آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۴۷ شهر کشور بیش از ۷۸ هزار و ۸۰۰ نفر است


•    حریرچی: از ۸۳ میلیون جمعیت حدود ۷۳ میلیون در وضع قرمز به سر می‌برند. نزدیک ۲۵ درصد فوتی های کشور از کروناست. البته فاجعه اصلی در تهران رخ داده و در ردیف سوم آمار مبتلایان وفوتی ها قراردارد


•    تعدادی از آلبانی مشغول تبلیغ علیه این کار(کنکور) هستند و دوست دارند آرامش ما بر هم بخورد...
•    استاندار تهران: در بیمارستانها حدود ۴۵۰۰نفر بستری داریم. ۴۰درصد بیماران بدحال کشور در استان تهران هستند
•    دانشگاه علوم پزشکی شیراز:جان باختن ۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تعداد فوتی در ۲۴ ساعت در طول دوران شیوع کروناست
•    خانم مریم رجوی: جهش بی سابقه کرونا در سراسر کشور و افزایش اسفبار شمار قربانیان تماماً ناشی از سیاستهای جنایتکارانه خامنه ای و روحانی است. وضعیت کنونی، هم قابل پیش بینی و هم قابل پیشگیری بود و مقاومت ایران و بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی بارها نسبت آن هشدار داده بودند. این مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. غلبه بر کرونا همچنانکه غلبه بر فقر و گرانی و بیکاری و مهار آثار مخرب سیل و زلزله درگرو سرنگونی رژیم آخوندی و حاکمیت مردم است تا همه منابع کشور در راستای پیشرفت و بهبود زندگی مردم به کار گرفته شود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۷ شهر ایران متأسفانه به بیش از ۷۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۳۲۰ نفر، در اردبیل به ۸۶۵ نفر، در ایلام به ۶۳۰ نفر، در تهران به ۱۹۶۰۰ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۵۱۰ نفر، در خراسان رضوی به ۵۹۰۳ نفر، در زنجان به ۷۳۵ نفر، در فارس به ۲۰۲۰ نفر، در کرمان به ۱۱۵۵ نفر، در کهکلیویه و بویر احمد به ۴۰۵ نفر، در مازندرانن به ۳۶۴۰ نفر، در مرکزی به ۸۱۵ نفر و در یزد به ۸۸۵ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم، در آمار مهندسی‌شده خود، شمار قربانیان در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۹۶ نفر و شمار بیماران تحت مراقبت ویژه را ۴۰۲۷ نفر ذکر کرد. وی با اعلام اینکه ۲۶ استان در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، گفت: «دوباره شاهد افزایش و خیز مجدد کرونا در استان گلستان هستیم. تعداد موارد بستری در این استان در ۶ هفته گذشته دو برابر شده است و شهرستانهای گرگان، کردکوی، مینودشت، گنبدکاووس و آق قلا شیب تندتر ابتلا را دارند. در استان کرمان ۱۲ شهر در وضعیت قرمز و هفت شهر در وضعیت هشدار هستند، طی ۶ هفته گذشته موارد بستری در استان دو برابر شده است و در شهرهای کرمان، جیرفت، بافت، زرند، رفسنجان و سیرجان شیب تندتر ابتلا به این بیماری را شاهد هستیم»(ایرنا ۸مرداد).

در حالیکه به اذعان کارگزاران رژیم هر روز شمار قربانیان کرونا بیشتر میشود، روحانی که از برملا شدن جنگ گرگها و افشا بخشی از ابعاد فاجعه کرونا برآشفته بود امروز در هیأت دولت رژیم گفت:«اوایل امسال علیرغم کرونا، دشمن علاقه‌مند به جنگ بین قوا و اختلاف شده بود ... به آنانی که می‌خواهند عزاداری تعطیل شود، گفته می‌شود عزاداری تعطیل نمی‌شود. به آنانی که می‌خواهند از طریق عزاداری، عزاداری را زیر سوال قرار دهند و این عزاداری باعث بیشتر شدن موج بیماری شود، به آنها هم اجازه نمی‌دهیم»(ایرنا ۸ مرداد).

همزمان حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درباره کنکور گفت: «خط تبلیغاتی را تعقیب کنید و ببینید از کجا می‌‌آید؛ تعدادی دنبال فالوور هستند و تعدادی نیز از آلبانی مشغول به تبلیغ علیه این کار هستند و دوست دارند آرامش ما بر هم بخورد؛ اگر کنکور برگزار کنیم عده‌‌ای می‌‌گویند برگزار نکنید و اگر برگزار نکنیم می‌‌گویند ببینید مملکت چه‌‌قدر به هم ریخته است که نمی‌‌توانند کنکور برگزار کنند. بنابراین باید مراقب باشیم در زمین دیگران بازی نکنیم و آنچه به صلاح مملکت خودمان است را انجام دهیم»(خبرگزاری نیروی قدس ۸ مرداد).

این درحالیست که حریرچی شب گذشته در تلویزیون رژیم گفت: «از مجموع ۸۳ میلیون جمعیت کشور حدود ۷۳ میلیون در وضع قرمز به سر می‌برند. اکثر استانهای آبی و سفید، قرمز شده اند. البته فاجعه اصلی در تهران رخ داده و در ردیف سوم آمار مبتلایان و فوتی ها قراردارد. از آنجا که آمار مبتلاهای بستری افزایشی است احتمال می‌رود آمار مرگ و میر هم به مدت ۲ هفته رو به افزایش باشد. فوتی‌های امروز کشور به علت کرونا حدوداً یک پنجم فوتی‌های عادی سالانه است»(خبرگزاری‌های حکومتی ایرنا و مهر ۷ مرداد).

رئیسی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت:”از ۴۵۷ شهرستان کشور فقط ۳۷ شهرستان سفید است، ۱۰۵ شهرستان زرد و بقیه نارنجی و قرمز است»(ایسنا ۸ مرداد).

در تهران، محسنی استاندار گفت: «من از ۲هفته قبل اعلام کردم تهران شرایط زردش هم برای ما قرمز است. الان تعداد بستری شدگانمان در بیمارستانها حدود ۴۵۰۰ نفر است و ۴۰درصد بیماران بدحال کشور در استان تهران هستند... ما وقتی وارد سیاستهای نرم شدیم و مسافرتها را باز کردیم آثارش این است که امروز می‌بینیم»(تلویزیون شبکه پنج رژیم ۷ مرداد).
در فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی از جان باختن ۱۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت این بیشترین تعداد فوتی در دوران شیوع کرونا است(خبرگزاری حکومتی مهر ۷ مرداد).

آذربایجان شرقی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «متوسط فوتی‌های روزانه طی هفته گذشته در آذربایجان شرقی ۱۴ نفر بوده، شهرستان‌های بناب، اهر، چاراویماق، هریس، ورزقان و تبریز به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان را دارند»(ایسنا ۸ تیر).

خانم مریم رجوی: جهش بی سابقه کرونا در سراسر کشور و افزایش اسفبار شمار قربانیان تماماً ناشی از سیاستهای جنایتکارانه خامنه ای و روحانی است. وضعیت کنونی، هم قابل پیش بینی و هم قابل پیشگیری بود و مقاومت ایران و بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی بارها نسبت آن هشدار داده بودند. این مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. غلبه بر کرونا همچنانکه غلبه بر فقر و گرانی و بیکاری و مهار آثار مخرب سیل و زلزله در گرو سرنگونی رژیم آخوندی و حاکمیت مردم است تا همه منابع کشور در راستای پیشرفت و بهبود زندگی مردم به کار گرفته شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸ مرداد ۱۳۹۹ (۲۹ ژوئیه ۲۰۲۰)