آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۳ شهر کشور از ۸۵ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است



عضو ستاد مقابله با کرونا: اولین بیمار مبتلا اوایل دی‌ماه مشاهده شد اما دولت پنهانکاری کرد. آمارهای وزارت بهداشت از مبتلایان و فوتی‌ها یک‌بیستم آمار واقعی است

روحانی بار دیگر مردم را مقصر جلوه داد و گفت مراعات از ۷۷ درصد به ۱۷ درصد رسید، دومرتبه دچار یک موج شدیم
حریرچی گفت در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا عدد مرگ و میر کرونا به صفر یا اعداد تک رقمی رسیده است. وی اذعان کرد عدد واقعی قربانیان بیشتر از دوبرابر عدد اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.
محرز عضو کمیته علمی ستاد کرونا: بیمارستانها پر شده اند. مراجعه کنندگان به بیمارستان خمینی از روزی دو بیمار به ۱۲۰ نفر رسیده است. پاییز بسیار بدی در پیش خواهیم داشت .با ماسک نمی شود جلوی انتشار کرونا را در مراسم ماه محرم گرفت. آی سی یو های بیمارستان‌ها اغلب پر هستند و سرعت پیشرفت این بیماری در برخی افراد به قدری سریع است که تا بخواهیم اقدام درمانی کنیم، بیمار فوت می‌کند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۷۳ شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۵ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در ایلام به ۶۸۰ نفر، در بوشهر به ۱۰۳۰ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۵۶۷ نفر، در خراسان شمالی به ۱۲۸۷ نفر، در خوزستان به ۵۹۳۲ نفر، در زنجان به ۸۱۱ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۶۹۶ نفر، در کردستان به ۱۷۴۹ نفر، در کرمانشاه به ۲۰۹۰ نفر، در گلستان به ۲۳۳۲ نفر، در گیلان به ۳۶۰۷ نفر، در لرستان به ۳۴۸۲ نفر و در مازندران به ۳۹۹۴ نفر رسیده است.

آخوند روحانی امروز در ستاد کرونا بار دیگر مردم را مقصر موج دوم کرونا معرفی کرد و گفت: «یک وقتی مراعات ۷۷ درصد بود آمار فوتی‌ها از سه رقمی به دو رقمی رسید، مراعات از ۷۷ درصد به ۱۷ درصد رسید، دومرتبه دچار یک موج شدیم...تخت و پزشک و پرستار ما محدود است...حداقل باید در نظر بگیریم که ۶ ماه دیگر هم این اوضاع را داریم. البته شاید ۶ ماه بیشتر یا حتی یک سال شود». روحانی برغم توصیه های مؤکد پزشکان و حتی کارشناسان رژیم بار دیگر بر برگزاری جلسات عزاداری محرم تأکید کرد و گفت:«چرا عزاداری نکنیم، می‌توانیم با جمعیت‌های کمتر عزاداری کنیم. در حسینه‌ای یا جاهایی بنا بوده است که ۱۰۰۰ نفر باشد ما می‌گوییم ۱۰۰ نفر باشد»(ایرنا ۱۹ مرداد).

محبوب‌فر، عضو ستاد مقابله با کرونا گفت: «دقیقاً یک ماه قبل از اعلام رسمی ظهور کرونا در کشور یعنی در اوایل دی‌ماه اولین بیمار مبتلا به کرونا مشاهده شده است. ولی آن زمان دولت به دلایل سیاسی و امنیتی پنهانکاری کرد... متأسفانه از همان ابتدا یک اطلاع‌رسانی شفاف برای جامعه صورت نگرفت. قطعاً از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون این آمار مهندسی شده است. در هر صورت این آمار بر اساس ملاحظات سیاسی و امنیتی به جامعه تزریق می‌شود. به عقیده بنده آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت (تعداد مبتلایان و فوتی‌ها) یک‌بیستم آمار حقیقی و واقعی است»(روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۸ مرداد).

همزمان حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت رژیم گفت:«در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا اکنون عدد مرگ و میر کرونا به صفر یا اعداد تک رقمی رسیده است». وی در عین حال اذعان کرد که عدد واقعی قربانیان کرونا بیش از دو برابر عدد اعلام شده از سوی وزارت بهداشت است. «زمانی که می‌گوییم ۱۵۰ فوت بر اثر کرونا در میان افراد با تست مثبت در روز گزارش شده، یعنی ۱۵ درصد موارد مرگ و ‌میر به دلیل کرونا بوده است؛ اگر کسانی که تستشان منفی بوده را هم محاسبه کنیم، ممکن است این ۱۵ درصد تا دو برابر و بیشتر هم اضافه شود»(ایسنا ۱۹ مرداد).

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «با ماسک نمی شود جلوی انتشار کرونا را در مراسم ماه محرم گرفت، عزاداران اشک می‌ریزند و عرق می‌کنند و ماسک خیس می‌شود، دیگر به درد نمی‌خورد. امکان ندارد بشود در این مراسم فاصله‌گذاری اجتماعی را برقرار کرد». وی افزود: «در اکثر استانها و به خصوص تهران با تعداد بسیار زیاد مبتلا به کووید۱۹ مواجه هستیم به طوری که اکثر بیمارستانها پر شده اند و حتی بیمارستانهای معین هم پر شده اند. تعداد مراجعه کننده در بیمارستان خمینی که من حضور دارم، در اردیبهشت به روزی دو نفر هم کاهش پیدا کرد اما اکنون در برخی روزها ۱۲۰ بیمار کرونایی مراجعه می کنند... ما در مقابله با اپیدمی کرونا شل گرفته‌ایم و در عوض ویروس قوی تر و واگیرتر شده است، بنابراین با این شرایط پاییز بسیار بدی در پیش خواهیم داشت... وقتی تعداد مبتلایان زیاد می شود، به طور طبیعی تعداد افراد بدحال که در آی سی یو زیر دستگاه تنفس مصنوعی می‌روند هم بیشتر می‌شود و تعداد زیادی از این بیماران دوام نمی‌آورند. آی سی یوهای بیمارستان ها اغلب تقریباً پر هستند و سرعت پیشرفت این بیماری در برخی افراد به قدری سریع است که تا بخواهیم اقدام درمانی کنیم، بیمار فوت می کند» (ایرنا ۱۹ مرداد).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ (۹ اوت ۲۰۲۰)