید آخه چند سال است ما دم از شبکه اجتماعی داخلی می‌زنیم؟.