آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۵۰ شهر کشور از ۸۲ هزار و ۶۰۰ نفر گذشت


وزارت بهداشت: هم اکنون ۱۷۰ شهر در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهر در وضعیت هشدار هستند. هیچ شهری عاری از کرونا نیست و تمام مناطق کشور آلوده هستند.

محبوب فر: تخت خالی برای بیماران بدحال وجود ندارد! کرونا به تمامی روستاهای نفوذ پیدا کرده است، در حالیکه شرایط درمانی روستاها اصلا مناسب نیست. اگر دولت به توصیه و پیشنهاد دادن اکتفا کند، در شهریور آمار مبتلایان تا شش برابر افزایش پیدا خواهد کرد و مرگ و میر‌ها روزانه به ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ خواهد رسید
زالی: در۲۴ ساعت گذشته ۶۶۲ نفر بستری و ۵۰۰ بیمار ترخیص شده‌اند. همچنان مرخص شدگان از افراد بستری کمتر است و شاهد فراز منفی هستیم
وضعیت قم به رنگ قرمز تبدیل شده و ظرفیت بیمارستانها تکمیل و کادر درمان شبانه روز مشغول هستند
حجم کار گورستان رضوان مشهد از ماه اسفند و با شروع اموات کرونایی سه برابر شده است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۵۰ شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۲ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در البرز به ۲۵۳۰ نفر، در بوشهر به ۹۲۵ نفر، در تهران به ۲۰۵۰۰ نفر، در خراسان رضوی به ۶۱۶۸ نفر، در خراسان شمالی به ۱۲۲۲ نفر، در خوزستان به ۵۷۳۰ نفر، در فارس به ۲۲۲۵ نفر، در قزوین به ۶۶۵ نفر، در کرمان به ۱۲۲۶ نفر، در کرمانشاه به ۲۰۱۰ نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۴۳۰ نفر، در گیلان به ۳۴۹۲ نفر، در مازندران به ۳۸۶۵ نفر، در مرکزی به ۹۴۷ نفر و در همدان به ۲۰۹۵ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم شمار قربانیان ۲۴ ساعت گذشته را ۲۱۲ نفر و شمار بیماران”تحت مراقبت ویژه“ را ۴۱۳۲ نفر اعلام کرد که بالاترین عدد از ابتدای شیوع کروناست. وی ۲۶ استان را در وضعیت قرمز و یا هشدار اعلام کرد و افزود: «هم اکنون ۱۷۰ شهر کشور در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهر در وضعیت هشدار هستند. اعلام قرمز و هشدار در استانها به معنای این نیست که در بقیه شهرها فقدان بیماری را داریم. هیچ شهری در کشور عاری از کرونا نیست و تمام مناطق کشور آلوده هستند»(ایرنا ۱۴ مرداد).

در حالیکه ابعاد فاجعه کرونا بخاطر سیاستهای جنایتکارانه خامنه ای وروحانی، هر روز گسترده تر و عمیق تر میشود، امروز آخوند روحانی با وقاحت گفت دولت در «مقابله با بیماری ویرانگر کرونا چه در زمینه پیامدهای اقتصادی و چه در زمینه حفظ سلامت مردم، موفقیت‌های غیرقابل انکار و به اذعان دیگر کشورها پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، اما جریان تحریف و تحریم برای انکار و تضعیف این موضوع که یک دستاورد داخلی و بین المللی محسوب می شود، تلاش می‌کند». وی افزود «تولید ناخالص داخلی در اروپا بیش از ۱۰ درصد و در آمریکا بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است...اما اقتصاد ایران تاب آوری بالاتری را به نمایش گذاشته است». این دروغگوییها در حالیست که فقر و تورم و گرانی در ایران بیداد میکند، کارگران و زحمتکشان در نتیجه سیاستهای چپاولگرانه نظام منحوس ولایت فقیه در سخت ترین شرایط بسر می برند و در همین ایام در استانهای مختلف کشور دست به اعتراض و اعتصاب زده اند.

محبوب فر عضو ستاد مقابله با کرونا گفت: «در حال حاضر تخت خالی برای بیماران بدحال و بیماران بالای ۵۰ سال وجود ندارد! کرونا به تمامی روستاهای کشور نفوذ پیدا کرده است. این در شرایطی است که شرایط درمانی روستاها اصلا مناسب نیست و در واقع امروز کلونی‌های کرونا از شهر‌ها به روستا‌ها جا به جا شده است». وی افزود: «هیچ یک از پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش نمی‌تواند جایگزین اقداماتی شود که وظیفه دولت است... اگر همچنان دولت به توصیه و پیشنهاد دادن اکتفا کند و همچنان در یک گیجی عمومی به سر ببرد و جامعه را هم گیج و گنگ کند، در ماه شهریور آمار مبتلایان به جرات می‌توانم بگویم تا شش برابر امروز افزایش پیدا خواهد کرد و تعداد مرگ و میر‌ها به روزانه بین ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر خواهد رسید. در آن زمان کادر پزشکی خسته هستند و کمبود امکانات افزایش یافته است. امروز دغدغه آقای روحانی متاسفانه تورم و گرانی است که البته در آن امر هم نظاره گر هستند و اقدام عملی انجام نمی‌دهند» (آفتاب یزد ۱۴ مرداد)

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیمارانی که بستری شده‌اند ۶۶۲ نفر بوده و ۵۰۰ بیمار ترخیص شده‌اند. به خوبی مشاهده می‌شود تعداد مرخص شدگان از افراد بستری شده کمتر است و فرازی منفی را شاهد هستیم»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳ مرداد)

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «از امروز وضعیت قم به رنگ قرمز تبدیل شده و شاهد گسترش ویروس هستیم. بیمارستان ها در حال تکمیل ظرفیت بوده و کادر درمان شبانه روز مشغول هستند»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۴ مرداد)

درخراسان رضوی، مدیر بیمارستان فوق تخصصی اطفال مشهد گفت:«بیش از دو هزار و ۴۸۰ کودک با علائمی شبیه به کرونا پذیرش و بیش از ۳۷۰ نفر بستری شده اند. کودکان در کرونا مانند بمب های خاموش به شمار می روند...»(عصر ایران ۱۴ مرداد). مدیر عامل سازمان مدیریت گورستانهای مشهد گفت:«آرامستان رضوان که از اسفندماه پذیرای اموات کرونایی شد، با سه برابر شدن حجم کارهایمان، به دلیل محدودیت‌هایی که در به‌کارگیری نیروی انسانی وجود دارد، با همان تعداد کارکنان سابق و همان امکانات، مجبور به خدمت‌رسانی به شهروندان هستیم» ( عصر ایران ۱۲ مرداد)


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ (۴ اوت ۲۰۲۰)